Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes alt går raskere. Merket det spesielt når jeg startet eclipse (javautviklerverktøy), men og mye raskere respons, feks ved å gå inn i applicationsmappa fra docken (ctrl-click). Raskere oppstart enn mac minien med 1,66GHz og 2GB ram og. tøffe maskinen!

Lenke til kommentar

Hehe.

Skulle ønske det fantes en liten MacBook Pro… (er vel ikke den eneste heller.)

Har utrolig lyst på en Intel-Mac, og kunne godt tenkt meg noe som var enda mindre enn min 15" PowerBook, men jeg er helt hodestups i metall-finishen på PB/MBP.

Regner med å få rapporter på hvordan den svarte holder seg i fargen.

Og; grattis med ny maskin =)

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Jeg valgte svart nettopp på grunn av fargen. Jeg kjenner flere som har hvite, og de ser ikke akkurat pene ut etter litt bruk. Har brukt min veldig aktivt idag, og den ser fortsatt bra ut, men det skulle vel kanskje bare mangle.

Dette er min tredje mac, men følelsen er like god nå som med den første

Lenke til kommentar
Transmission er den beste jeg har prøvd, ellers har vi jo også Bits On Wheels... Xtorrent er også grei.

7995912[/snapback]

Jeg har dårlig erfaring med transmission. Fikk den ikke til å åpne torrents i det hele tatt egentlig. xTorrent med den innebygde søkefunksjonen var overlegen og er den jeg bruker per idag.

Lenke til kommentar
Jaha?

Har du lyst å utdype, sånn at vi andre er… føre var i alle fall. =)

8011281[/snapback]

Tja, jeg har ikke klart å fikse maskinen ennå.

Ssit gang måtte jeg på eplehuset, og da fikset det seg ved å putte inn installasjonscden. Selv om vi holdt inne C bootet den ikke fra cden, men av en eller annen merkelig grunn ville den plutselig boote skikkelig. Servicemannen kunne ikke si hva som hadde skjedd, han heller.

Nå har det altså skjedd igjen, og jeg VET parallels er synderen.

Dette har jeg prøvd så langt:

boote fra dvd ved å holde inne C - nekter, ender med kernel panic

single user mode - fsck -f og diskutil repair og verify. fsck finner ingen feil, diskutil kommer aldri igang.

ÆSJ.

Ihvertfall. Jeg har tenkt til å fjerne boot camp-partisjonen så fort som mulig og heller kjøre windows fullstendig virtuelt. Ihvertfall så lenge man må avslutte windows med start->avslutt i parallels for å unngå korrupt mappestruktur. Men først må jeg klare å boote os x igjen.

Nå skal jeg google litt på kernel panic + parallels og sjekke om jeg kan finne ut noe lurt.

:(

Problemet med single user mode er at du fortsatt booter fra harddisk. Tror jeg skal lese litt unix-guider om hvordan chroote til installasjonsdvden og kjøre diskutil derfra eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Ihvertfall. Jeg har tenkt til å fjerne boot camp-partisjonen så fort som mulig og heller kjøre windows fullstendig virtuelt. Ihvertfall så lenge man må avslutte windows med start->avslutt i parallels for å unngå korrupt mappestruktur. Men først må jeg klare å boote os x igjen.

Nå skal jeg google litt på kernel panic + parallels og sjekke om jeg kan finne ut noe lurt.

:(

Problemet med single user mode er at du fortsatt booter fra harddisk. Tror jeg skal lese litt unix-guider om hvordan chroote til installasjonsdvden og kjøre diskutil derfra eller noe sånt.

8012005[/snapback]

Jeg får ikke fjernet BC-partisjonen. Iallefall ikke i OSXs diskverktøy.

Lenke til kommentar
S530 er en revolusjon for Mac-brukere. Dette settet er uunnværlig for alle som har en stasjonær arbeidsplass med en Mac. Jeg er blitt helt forelsket.

Kan slenge opp bilde av arbeidsplassen i morra. :)

8011984[/snapback]

Helt klart. Beste settet som finnes uansett platform etter min mening. La igjen et par bilder et par sider tilbake hvis noen er interesset, ellers venter vi på dine vakre bilder. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...