Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er langt forbi slikt per i dag, nå ligger det recovery verktøy i firmware som du kan aktivere med CMD+R ved oppstart, eventuelt holde inn option knappen og velge "Internet recovery" som henter ned aller siste build av OS X Lion fra nettet og legger inn for deg.

Utrolig mye bedre enn å være avhengig av en DVD eller skjult recovery partisjon egentlig! Du kan alltids kjøre Lion recovery disk assistant om du ønsker å fikse deg selv en recovery DVD.

Tenker selv mye på en iMac for tiden, har overhode ikke behov for det da både jeg og kjæresten har fult oppegående og gode stasjonære maskiner med Intel Core i7 (LGA1366 plattform) men etter jeg gikk over til utelukkende Mac OS X på mine bærbare (MacBook Pro 17" og MacBook Air 13") så føles det rett og slett irriterende og slitsomt å forholde seg til Windows7 på den stasjonære til tider. Hadde det ikke vært for at den stasjonære fungerer som filserver så ville jeg sterkt vurdert en dual-boot løsning med Hackintosh hvor jeg bootet Windows7 for gaming og Mac OS X til stort sett alt mulig annet.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare.

Grattis med iMac forresten :D

Dette er det vell slutt på helt siden Mac OS X Lion og Internet recovery funksjonen ble rullet ut som EFI oppdatering til alle nyere Mac maskiner? Fikk hvertfall med nada til min MacBook Air 13" og iLife ligger automatisk gratis i AppStore med nye maskiner som registres opp mot din Apple konto så du alltid vil ha de gratis tilgjengelig via AppStore så derfor følger det ikke med noen programvare DVD lengre heller.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare.

Dette er det vell slutt på helt siden Mac OS X Lion og Internet recovery funksjonen ble rullet ut som EFI oppdatering til alle nyere Mac maskiner? Fikk hvertfall med nada til min MacBook Air 13" og iLife ligger automatisk gratis i AppStore med nye maskiner som registres opp mot din Apple konto så du alltid vil ha de gratis tilgjengelig via AppStore så derfor følger det ikke med noen programvare DVD lengre heller.

I tillegg fant jeg den på app store. Sweet med 16GB RAM og i7 prosessor.

Lenke til kommentar

Sliter med at pc'en blir treg hvis jeg har Minecraft oppe og kjører, merker ikke så veldig mye på andre program (bruker, Ps, c4D og andre programmer uten mye lag). Sitter på en MBP 15"

Prosessornavn: Intel Core i7 Prosessorhastighet: 2 GHz Antall prosessorer: 1 Totalt antall kjerner: 4 Nivå 2-buffer (per kjerne): 256 kB Nivå 3-buffer: 6 MB Hukommelse: 4 GB

*Burde jeg bytte til 8G ram, som jeg har sett mange har gjort?

*Hvis jeg bytter til 8G, må jeg gjøre dette, eller kan jeg sende pc'en til butikken jeg kjøpte den i?

*Mister jeg garantien på min mac hvis jeg bytter?

:)

Lenke til kommentar

iLife ligger gratis dersom man har bestilt iLife på forhånd?

Lenke til kommentar

Arg! Hva skjer med at Discovery Channel skryter av at de skal sende en tribute to Steve Jobs fra 21:00 til 22:00 i dag, og de selv kjører reklame for dette klokka 20:59 og klokka 21:00 starter Mythbusters? Arg.....'

EDIT: Og etter 3min med Mythbusters så starter det.. Bra at Discovery har "kontroll"harhar.gif

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...