Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får meg en MBP snart. Syns at det blir litt unødvendig med en dvdrom. Har ikke hatt bruk for det de siste 2-3 årene. Kom over ssd-hdd-adapter-kit-for-macbook-pro. til å fjerne dvdromen og feste til SSD. Hvordan vil det gå ut over garantien? Antar at garantien forsvinner ved et slikt bytte?

 

Jeg har akkurat gjort det, og jeg snublet ikke over noen "Warranty void"-klistremerker på veien.

Lenke til kommentar

Selv om jeg merker partisjonen kan jeg ikke reparere eller verifisere diskrettighetene. Det kan jeg ikke gjøre med noen av harddiskene på 3TB, men OS-partisjonen kan jeg gjøre det med.

 

post-161752-0-35520700-1318105840_thumb.png

 

Bumpbump

 

Begynner å bli smått lei av dette. Jeg får ikke bort restriksjonene. Har prøvd å boote fra DVD og kjøre diskverktøy der, men det fungerer heller ikke. Den eneste løsningen jeg ser er å formatere diskene og overføre all data på nytt, men hvilken garanti har jeg for at det ikke låser seg igjen? Det er jo akkurat hva jeg gjorde den første gangen. For ikke å snakke om at å over føre 5TB med data tar litt tid.

Lenke til kommentar

Med dual core A5 og 1080p sikkert.

Typisk nå som jeg akkurat har kjøpt en. Jaja, får 1080p med XBMC likevel. Og ikke koster den allverdens heller.

 

Kjører AppleTV faktisk 1080p output med XBMC?

Really Frequently Asked Questions and Answers

Question: What happens to original Apple TV software after the XBMC installation?

Answer: XBMC is installed onto the Apple TV built-in hard drive but you will still be able you use your Apple TV software as normal, XBMC will only be an extra option that you can launch from the Apple TV's original menu when you want to utilize the extra features and functions that are available in XBMC compared to the original Apple TV software. So XBMC will not replace the original Apple TV software, it instead works as complement the existing Apple TV software.

Question: Is XBMC running natively on the Apple TV or under an Linux environment?

Answer: This installs XBMC for Mac which is a native Mac OS X application (Mac OS X v10.4 Tiger to be precise) and runs natively on Apple TV gen 1.

Question: Does this work for the newer, smaller black "hockey puck" Apple TV 2 device and where can I get more information on?

Answer: Yes! As of 20th January 2011, XBMC now runs on ATV2, iPad, and iPhone4. It is based on ARM/iOS using OpenGL ES and Hardware-accelerated 1080p decoding using Apple's private VideoToolBox API. See the XBMC for iOS specific FAQ for more information.

Question: Will the Apple TV playback 1080p videos encoded with the H.264 codec (like Blu-ray rips)?

Answer: Yes, the latest version of XBMC (version 10 'Dharma') allows Apple TV to play HD H.264 encoded videos however the original Apple TV hardware is only capable of decoding 720p videos. To watch 1080 HD videos the Broadcom Crystal HD card must be installed into Apple TV along with the corresponding driver.

Question: Does XBMC on the Apple TV upscale standard-definition and 720p videos to 1080p output?

Answer: Yes, XBMC on the Apple TV (1st Gen ONLY!) will upscale all videos to 1080p if that is your output resolution. However based on the people's experience it is recommended to set up the Apple TV output resolution to 720p even for the TVs that support 1080p natively.

Question: How do I get XBMC to show full screen rather than in windowed mode?

Answer: Settings -> Appearance -> Screen -> Resolution -> Full Screen. This is the default setting after XBMC installation.

 

 

Version 2:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2

Lenke til kommentar

Ingenting galt med nynorsk, bare det ikke tvingens nedover deg. Problemet mitt med nynorsk er hvordan skole osv skal påtvinge dette til tross for at stort sett samtlige som skriver nynorsk forstår bokmål og legger vi godvilja til så forstår de fleste som kan bokmål nynorsk også.

 

Så hvorfor tvinge oss til å faktisk "lære" det? På hvilken måte er nynorsk så vanlig og viktig for oss alle at det har blitt innført med egen karakter i skolesystemet som ALLE må igjennom...

Lenke til kommentar

Einig. Det har jo ein viss historisk betydning for landet vårt (Ivar Aasen osv). Kunne f.eks. ha hatt ein generell innføring i det, som ein del av norskfaget i eit semester, for at folk skal ha ein viss forståing av skriftspråket. Men det burde ikkje vera påtvunge.

Men no er me litt off topic, sjølv om det er ein "Café- tråd" :p

 

Gledar meg til onsdag, da me får iOS 5 (oss som ikkje har tatt bryet til å legga in GM versjonane). Det blir spennande! :)

Endret av Wackee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...