Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Lurer på en ting, vil formatere Pro'en min nå, har SL OS på plate og kjøpte Lion på Mac Store.

Visst jeg formaterer med SL kan jeg i teorien oppdatere til Lion gratis siden jeg har kjøpt det?

Er det bedre å ta en clean install med bare Lion?

Lenke til kommentar

Får meg en MBP snart. Syns at det blir litt unødvendig med en dvdrom. Har ikke hatt bruk for det de siste 2-3 årene. Kom over ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro. til å fjerne dvdromen og feste til SSD. Hvordan vil det gå ut over garantien? Antar at garantien forsvinner ved et slikt bytte?

 

Jeg har akkurat gjort det, og jeg snublet ikke over noen "Warranty void"-klistremerker på veien.

hmm. Jammen da blir jo dette mer interessant. ingen problemer med å bytte? er mac'en kresen på SSD disker?

Lenke til kommentar

Får meg en MBP snart. Syns at det blir litt unødvendig med en dvdrom. Har ikke hatt bruk for det de siste 2-3 årene. Kom over ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro. til å fjerne dvdromen og feste til SSD. Hvordan vil det gå ut over garantien? Antar at garantien forsvinner ved et slikt bytte?

 

Jeg har akkurat gjort det, og jeg snublet ikke over noen "Warranty void"-klistremerker på veien.

hmm. Jammen da blir jo dette mer interessant. ingen problemer med å bytte? er mac'en kresen på SSD disker?

 

Alt med SATA fungerer strålende i Mac. Null problem å bytte. Jeg fulgte en guide på YouTube, men det skjønte jeg fort at ikke var nødvendig. To kabler som må løsnes, og 5 eller 6 skruer, noen av forskjellig lengde, og noen skjult "under" de andre.

 

Jeg brukte denne videoen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CyuQJE-Z9cQ

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den i et halvt års tid. Den første jeg hadde gikk i stykker etter 2 uker, den andre jeg fikk tilsendt har fungert bra til nå. Jeg stoler ikke 100% på disken, så hadde det ikke vært for at jeg har NAS som tar Time Machine backup hver time automatisk, hadde jeg ikke tatt sjansen på Momentus XT.

 

SSD begynner å bli billig nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...