Dassen Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Skal vi si det er nok off-topic i tråden for i kveld? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er sikkert crap da. Let me know when you find out Huffda=( Heilage waits for alice@Will Do. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Lurer på en ting, vil formatere Pro'en min nå, har SL OS på plate og kjøpte Lion på Mac Store. Visst jeg formaterer med SL kan jeg i teorien oppdatere til Lion gratis siden jeg har kjøpt det? Er det bedre å ta en clean install med bare Lion? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jepp, det kan du. Om du har installert Lion kan du holde inne CMD + R under oppstart, da får du opp eit val om "Recovery Partion", der du kan ta clean install. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Clean install er uansett å foretrekke, og i dette tilfellet også raskere / enklere enn å først legge inn Snow Leopard for deretter å oppgradere til Lion. CMD + R er tingen, eventuelt så har du: http://support.apple.com/kb/dl1433 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Får meg en MBP snart. Syns at det blir litt unødvendig med en dvdrom. Har ikke hatt bruk for det de siste 2-3 årene. Kom over ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro. til å fjerne dvdromen og feste til SSD. Hvordan vil det gå ut over garantien? Antar at garantien forsvinner ved et slikt bytte? Jeg har akkurat gjort det, og jeg snublet ikke over noen "Warranty void"-klistremerker på veien. hmm. Jammen da blir jo dette mer interessant. ingen problemer med å bytte? er mac'en kresen på SSD disker? Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Garantien brytes, men hvis byttet gjøres ordentlig med riktig bits vil det ikke være merkbart ved evt. service så lenge du har satt optisk drev tilbake. Du må av med en kabel som ligger over drevet, men dette går helt fint. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Får meg en MBP snart. Syns at det blir litt unødvendig med en dvdrom. Har ikke hatt bruk for det de siste 2-3 årene. Kom over ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro. til å fjerne dvdromen og feste til SSD. Hvordan vil det gå ut over garantien? Antar at garantien forsvinner ved et slikt bytte? Jeg har akkurat gjort det, og jeg snublet ikke over noen "Warranty void"-klistremerker på veien. hmm. Jammen da blir jo dette mer interessant. ingen problemer med å bytte? er mac'en kresen på SSD disker? Alt med SATA fungerer strålende i Mac. Null problem å bytte. Jeg fulgte en guide på YouTube, men det skjønte jeg fort at ikke var nødvendig. To kabler som må løsnes, og 5 eller 6 skruer, noen av forskjellig lengde, og noen skjult "under" de andre. Jeg brukte denne videoen. http://www.youtube.com/watch?v=CyuQJE-Z9cQ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har en MacBook Pro 5.1, altså sent 2008 modell. I følge Apple er maks minne for denne maskinen begrenset til 4 GB. Flere kilder på nettet hevder nå med de siste EFI Boot ROM driverne og 64-bit OS er grensen satt til 8 GB. Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har kjørt 8GB RAM i en MBP15 2,66/9600M fra slutten av 2008 iallefall, uten problemer. 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Akkuratt, takk for det! Da tror jeg saktens jeg må prøve å bestille meg 8 GB med deilig ddr3 minne. Føler maskina mi sliter litt om dagen og ifølge Jørgen skriker den etter minne, hehe. Dessuten, 400,- for 8 GB er ikke all verdens, og komplett.no har jo åpent kjøp i 45 dager. Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) På min MacBook Pro 15" mid 2010 gikk jeg opp til 8gb minne i helga. Sammen med 500gb Momentus XT hybriddisk som satt i fra før må jeg si at maskinen leverer meget godt! Neste steg er SSD når lommeboken tillater det. Endret 10. oktober 2011 av Marius E Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Mener å ha lest at Momentus XT og OS X ikke alltid er en heldig blanding, er det noen som vet om dette er rettet opp? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har hatt den i et halvt års tid. Den første jeg hadde gikk i stykker etter 2 uker, den andre jeg fikk tilsendt har fungert bra til nå. Jeg stoler ikke 100% på disken, så hadde det ikke vært for at jeg har NAS som tar Time Machine backup hver time automatisk, hadde jeg ikke tatt sjansen på Momentus XT. SSD begynner å bli billig nå. Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg kan svare dere begge på at Seagate skal ha rettet opp denne feilen i firmwareversjon SD28 som jeg kjører. Har ingen problemer what so ever. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Har blitt bitt av basillen no, og (sjølv om eg egentlig ikkje har råd) skal oppgradera til SSD og 8GB minne på min MBP (2011). Vil ha ein "go/no-go" før eg trykker kjøp. SSD: OCZ 240GB RAM: Kingston 4GB 1333MHz x2 Endret 10. oktober 2011 av Wackee Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Skal skaffe meg eget bredbånd i leiligheten, og trenger en ruter. Vil jeg merke stor forskjell på aiport extreme kontra AirPort express? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Express som router hadde jeg aldri særlig hell med. Ville heller gått for Extreme om jeg var deg. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 @Heilage. Nokon innvendingar mot SSD/RAM før eg kjøper? =) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg vil anbefale deg å gå for Crucial m4 eller Samsung 830. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå