Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Andre som har sett denne minidokumentaren, MacHeads?

Litt skrøpelig satt sammen, men gir et lite historisk innblikk i Apple/Macens historie samt brukermiljøene som oppstod når maskinene kom på markedet for første gang.

Lenke til kommentar

Greier Mac Mini av den aller nyeste typen å gi 2560 x 1440 via HDMI?

Om selve Mac Minien klarer det vet jeg ikke, men når jeg kobler opp mot min Dell UltraSharp U2711 med 2560x1440 må jeg ty til Mini-Displayport til Dual-Link DVI, men dette skyldes nok at HDMI inngangen på Dell-skjermen ikke støtter med enn 1080P og det ser helt elendig ut..

Lenke til kommentar

Sett i den medfølgene disken og hold inne alt under oppstart, velg disken, og installer OS på nytt etter å ha formatert harddisken.

Sett inn DVD, reboot mens du holder inne option. Boot fra DVD og bruk diskverktøy til å formatere disken. Installer OS på vanlig måte. :)

EDIT: Wackee var raskere.

Dette er en gammel skole-mac, så har ikke DVD'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Avtalen gjelder nok bare implementering i nye datamaskiner fra fabrikk, men uansett. Det er jo klart at interessen fra harddisk-produsentene (blant annet) blir lavere når det bare er et fåtall maskiner som har støtte for det.

Dessuten kan man jo heller ikke installere Thunderbolt på en stasjonær maskin ved hjelp av ekspansjonskort ettersom at Thunderbolt krever direkte tilgang til bla. skjermkort.

Direkte tilgang? Det kommuniserer vel over PCIe, gjør det ikke?

AtW

Dessverre nei, ikke slik jeg forstår det i alle fall.

"Thunderbolt boards will not be added to existing computers by an expansion card as Thunderbolt chips need direct access to both the systems video and PCI express architectures."

"Thunderbolt ports can't be added to existing PCs via an expansion card; Intel says the only way to have it is to buy a system or logic board that incorporates the new Thunderbolt controller chip. That's because the Thunderbolt chip needs direct access to both the system's video and PCI Express architecture."

Kilde 1:http://www.geek.com/articles/chips/thunderbolt-exclusive-to-apple-until-2012-will-anyone-care-by-then-20110225/

Kilde 2:http://www.appleinsider.com/articles/11/02/24/intel_details_thunderbolt_as_exclusive_to_apple_until_2012/

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig ikke, vet knapt om en eneste produsent som har implementert oppløsning over 1080p via HDMI.

Uffda. Må få til to stykk Thunderbolt Display på en Mac Mini med Windows i Bootcamp, og det er visst ennå ikke drivere for å få to skjermer i serie til å fungere. Tenkte at et adapter av typen Atlona AT-DP400 skulle gjøre susen, men om det ikke er mulig å få høyere enn 1080p via HDMI er det nok ikke vits.

Sjekket forsåvidt på Wikipedia, og både HDMI 1.3 og 1.4 skal støtte opptil 2560 x 1600 @75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...