Liquidkey Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare. Grattis med iMac forresten Da har jeg blitt lurt... Jo takk for det Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Apple er langt forbi slikt per i dag, nå ligger det recovery verktøy i firmware som du kan aktivere med CMD+R ved oppstart, eventuelt holde inn option knappen og velge "Internet recovery" som henter ned aller siste build av OS X Lion fra nettet og legger inn for deg. Utrolig mye bedre enn å være avhengig av en DVD eller skjult recovery partisjon egentlig! Du kan alltids kjøre Lion recovery disk assistant om du ønsker å fikse deg selv en recovery DVD. Tenker selv mye på en iMac for tiden, har overhode ikke behov for det da både jeg og kjæresten har fult oppegående og gode stasjonære maskiner med Intel Core i7 (LGA1366 plattform) men etter jeg gikk over til utelukkende Mac OS X på mine bærbare (MacBook Pro 17" og MacBook Air 13") så føles det rett og slett irriterende og slitsomt å forholde seg til Windows7 på den stasjonære til tider. Hadde det ikke vært for at den stasjonære fungerer som filserver så ville jeg sterkt vurdert en dual-boot løsning med Hackintosh hvor jeg bootet Windows7 for gaming og Mac OS X til stort sett alt mulig annet. Endret 20. oktober 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Noen som har prøvd "deksel" til macbook pro? Noe ala denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599321 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare. Grattis med iMac forresten Dette er det vell slutt på helt siden Mac OS X Lion og Internet recovery funksjonen ble rullet ut som EFI oppdatering til alle nyere Mac maskiner? Fikk hvertfall med nada til min MacBook Air 13" og iLife ligger automatisk gratis i AppStore med nye maskiner som registres opp mot din Apple konto så du alltid vil ha de gratis tilgjengelig via AppStore så derfor følger det ikke med noen programvare DVD lengre heller. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare. Grattis med iMac forresten Da har jeg blitt lurt... Jo takk for det Oi. Mente å skrive: Vet ikke hvordan det er med iMac, men med min macbook pro følgte med en CD til OSX og en til programvare. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Mulig det er jeg som er helt fjern, men hvor i huleste har det blitt av Airplay knappen i spotify? Har prøvd å restarte spotify etter jeg slo på anlegget og jeg har restartet Airport Express. Jeg får spilt Spotify på anlegget med iPhonen med ikke via Macen min.. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er ingen AirPlay knapp i desktop versjonen. Du kan bruke AirFoil. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er ingen AirPlay knapp i desktop versjonen. Du kan bruke AirFoil. Haha, det stemmer det. Jaja, godnatt Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare. Grattis med iMac forresten Dette er det vell slutt på helt siden Mac OS X Lion og Internet recovery funksjonen ble rullet ut som EFI oppdatering til alle nyere Mac maskiner? Fikk hvertfall med nada til min MacBook Air 13" og iLife ligger automatisk gratis i AppStore med nye maskiner som registres opp mot din Apple konto så du alltid vil ha de gratis tilgjengelig via AppStore så derfor følger det ikke med noen programvare DVD lengre heller. I tillegg fant jeg den på app store. Sweet med 16GB RAM og i7 prosessor. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Sliter med at pc'en blir treg hvis jeg har Minecraft oppe og kjører, merker ikke så veldig mye på andre program (bruker, Ps, c4D og andre programmer uten mye lag). Sitter på en MBP 15" Prosessornavn: Intel Core i7 Prosessorhastighet: 2 GHz Antall prosessorer: 1 Totalt antall kjerner: 4 Nivå 2-buffer (per kjerne): 256 kB Nivå 3-buffer: 6 MB Hukommelse: 4 GB *Burde jeg bytte til 8G ram, som jeg har sett mange har gjort? *Hvis jeg bytter til 8G, må jeg gjøre dette, eller kan jeg sende pc'en til butikken jeg kjøpte den i? *Mister jeg garantien på min mac hvis jeg bytter? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Du mister ikke garanti ved å bytte RAM. Dette er veldig lett og du klarer det helt sikkert selv. Ligger guider på hvordan på apple.com Lenke til kommentar
D02 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 ok. får se på den Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med iMac, men det skal følge med en CD til OSX og en til programvare. Grattis med iMac forresten Dette er det vell slutt på helt siden Mac OS X Lion og Internet recovery funksjonen ble rullet ut som EFI oppdatering til alle nyere Mac maskiner? Fikk hvertfall med nada til min MacBook Air 13" og iLife ligger automatisk gratis i AppStore med nye maskiner som registres opp mot din Apple konto så du alltid vil ha de gratis tilgjengelig via AppStore så derfor følger det ikke med noen programvare DVD lengre heller. iLife ligger gratis dersom man har bestilt iLife på forhånd? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Får man ikke med iLife gratis? Jeg kjøpte min MBP til standard pris på Expert. Da var iLife installert når jeg startet maskinen for første gang. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Når jeg fikk min MacBook Air 13" så lå iLife programmene under "purchased" på AppStore og isteden for "buy" så sto det noe annet, og klikket jeg måtte jeg bare taste inn AppStore brukerinfo og vips var alle registrert på min Apple bruker. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Arg! Hva skjer med at Discovery Channel skryter av at de skal sende en tribute to Steve Jobs fra 21:00 til 22:00 i dag, og de selv kjører reklame for dette klokka 20:59 og klokka 21:00 starter Mythbusters? Arg.....' EDIT: Og etter 3min med Mythbusters så starter det.. Bra at Discovery har "kontroll" Endret 20. oktober 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Nå begyner iGenius: Steve Jobs på Discovery for de som skulle være interessert Endret 20. oktober 2011 av Bibow Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg har hvertfall ikke fått det inkludert. Edit: Jeg blander selvsagt iLife med Pages, Numbers og Keynote. Nevermind. Endret 20. oktober 2011 av Liquidkey Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 iWork har vell aldri kommet gratis med noen Mac maskin? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 iWork har vell aldri kommet gratis med noen Mac maskin? Only in hopes and dreams, my boy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå