martbo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ny MacBook. Skal si en merker forskjell fra 1,33GHz G4 til 2GHz Core 2 Duo. Og jeg digger den svarte fargen! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du svarteste, det var jo artig! Noen andre forskjeller (bortsett ifra at ud kan kjøre windows/-programmer)? Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 merker du forskjell i alle ting, eller bare noen programmer? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Synes alt går raskere. Merket det spesielt når jeg startet eclipse (javautviklerverktøy), men og mye raskere respons, feks ved å gå inn i applicationsmappa fra docken (ctrl-click). Raskere oppstart enn mac minien med 1,66GHz og 2GB ram og. tøffe maskinen! Lenke til kommentar
Leon Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hehe. Skulle ønske det fantes en liten MacBook Pro… (er vel ikke den eneste heller.) Har utrolig lyst på en Intel-Mac, og kunne godt tenkt meg noe som var enda mindre enn min 15" PowerBook, men jeg er helt hodestups i metall-finishen på PB/MBP. Regner med å få rapporter på hvordan den svarte holder seg i fargen. Og; grattis med ny maskin =) Endret 21. februar 2007 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
martbo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg valgte svart nettopp på grunn av fargen. Jeg kjenner flere som har hvite, og de ser ikke akkurat pene ut etter litt bruk. Har brukt min veldig aktivt idag, og den ser fortsatt bra ut, men det skulle vel kanskje bare mangle. Dette er min tredje mac, men følelsen er like god nå som med den første Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Transmission er den beste jeg har prøvd, ellers har vi jo også Bits On Wheels... Xtorrent er også grei. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Transmission er den beste jeg har prøvd, ellers har vi jo også Bits On Wheels... Xtorrent er også grei. 7995912[/snapback] Jeg har dårlig erfaring med transmission. Fikk den ikke til å åpne torrents i det hele tatt egentlig. xTorrent med den innebygde søkefunksjonen var overlegen og er den jeg bruker per idag. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Digger Transmission, men dessverre er denne bannet på noen trackere, derfor holder jeg meg til Azureus til et bedre alternativ dukker opp. Xtorrent falt meg aldri helt i smak. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Marley er en glad gutt. Nytt tastatur ankom i dag. For ikke å snakke om kortet som kan nok en gang gi meg tilgang til 1,1 TiB med snacks. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvilket kort snakker vi om da Marley? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvilket kort snakker vi om da Marley? 8004553[/snapback] GeForce 6600GT! Jeg skal bare teste om grunnen til problemet er det skjermkortet jeg har nå. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Argh, nå har jeg tryna macbooken igjen. Gikk tom for batteri med parallels kjørende i windows partisjonen fra boot camp. IKKE anbefalt. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jaha? Har du lyst å utdype, sånn at vi andre er… føre var i alle fall. =) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Dæven. 23 dager, 21 timer og 41 minutter oppetid på en laptop som brukes daglig. På tide med å oppdatere og restarte nå ja. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 S530 er en revolusjon for Mac-brukere. Dette settet er uunnværlig for alle som har en stasjonær arbeidsplass med en Mac. Jeg er blitt helt forelsket. Kan slenge opp bilde av arbeidsplassen i morra. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jaha? Har du lyst å utdype, sånn at vi andre er… føre var i alle fall. =) 8011281[/snapback] Tja, jeg har ikke klart å fikse maskinen ennå. Ssit gang måtte jeg på eplehuset, og da fikset det seg ved å putte inn installasjonscden. Selv om vi holdt inne C bootet den ikke fra cden, men av en eller annen merkelig grunn ville den plutselig boote skikkelig. Servicemannen kunne ikke si hva som hadde skjedd, han heller. Nå har det altså skjedd igjen, og jeg VET parallels er synderen. Dette har jeg prøvd så langt: boote fra dvd ved å holde inne C - nekter, ender med kernel panic single user mode - fsck -f og diskutil repair og verify. fsck finner ingen feil, diskutil kommer aldri igang. ÆSJ. Ihvertfall. Jeg har tenkt til å fjerne boot camp-partisjonen så fort som mulig og heller kjøre windows fullstendig virtuelt. Ihvertfall så lenge man må avslutte windows med start->avslutt i parallels for å unngå korrupt mappestruktur. Men først må jeg klare å boote os x igjen. Nå skal jeg google litt på kernel panic + parallels og sjekke om jeg kan finne ut noe lurt. Problemet med single user mode er at du fortsatt booter fra harddisk. Tror jeg skal lese litt unix-guider om hvordan chroote til installasjonsdvden og kjøre diskutil derfra eller noe sånt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ihvertfall. Jeg har tenkt til å fjerne boot camp-partisjonen så fort som mulig og heller kjøre windows fullstendig virtuelt. Ihvertfall så lenge man må avslutte windows med start->avslutt i parallels for å unngå korrupt mappestruktur. Men først må jeg klare å boote os x igjen. Nå skal jeg google litt på kernel panic + parallels og sjekke om jeg kan finne ut noe lurt. Problemet med single user mode er at du fortsatt booter fra harddisk. Tror jeg skal lese litt unix-guider om hvordan chroote til installasjonsdvden og kjøre diskutil derfra eller noe sånt. 8012005[/snapback] Jeg får ikke fjernet BC-partisjonen. Iallefall ikke i OSXs diskverktøy. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 S530 er en revolusjon for Mac-brukere. Dette settet er uunnværlig for alle som har en stasjonær arbeidsplass med en Mac. Jeg er blitt helt forelsket. Kan slenge opp bilde av arbeidsplassen i morra. 8011984[/snapback] Helt klart. Beste settet som finnes uansett platform etter min mening. La igjen et par bilder et par sider tilbake hvis noen er interesset, ellers venter vi på dine vakre bilder. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg får ikke fjernet BC-partisjonen. Iallefall ikke i OSXs diskverktøy. 8012183[/snapback] Har du prøvd Boot Camp Assistant (Programmer > Vertkøy) og så "Fjerne Windows Partisjon"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå