Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kutte ut Flash helt gjør godt for maskinen, blodtrykk og karma. Greit å ha Chrome i bakhånd for de (etter hvert svært få) tilfellene der du faktisk trenger Flash. I'm looking at you, Berg-Hansen.

Ellers? Tja. Noen sverger til OnyX, andre verifiserer og reparerer rettigheter en gang hvert skuddår eller så. Pass alltid på å ha en del ledig plass på OS-disken (gjerne mer enn 15-20%).

Lenke til kommentar

Takk for gode tips! Eneste er youtube som jeg gjerne skulle hatt tilgjengelig.

Youtube finnes i html 5 versjon også, jeg har aldri brukt den versjonen av youtube, men du kan jo gi den et forøk. :)

*Skarpt innpust*

Du burde virkelig teste det, på 720p går CPUen på min quad i7 hackintosh fra 20% til 0%.

Lenke til kommentar

Youtube finnes i html 5 versjon også, jeg har aldri brukt den versjonen av youtube, men du kan jo gi den et forøk. :)

Men den har jo på langt nær alle videoene? Ihvertfall ikke når jeg prøvde for en uke eller to siden.

AtW

Jo? Flash er bare en avspiller; i stedet for at browseren dekoder h.264-videoen, gjør en jævlig treig flash-app det i stedet. Begge to spiller av den samme .mp4 fila. (Som sikkert ikke heter .mp4)

Lenke til kommentar

YouTube med HTML5 mangler vell endel filmer som blant annet inneholder reklame og lit sånne ting? Tipset mitt er å ha siste versjon av Flash Player installert, men installere ClickToPlugin eller ClickToFlash så du manuelt starter flash elementer så de ikke laster seg selv, så har du kontroll.

Bruker selv ClickToPlugin og laster nå YouTube videoer direkte i QuickTime, mye bedre å forholde seg til og bruke langt mindre systemressurser!

Men den har jo på langt nær alle videoene? Ihvertfall ikke når jeg prøvde for en uke eller to siden.

AtW

Jo? Flash er bare en avspiller; i stedet for at browseren dekoder h.264-videoen, gjør en jævlig treig flash-app det i stedet. Begge to spiller av den samme .mp4 fila. (Som sikkert ikke heter .mp4)

Dette kan umulig stemme, det er flere filmer som fremdeles starter opp med Flash selv om du melder deg inn på http://www.youtube.com/html5 det står jo faktisk på siden hvor du melder deg inn for HTML5 testing at ikke alle videoer vil være tilgjengelig i HTML5.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...