Shruggie Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 YouTube med HTML5 mangler vell endel filmer som blant annet inneholder reklame og lit sånne ting? Tipset mitt er å ha siste versjon av Flash Player installert, men installere ClickToPlugin eller ClickToFlash så du manuelt starter flash elementer så de ikke laster seg selv, så har du kontroll. Bruker selv ClickToPlugin og laster nå YouTube videoer direkte i QuickTime, mye bedre å forholde seg til og bruke langt mindre systemressurser! Takk for gode tips! Eneste er youtube som jeg gjerne skulle hatt tilgjengelig. Youtube finnes i html 5 versjon også, jeg har aldri brukt den versjonen av youtube, men du kan jo gi den et forøk. Men den har jo på langt nær alle videoene? Ihvertfall ikke når jeg prøvde for en uke eller to siden. AtW Jo? Flash er bare en avspiller; i stedet for at browseren dekoder h.264-videoen, gjør en jævlig treig flash-app det i stedet. Begge to spiller av den samme .mp4 fila. (Som sikkert ikke heter .mp4) Dette kan umulig stemme, det er flere filmer som fremdeles starter opp med Flash selv om du melder deg inn på http://www.youtube.com/html5 det står jo faktisk på siden hvor du melder deg inn for HTML5 testing at ikke alle videoer vil være tilgjengelig i HTML5. Jeg tipper at du svarer på ditt eget spørsmål; det er nok de videoene med integrert reklame hvor HTML5-versjonen ikke er tilgjengelig. Jeg bruker Chrome, så jeg har desverre ikke mulighet til å fjerne Flash (pluss at jeg liker å se reklame på enkelte sider som Komplett, tek.no, reddit osv.) men jeg merker forskjellen når jeg plutselig får en flashvideo og CPU-kjøleren begynner å våkne... Men det at det er samme fil som spilles av mener jeg er common knowledge; Flash-spilleren er bare en elendig interface, som dessverre også har innebygd reklamefunksjoner som de ikke har klart å lage i html5-versjonen ennå, sikkert pga. foreløpig treig utvikling av canvas-taggen eller noe sånt. Web er ikke min greie, men litt har jeg klart å skrape sammen fra å være på nettet i over 15 år... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Takk for gode tips! Eneste er youtube som jeg gjerne skulle hatt tilgjengelig. Youtube finnes i html 5 versjon også, jeg har aldri brukt den versjonen av youtube, men du kan jo gi den et forøk. Men den har jo på langt nær alle videoene? Ihvertfall ikke når jeg prøvde for en uke eller to siden. AtW Jo? Flash er bare en avspiller; i stedet for at browseren dekoder h.264-videoen, gjør en jævlig treig flash-app det i stedet. Begge to spiller av den samme .mp4 fila. (Som sikkert ikke heter .mp4) Hmm, ok, når jeg har testet, så har jeg ihvertfall ikke fått opp alle videor som ligger på youtube. (også videoer uten reklame i videoen) AtW Endret 23. oktober 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Fra youtube.com/html5: Additional Restrictions (we are working on these!) Videos with ads are not supported (they will play in the Flash player) On Firefox and Opera, only videos with WebM transcodes will play in HTML5 If you've opted in to other testtube experiments, you may not get the HTML5 player (Feather is supported, though) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Med YouTube5-extensionen til Safari har jeg aldri kommet over YouTube-videoer som ikke lar seg spille av. På Vimeo er det noen få (svært gamle) filer som ikke vil samarbeide, ellers funker det flott også der. (Unntak: den korte perioden der ingen videoer kunne spilles av!) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Noen som vet om SuperDrive fungerer med en Windows-maskin? Jeg fikk det ikke til å fungere sist jeg testet, men fikk ikke sjekket grundig, bare i forbifarten. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Den til MBA? Nope. Med andre ord skal man være meget interessert i å ha en Apple-drive for å kjøpe akkurat denne. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er en rimelig grei ekstern samsung-drive som selges overalt til rundt 500-600, og den pleier å fungere fint med en enkel USB-tilkobling. Kjøp den, du. Bruker den på alt, jeg har bare intern DVD på en maskin nå. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det ikke en enkel mod man kan gjøre på superdrive så den virker i Windows? Fant den: http://tnkgrl.wordpress.com/2008/06/24/macbook-air-superdrive-for-all/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det ikke en enkel mod man kan gjøre på superdrive så den virker i Windows? Fant den: http://tnkgrl.wordpress.com/2008/06/24/macbook-air-superdrive-for-all/ Hvorfor må den egentlig moddes i utgangspunktet? AtW Fra youtube.com/html5: Additional Restrictions (we are working on these!) Videos with ads are not supported (they will play in the Flash player) On Firefox and Opera, only videos with WebM transcodes will play in HTML5 If you've opted in to other testtube experiments, you may not get the HTML5 player (Feather is supported, though) Jeg brukte opera når jeg testet, det kan kanskje være (deler av) grunnen. AtW Lenke til kommentar
xTep Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Har nå vært så lur(?) å bestille en MBA, og må si at jeg føler meg litt lurt allerede før jeg har fått den. Betalte nesten 10 000 riksdaler for en laptop, og den har hverken HDMI eller USB 3.0, og OSX skjønner jeg ingenting av. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Har nå vært så lur(?) å bestille en MBA, og må si at jeg føler meg litt lurt allerede før jeg har fått den. Betalte nesten 10 000 riksdaler for en laptop, og den har hverken HDMI eller USB 3.0, og OSX skjønner jeg ingenting av. Da kan du jo starte med å kjøpe en MDP->HDMI, slik at du har den når du får maskinen din Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Synes alltid den klagingen over porter er underholdende. MDP kan bli til DVI, HDMI og VGA ved hjelp av et lite, passivt adapter. For å konvertere noen av dem til MDP/DP kreves et dyrt, aktivt adapter. Thunderbolt kan bli til hva som helst, inkludert USB3. USB3 kan ikke bli til Thunderbolt. Men fortsatt klager folk over at den ikke har HDMI, VGA og USB3. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Fatter ikke at det er mulig å bestille en laptop til 10k uten å sjekke at den tilfredstiller kravene man stiller. Ingen har lurt deg, hadde du lest i 2 minutter om maskinen før du bestilte hadde du visst det. 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Synes alltid den klagingen over porter er underholdende. MDP kan bli til DVI, HDMI og VGA ved hjelp av et lite, passivt adapter. For å konvertere noen av dem til MDP/DP kreves et dyrt, aktivt adapter. Thunderbolt kan bli til hva som helst, inkludert USB3. USB3 kan ikke bli til Thunderbolt. Men fortsatt klager folk over at den ikke har HDMI, VGA og USB3. Adaptere er jo noe man helst vil unngå, i særdelshet om man vil ha en kompakt PC, og det øker også kostnaden. AtW Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Adaptere er jo noe man helst vil unngå, i særdelshet om man vil ha en kompakt PC, og det øker også kostnaden. AtW Hvorfor det? Når du kan ha en utgang på maskinen din som kan bli til et tonn av ekstremt nyttige tilkoblinger, hvorfor vil du ha en annen utgang istedet, som ikke kan det? Men for all del. Hvis folk vil ha maskiner med VGA og HDMI-porter (som som oftest ikke er implementert med støtte for høyere oppløsninger enn 1080p), så får det bli deres sak. Jeg bare fatter ikke hvorfor folk vil ha mindre ut av maskinene sine. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Adaptere er jo noe man helst vil unngå, i særdelshet om man vil ha en kompakt PC, og det øker også kostnaden. AtW Hvorfor det? Når du kan ha en utgang på maskinen din som kan bli til et tonn av ekstremt nyttige tilkoblinger, hvorfor vil du ha en annen utgang istedet, som ikke kan det? Men for all del. Hvis folk vil ha maskiner med VGA og HDMI-porter (som som oftest ikke er implementert med støtte for høyere oppløsninger enn 1080p), så får det bli deres sak. Jeg bare fatter ikke hvorfor folk vil ha mindre ut av maskinene sine. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne hvorfor man vil unngå overganger i utganspunktet? 1. Man må ha noe å frakte PCen i som passer både til overganger og PCen, 2. Størrelsen på "Pc-pakka" øker, 3. Selve PCen blir mer uhanskelig 4. Kostnad og sannsynlighet for å miste deler øker med adaptere. Adaptere er i utganspunktet lite ønskelig. SÅ får man vurdere om disse ulempene er verd eventuelt andre fordeler. Jeg vet det er vanlig å dra fram VGA når folk snakker om ekstra porter, men det er tross alt ikke den porten som er mest etterspurt. Feks USB 3.0 hadde neppe ført til ett dårligere produkt. AtW Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skal anerkjenne at USB-portene på Macer burde vært USB3, det som irriterer meg er at folk vil ha HDMI over mDP. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skal anerkjenne at USB-portene på Macer burde vært USB3, det som irriterer meg er at folk vil ha HDMI over mDP. Ja, det med hdmi spesifikt er ikke noe stort behov for meg personlig ihvertfall. Jeg har en DVI-overgang, men det er en veldig stor port igjen, så det er vanskelig å løse på en maskin som MBA. AtW Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 HDMI er jo et TV-format. DVI/DP er jo overlegent til PC-skjermer, med tanke på båndbredde (har enda ikke sett noe særlig til PCer med HDMI 1.4 med > 1080p eller skjermer med samme støtte). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 HDMI er jo et TV-format. DVI/DP er jo overlegent til PC-skjermer, med tanke på båndbredde (har enda ikke sett noe særlig til PCer med HDMI 1.4 med > 1080p eller skjermer med samme støtte). Ja, i tillegg er det som oftest mer meningsfyllt å bare ha overgangen ved TVen enn å ha den ved PCen i hdmi-sammenheng, tror ikke at jeg noengang har følt behovet for en hdmi-overgang, og plassmessig ville det sikkert blitt en mini-hdmi uansett, og da må du gjerne ha overgang uansett. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå