Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nå en MBP med standard 500gb harddisk. har lyst å bytte den ut med en SSD. Men en 512GB SSD koster skjorta. Så hvordan blir det når jeg vil bruke time machine backup fra 500gb disken til en f.eks 128gb SSD? vil programmet rett og slett si nei, dette går ikke. Eller har man mulighet til å kun overføre selve OS backup og programmer?

Aldri brukt time machine før.

Lenke til kommentar

De forrige kom i mars og april. Tipper det samme om iPad 3

har nå en MBP med standard 500gb harddisk. har lyst å bytte den ut med en SSD. Men en 512GB SSD koster skjorta. Så hvordan blir det når jeg vil bruke time machine backup fra 500gb disken til en f.eks 128gb SSD? vil programmet rett og slett si nei, dette går ikke. Eller har man mulighet til å kun overføre selve OS backup og programmer?

Aldri brukt time machine før.

Med time machine kan du velge mapper du vil utelukke og få informasjon om hvor stor backupen vil være. Så lenge du holder deg under størrelsen på SSDen du ender opp med å kjøpe, skal det gå greit.

Lenke til kommentar

Faen! Nå leide jeg Black Swan fra iTunes store. Så filmen mens den downloada. Midt i høydepunktet i filmen gikk hele faenskapet til helvete, filmen stoppet, musepekeren ble borte og fikk ikke gjort noen ting. Når jeg endelig fikk orientert meg på Mac'en igjen, sto filmen som ferdig nedlastet, men "processing". Jeg måtte force quite iTunes, og når jeg gikk inn igjen var filmen borte. Sitter her uten mulighet til å se slutten. Skuffet! Hva skjer når jeg har en ny iMac med i7 prosessor og 16GB RAM som henger seg ved en enkel prosess som denne?

Lenke til kommentar

Nei, har forsøkt å:

- restarte Mac'en

- klikke "sjekk available downloads"

- sett under libraries -> movies

- prøver jeg å laste ned filmen igjen må jeg ut med samme sum som i utgangspunktet

Er det itunes som er buggy eller er det rett og slett maskinen som ikke taklet oppgavebehandlingen? Var på en måte dette jeg ville unngå da jeg kjøpte en så dyr maskin.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Nei, har forsøkt å:

- restarte Mac'en

- prøver jeg å laste ned filmen igjen må jeg ut med samme sum som i utgangspunktet

Er det itunes som er buggy eller er det rett og slett maskinen som ikke taklet oppgavebehandlingen? Var på en måte dette jeg ville unngå da jeg kjøpte en så dyr maskin.

Det er ikke maskinen ihvertfall...

Lenke til kommentar

Nei, har forsøkt å:

- restarte Mac'en

Det er ikke maskinen ihvertfall...

Nå tenkte jeg på at maskinen hang seg, og ikke at filmen ble borte.

Lenke til kommentar

Noen som vet når reprisen av dokumentaren om jobs går på discovery igjen?

:)

Det kan ikke kalles dokumentar. 40 minutters reklamefilm for Apple, er hva det var. Mest idiotiske jeg har sett på lenge.

Forøvrig er Discovery en jukebox, så den kommer helt sikkert en rekke ganger i ukene fremover.

Endret av RattleBattle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å diskutere android mot iOS på dette forumet, er umulig.

Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det. Dør bare litt innvendig hver gang.

Er det mange som har forhåndsbestilt iphone 4s her?

Jeg fatter heller ikke hvorfor du gidder å involvere deg i det sirkuset der. De trådene burde vært stengt for lengst. Det at folk har en så hinsides trang til å fortelle hvorfor operativsystemet på deres telefon er så mye bedre enn andres er utenfor min fatteevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...