Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er verdt å nevne at firmware-oppdateringen fra 0002 til 0009 fører til bedre tall på m4en, og personlig mener jeg at forskjellen er så liten at det ikke er verdt å vente på Samsungen. Tviler på at du ville merket det.

 

Red.: Googlet litt og ser ut som enkelte har hatt problemer med den i Macbooks tidligere. Fant også dette fra midten av august hvor det tyder på få problemer. Så vidt jeg kan se hadde de fleste med problemer betaversjoner av os, mens det i Lion ikke er noen problemer. Ville bare gjøre deg oppmerksom på funnet.

Endret av Atald
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig mye rart med disse SandForce SSD-ene og det uavhengig av operativsystem så det er sagt. Nå ville jeg også vært skeptisk til Samsung 830 også etter alle problemene som var med Samsung 470 serien.

 

Skal du ha noe som er stabilt og driftsikkert så er Intel det beste å gå for, og da noe med deres egen kontroller som Intel 310, 320 og 710 serie. Intel 510 er også et veldig godt valg men har en Marvell kontroller og blir ikke sett på som like stabil og sikker som de med Intel kontroller men er fremdeles en av de bedre på markedet.

 

Crucial har også hatt endel frem og tilbake med sin C300 i hvertfall, var veldig mye tull der en periode men M4 benytter vell samme Marvell kontroller som Intel 510 og siden den ser ut til å klare seg bra så får vi da håpe og tru at Crucial gjøre det også, selv om jeg helt klart ville stolt mer på Intel og deres firmware fremfor noen andre.

Lenke til kommentar

Skal skaffe meg eget bredbånd i leiligheten, og trenger en ruter. Vil jeg merke stor forskjell på aiport extreme kontra AirPort express?

 

Apple AirPort Express og Apple TimeCapsule har begge god maskinvare, så de er begge stabile og gode routere med høy throughput og siste generasjon er jo faktisk en av veldig få routere på markedet som støtter 3x3 stream på både 2.4GHz og 5.0GHz båndet.

 

MEN! Den er svært begrenset hva funksjonalitet gjelder, du har svært få muligheter når det kommer til innstillinger, du mangler ting som DMZ, upnp, port forwarding og jeg vet faktisk ikke om den har noen innebygget brannmur overhode?

 

 

Har selv en siste generasjon TimeCapsule, men denne har jeg utelukkende for å få 5.0GHz 3x3 stream connection til min MacBook Pro 17" 2011 modell pluss at den er genial med tanke på timelige TimeMachine Backups. Og som aksesspunkt fungerer den strålende, hos meg fungerer det trådløse bedre enn både min D-Link DAP-2553 enterprise aksesspunkt og Netgear sin gode WNDR3700 router.

 

 

Trenger du ikke denne funksjonaliteten så er absolutt AirPort Extreme og TimeCapsule gode valg, men vil du ha flere av de normalt etterlengtede funksjonene så vil alternativer som Linksys E4200, Netgear WNDR3700, WNDR3800, WNDR for Mac (strengt tatt bare WNDR3700v2 brandet for Mac) og WNDR4000 være blant de beste alternativene per i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 8GB RAM i en MBP15 2,66/9600M fra slutten av 2008 iallefall, uten problemer. :)

Kødder du med meg nå? Jeg har en late 2008 MBP15 og har hele tiden hørt at 4gb har vært maks, så jeg orket aldri å oppgradere! Nå må jeg nesten vurdere å kjøpe 4x 4gb og få inn 8gb i begge Macene mine om det du sier stemmer...

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 8GB RAM i en MBP15 2,66/9600M fra slutten av 2008 iallefall, uten problemer. :)

Kødder du med meg nå? Jeg har en late 2008 MBP15 og har hele tiden hørt at 4gb har vært maks, så jeg orket aldri å oppgradere! Nå må jeg nesten vurdere å kjøpe 4x 4gb og få inn 8gb i begge Macene mine om det du sier stemmer...

 

Ifølge MacTracker støtter alle Late 2008 og utover 8GB RAM.

 

Det skal merkes at min var fra en speedbump i mars 2009. Likevel, ifølge OWC (som selger RAM-oppgraderinger, alle testet) sier også 8GB RAM, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke.

 

Så det er sagt, ifølge Apple så er maks for 2011-modellene 8GB, OWC har testet dem med 16GB.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 8GB RAM i en MBP15 2,66/9600M fra slutten av 2008 iallefall, uten problemer. :)

Kødder du med meg nå? Jeg har en late 2008 MBP15 og har hele tiden hørt at 4gb har vært maks, så jeg orket aldri å oppgradere! Nå må jeg nesten vurdere å kjøpe 4x 4gb og få inn 8gb i begge Macene mine om det du sier stemmer...

 

Ifølge MacTracker støtter alle Late 2008 og utover 8GB RAM.

 

Det skal merkes at min var fra en speedbump i mars 2009. Likevel, ifølge OWC (som selger RAM-oppgraderinger, alle testet) sier også 8GB RAM, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke.

 

Så det er sagt, ifølge Apple så er maks for 2011-modellene 8GB, OWC har testet dem med 16GB.

 

HVORFOR har jeg ikke oppdaget MacTracker før? For et utrolig fantastisk program. Tusen takk for deeeet :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Som andre også har vært inne på her; 4GB minne går litt tregt om dagen. Synes det fungerte greit i SL, men etter Lion kom synes jeg macen min (MPB tidlig 11) henger litt for ofte. Er denne minnebruken noe som kommet til å bli rettet opp i 10.7.2, eller er det bare å påkoste seg 8GB med en gang? Kunne egentlig tenkt meg å ventet til 16GB (2x8GB) kom til en fornuftig pris, men spørs om jeg må bite i det sure eplet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...