Munty Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Smart opplegg dette med ThunderBolt Display og at de kobles i serie. Men er det noen som vet om det fungerer å koble en Cinema Display (ser helt identisk ut, men er modellen før ThunderBolt Display) i serie med en ThunderBolt Display? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er greia med fjernlåsing av enheter egentlig? Nå sitter en kompis med iPaden min og jeg tenkte jeg skulle kødde litt med han, så jeg sendte en forespørsel om å låse telefonen og sende en melding. Nå har det gått sånn 3-4min og ingenting skjer. Må han låse iPaden før det skjer noe, eller gjør jeg noe galt? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Etter at jeg tokk fresh install av Lion må jeg si jeg er mer fornøyd med OSet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er greia med fjernlåsing av enheter egentlig? Nå sitter en kompis med iPaden min og jeg tenkte jeg skulle kødde litt med han, så jeg sendte en forespørsel om å låse telefonen og sende en melding. Nå har det gått sånn 3-4min og ingenting skjer. Må han låse iPaden før det skjer noe, eller gjør jeg noe galt? Hos meg har enheten alltid blitt låst iløpet av sekunder, så hva som feiler ditt oppsett er jeg usikker på. Tregt nett? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er greia med fjernlåsing av enheter egentlig? Nå sitter en kompis med iPaden min og jeg tenkte jeg skulle kødde litt med han, så jeg sendte en forespørsel om å låse telefonen og sende en melding. Nå har det gått sånn 3-4min og ingenting skjer. Må han låse iPaden før det skjer noe, eller gjør jeg noe galt? Hos meg har enheten alltid blitt låst iløpet av sekunder, så hva som feiler ditt oppsett er jeg usikker på. Tregt nett? Burde ikke være det, da vi har ganske bra nett. Hvis jeg prøver nå, så stenger den padden ila få sekunder. Viktigste er ihvertfall at den funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) har en dlink DIR-655 nå, det begynner å bli sliten, derfor tenker jeg på og få meg en ny router er AirPort Extreme noe å vurdere? Apple gjør mye riktig, men av og til driter de seg ut, f.eks nå har jeg en Mac Mini med Lion og en Macbook Pro med Lion jeg bruker Screen Sharing fra MBP til Mini, nå har jeg Lion på begge maskinen og Apple har klart å føkke opp screen sharing, det har blit ubrukelig, for å connecte til mini må jeg trykke ok på mini, det er jo helt på trynet og hele poenget med screen sharing er borte. finnes det en løsning på dette? eller må jeg finne en annen løsning enn Screen Sharing i OSX Lion Endret 18. oktober 2011 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Smart opplegg dette med ThunderBolt Display og at de kobles i serie. Men er det noen som vet om det fungerer å koble en Cinema Display (ser helt identisk ut, men er modellen før ThunderBolt Display) i serie med en ThunderBolt Display? I følge denne artikkelen fungerer det ikke med en direkte kobling. Scroll ned til avsnittet "Det store skjermmysteriet": Men ikke tro at du kan koble en vanlig skjerm til Thunderbolt-skjermen. Da får du nemlig et helt svart bilde. Løsningen: Du må koble en annen Thunderbolt-enhet mellom skjermene, for eksempel en ekstern harddisk. Først da kan du benytte noe annet enn Apples relativt dyre Thunderbolt-skjermer. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Har i dag bytta til SSD og 8GB RAM. Eg holder inne ALT under oppstart, får opp valg om nettverk. Så går det ei stund, så får eg opp valg om "Gjennopprett fra Time Machine-sikkerhetskopi", "Installer Mac OS X på nytt", "Få hjelp på Internett" og "Diskverktøy". Først valte eg Diskvertøy, og formaterte disken, deretter valte eg "Installer Mac OS X på nytt". No står det "Apple må bekrefta at maskinen din er kvalifisert, før du kan laste ned og gjenopprette Mac OS X." Så står det "laster inn installeringsinformasjon". Slik har det stått ein time no. Har slått av og på, men kjem ikkje lenger enn dette. Er det nokon som har tips? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei! bestemte meg i dag for og prøve mail-funksjonen som følger med mac, etter at jeg ser meg lei av og gå inn på fire forskjellige maier for og se om noe har kommet inn. Med det første virker det litt kaotisk, men samtidig tror jeg det vil bli bedre. Jeg lurer bare på noen ting. 1) Er det mulig og koble frontermailen til dette programmet. Veldig sjeldent jeg er inne, så når det først kommer noe, ser jeg det for sent:/ 2) Hvis jeg sletter mail, leser eller skriver. Vil det jeg gjør følge med meg hvis jeg går fra min pc, til og lese mailen på min iphone/nettleser. Eller må jeg slette de jeg har slettet på min pc, på mobilen? 3) Nå som jeg åpnet programmet og la til min Hotmail konto, virket alt greit og rydding. Men jeg la til to nye G-mail kontoer, og da ble ting mer uoversiktlig. Begge mailene havner i "innboks" mappen, men det kommer to nye postkasser. Den ene heter Gmai og den andre Gmail2. er det mulig og endre disse til navnet til noe så jeg ser tydeligere hvilken som er der? 3.2) Hvorfor blir det ingen ny postkasse for hotmailen min, bare for g-mail? 4) I "innboksen" kommer all mail som blir sendt, men i de to andre under kan man se for eksempel søppelpost og "alle e-post" i den mappen er det flere mail, enn i min innboks. Er det fordi i "alle e-post" kommer alt jeg har motat, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Håper noen kan svare og at det er forstålig. D02 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei! bestemte meg i dag for og prøve mail-funksjonen som følger med mac, etter at jeg ser meg lei av og gå inn på fire forskjellige maier for og se om noe har kommet inn. Med det første virker det litt kaotisk, men samtidig tror jeg det vil bli bedre. Jeg lurer bare på noen ting. 1) Er det mulig og koble frontermailen til dette programmet. Veldig sjeldent jeg er inne, så når det først kommer noe, ser jeg det for sent:/ 2) Hvis jeg sletter mail, leser eller skriver. Vil det jeg gjør følge med meg hvis jeg går fra min pc, til og lese mailen på min iphone/nettleser. Eller må jeg slette de jeg har slettet på min pc, på mobilen? 3) Nå som jeg åpnet programmet og la til min Hotmail konto, virket alt greit og rydding. Men jeg la til to nye G-mail kontoer, og da ble ting mer uoversiktlig. Begge mailene havner i "innboks" mappen, men det kommer to nye postkasser. Den ene heter Gmai og den andre Gmail2. er det mulig og endre disse til navnet til noe så jeg ser tydeligere hvilken som er der? 3.2) Hvorfor blir det ingen ny postkasse for hotmailen min, bare for g-mail? 4) I "innboksen" kommer all mail som blir sendt, men i de to andre under kan man se for eksempel søppelpost og "alle e-post" i den mappen er det flere mail, enn i min innboks. Er det fordi i "alle e-post" kommer alt jeg har motat, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Håper noen kan svare og at det er forstålig. D02 1) Fronter bruker, såvidt jeg vet, ingen protokoll som tillater tilkobling til mailklienter. Om jeg tar feil, håper jeg noen andre her hyler ut. 2) Dersom du for eksempel bruker IMAP-protokollen (Gmail støtter dette), vil alt du gjør i mailprogrammet bli videresendt til serveren, ergo lest mail blir markert som lest, slettet flyttet til slettet-mappen etc. 3) Gå til Mail -> Valg (i toppmenyen) og sett andre navn på kontoene dine, så blir det lettere å organisere dem. Det skal bli laget en ny postkasse per konto, men jeg er usikker på hvordan Hotmail håndterer akkurat dette. 4) Denne kan jeg dessverre ikke svare på. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 4) I "innboksen" kommer all mail som blir sendt, men i de to andre under kan man se for eksempel søppelpost og "alle e-post" i den mappen er det flere mail, enn i min innboks. Er det fordi i "alle e-post" kommer alt jeg har motat, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? "alle e-post" søker vel gjennom hele serveren for e-post du har mottat (f.eks hele gmail-kontoen), mens i innboksen ser du alle de nyeste mailene samt de du mottar når du bruker Mail-klienten. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) takk for svar:) og håper noen kan utfylle de manglende spørsmålene Jeg ser at det står IMAP (Gmail IMAP) på begge g-mail postkassene, men på min hotmail står det POP (Hotmail POP). vil det si at de ikke synkroniserer med hverandre. Nettleser versjonen og mail-programmet? edit: så jeg fikk svar på spørsmål 4;) noen som vet det med frontermail? D02 Endret 18. oktober 2011 av D02 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Har no installert SSD og RAM. Har to spm ang SSD. 1. Korleis finner eg ut korleis Firmware eg har på disken? 2. Må eg, og korleis aktiverar eg TRIM? Edit: Nytt spørsmål. Kan eg sletta "programma" eg har i iTunes min, no som det synkes mot iCloud? William Endret 19. oktober 2011 av Wackee Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 takk for svar:) og håper noen kan utfylle de manglende spørsmålene Jeg ser at det står IMAP (Gmail IMAP) på begge g-mail postkassene, men på min hotmail står det POP (Hotmail POP). vil det si at de ikke synkroniserer med hverandre. Nettleser versjonen og mail-programmet? edit: så jeg fikk svar på spørsmål 4;) noen som vet det med frontermail? D02 Ja det stemmer, hotmail er noe herk sånn sett. Ellers anbefaler jeg deg å utforske postkasse-menyen i mailapplikasjonen og se hva den kan gjøre. Lær deg også om hvordan gmail-etiketter fungerer. Vet det høres litt rart ut men det blir litt for mye å begynne med opplæring her. Jeg slet voldsomt med dette i starten men å google og lese om akkurat de to tingene hjalp meg mye. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har no installert SSD og RAM. Har to spm ang SSD. 1. Korleis finner eg ut korleis Firmware eg har på disken? 2. Må eg, og korleis aktiverar eg TRIM? Edit: Nytt spørsmål. Kan eg sletta "programma" eg har i iTunes min, no som det synkes mot iCloud? William 1. Eplemenyen øverst til høyre -> Om denne maskinen -> Mer info -> Systemrapport -> Serial ATA -> også står det ved Revisjon 2. Er så vidt jeg vet ikke noe poeng å TRIM på de nye SSDene, men jeg skal ikke si det for sikkert. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) MacBook Proen min hadde så absolutt godt av 8 GB minne. Fy pøken så deilig! Anbefales for alle som har Lion installert, 4 GB er rett og slett ikke nok. Nå etter jeg har oppdatert til 8 GB er det bare 1 gb ledig minne, sier noe om hvor desperat maskina var på mer minne. Endret 19. oktober 2011 av Dassen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hei! bestemte meg i dag for og prøve mail-funksjonen som følger med mac, etter at jeg ser meg lei av og gå inn på fire forskjellige maier for og se om noe har kommet inn. Med det første virker det litt kaotisk, men samtidig tror jeg det vil bli bedre. Jeg lurer bare på noen ting. 1) Er det mulig og koble frontermailen til dette programmet. Veldig sjeldent jeg er inne, så når det først kommer noe, ser jeg det for sent:/ 2) Hvis jeg sletter mail, leser eller skriver. Vil det jeg gjør følge med meg hvis jeg går fra min pc, til og lese mailen på min iphone/nettleser. Eller må jeg slette de jeg har slettet på min pc, på mobilen? 3) Nå som jeg åpnet programmet og la til min Hotmail konto, virket alt greit og rydding. Men jeg la til to nye G-mail kontoer, og da ble ting mer uoversiktlig. Begge mailene havner i "innboks" mappen, men det kommer to nye postkasser. Den ene heter Gmai og den andre Gmail2. er det mulig og endre disse til navnet til noe så jeg ser tydeligere hvilken som er der? 3.2) Hvorfor blir det ingen ny postkasse for hotmailen min, bare for g-mail? 4) I "innboksen" kommer all mail som blir sendt, men i de to andre under kan man se for eksempel søppelpost og "alle e-post" i den mappen er det flere mail, enn i min innboks. Er det fordi i "alle e-post" kommer alt jeg har motat, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Håper noen kan svare og at det er forstålig. D02 1) Fronter bruker, såvidt jeg vet, ingen protokoll som tillater tilkobling til mailklienter. Om jeg tar feil, håper jeg noen andre her hyler ut. 2) Dersom du for eksempel bruker IMAP-protokollen (Gmail støtter dette), vil alt du gjør i mailprogrammet bli videresendt til serveren, ergo lest mail blir markert som lest, slettet flyttet til slettet-mappen etc. 3) Gå til Mail -> Valg (i toppmenyen) og sett andre navn på kontoene dine, så blir det lettere å organisere dem. Det skal bli laget en ny postkasse per konto, men jeg er usikker på hvordan Hotmail håndterer akkurat dette. 4) Denne kan jeg dessverre ikke svare på. 1. Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg får videresendt frontermail til gmailen min? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hvilken skole går du på? Skolen min (høgskole) gir oss IMAP-detaljer vi kan bruke i programmer som Mail.app. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Var den til meg eller til D02? Jeg går på UMB, hvor det også ligger en tutorial til hvordan man skal sette det opp. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Den var til deg, men jeg ser nå at den burde ha vært til D02. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå