Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avtalen gjelder nok bare implementering i nye datamaskiner fra fabrikk, men uansett. Det er jo klart at interessen fra harddisk-produsentene (blant annet) blir lavere når det bare er et fåtall maskiner som har støtte for det.

Dessuten kan man jo heller ikke installere Thunderbolt på en stasjonær maskin ved hjelp av ekspansjonskort ettersom at Thunderbolt krever direkte tilgang til bla. skjermkort.

Direkte tilgang? Det kommuniserer vel over PCIe, gjør det ikke?

AtW

Dessverre nei, ikke slik jeg forstår det i alle fall.

"Thunderbolt boards will not be added to existing computers by an expansion card as Thunderbolt chips need direct access to both the systems video and PCI express architectures."

"Thunderbolt ports can't be added to existing PCs via an expansion card; Intel says the only way to have it is to buy a system or logic board that incorporates the new Thunderbolt controller chip. That's because the Thunderbolt chip needs direct access to both the system's video and PCI Express architecture."

Kilde 1:http://www.geek.com/articles/chips/thunderbolt-exclusive-to-apple-until-2012-will-anyone-care-by-then-20110225/

Kilde 2:http://www.appleinsider.com/articles/11/02/24/intel_details_thunderbolt_as_exclusive_to_apple_until_2012/

Hmm, kjedelig, synes virkelig ikke de utnytter potensialet i thunderbolt, de bør skjerpe seg litt om de vil at det skal bli en utbredt standard.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å diskutere android mot iOS på dette forumet, er umulig.

Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det. Dør bare litt innvendig hver gang.

Er det mange som har forhåndsbestilt iphone 4s her?

Jeg har forhåndsbestilt. White 32gb m/docking stasjon! :)

samme som meg, hvit med 32gb, trodde jeg skulle prøve noe nytt, så håper hvit blir digg :)

vet ikke om jeg trenger 32gb though, nå som alle bildene jeg tar havner automatisk på macen min.men still, gleder meg :D

Lenke til kommentar

Fantastisk deilig å ha skrivebordsoppsettet i orden på hybelrommet. Er litt rotete, men det kjem seg.

Fikk Magic Trackpad i dag, digg å kople i to kablar i MBP så er du set to go!

TimeMachine og D/A- Konverterer er kopla i via skjermen, så alt skjer automatisk :-)

Endret av Wackee
Lenke til kommentar

Hvordan i huleste er det man får maksimert et vindu, feks Firefox? Uansett hvordan jeg justerer det, trykker på den grønne knappen eller ber en liten bønn før jeg åpner FF, så får jeg alltid en liten glitch.

Er det pga docken at det kommer et lite glippe?

Jeg bruker bare divvy til å gjøre den jobben for meg. cmd+alt+space har jeg satt opp til å åpne divvy. Ved å trykke "f" i divvy får jeg vinduet maksimert. Meget tidsbesparende for de som liker å ha vindu maksimert på små skjermer.

http://mizage.com/divvy/

Lenke til kommentar

Fantastisk deilig å ha skrivebordsoppsettet i orden på hybelrommet. Er litt rotete, men det kjem seg.

Fikk Magic Trackpad i dag, digg å kople i to kablar i MBP så er du set to go!

TimeMachine og D/A- Konverterer er kopla i via skjermen, så alt skjer automatisk :-)

MTP er æsj. Bruker heller mus når jeg har muligheten. Trackpad er for meg en reserveløsning. For all del, MTP og Trackpaden til min MBP er fantastisk til å være trackpads, men en mus er likevel overlegen. Blir som å sammenligne sniping i FPS-spill på PC og konsoll.

Lenke til kommentar

Rektig... Jeg prøvde akkurat å slette blidene jeg tok ved månedsskiftet for å melde inn strømmåleren. Umulig. Regner med jeg kan gjøre det fra Aperture? Sitter og spiller Empire: Total War i windows, så jeg gidder ikke reboote ennå :)

Så vidt meg bekjent kan man slette alle bildene i photostreamen på icloud.com, men da forsvinner det naturligvis fra alle enheter.

Lenke til kommentar

Maksimerer du et vindu så tilpasser det seg innholdet i vinduet. Synes det er bedre enn at det maksimerer vinduet. Vil jeg fylle hele skjermen så kan jeg jo bruke fullskjermfunksjonen.

Joda, men det er langt fra alle programmer som støtter fullskjermfunksjonen. Kunne f.eks. tenke meg å ha Word og Excel i fullskjermsmodus.

EDIT: Nå har jeg fundert litt på det, og har konkludert med at fullskjerm i de programmene som støtter det og maksimering ved hjelp av appen hyperdock. Jeg har tatt bort docken. Er dette normalt? Syns docken var litt i veien, og foretrekker at den kommer opp når jeg tar musen ned mot kanten :)

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...