Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp flyttet inn i ny leilighet, og jeg har internett via de jeg leier av. Problemet her er at signalet ikke er 100 % optimalt, og det er et usikret nettverk.

Jeg lurer derfor på å kjøpe Airport Extreme. Kan jeg da øke signalet, og lage mitt "eget" nettverk med passord etc, selv om den bruker ruteren over meg som aksepunkt? Vil jeg oppleve raskere internett om jeg gjør dette, eller vil det bli det samme?

Ingen som vet?

Du kan utvide nettverket og dermed forsterke det, men tror ikke du kan lage et eget nettverk igjen for å lage passord. Ikke 100%, men tviler.

 

Om du merker noen forskjell i hastighet kommer ann på hvor sterkt det er nå. Sansynsligvis vil du ikke merke store forskjellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjekt å høre! Er du fornøyd med din? Hvilken prosessor har du? Vurderer å kjøpe meg en 13" air når butikkene omsider får de inn igjen, alle er vel tomme nå... :) Den må selvfølgelig kunne kjøre spotify, nettleser, word, excel og så videre samtidig. :)

 

Jeg er storfornøyd med min. Jeg har en 1,7GHz i5, 4GB RAM og 256GB SSD (trenger en del plass internt). Å kjøre de programmene på min er iallefall ikke et problem, og jeg er ganske kresen på responsiviteten i en maskin (jeg kreperer av spinnedisker etter at jeg gikk over til SSD for to år siden).

 

 

Er det noen bakdeler med ytekraften eller lignende ved kjøp av annen type RAM? Eller andre ting å bemerke seg?

 

RAM er RAM. Det er som regel Hynix eller Samsung som produserer NANDen uansett, og Kingston har dessuten langt bedre garantivilkår (livstidsgaranti, altså 80 år eller noe slikt) på sine brikker. Ville anbefalt deg å gå for de. :)

Lenke til kommentar

 

Kjekt å høre! Er du fornøyd med din? Hvilken prosessor har du? Vurderer å kjøpe meg en 13" air når butikkene omsider får de inn igjen, alle er vel tomme nå... :) Den må selvfølgelig kunne kjøre spotify, nettleser, word, excel og så videre samtidig. :)

 

Jeg er storfornøyd med min. Jeg har en 1,7GHz i5, 4GB RAM og 256GB SSD (trenger en del plass internt). Å kjøre de programmene på min er iallefall ikke et problem, og jeg er ganske kresen på responsiviteten i en maskin (jeg kreperer av spinnedisker etter at jeg gikk over til SSD for to år siden).

 

Går sannsynligvis for 128gb. Tror ikke jeg trenger så veldig mye mer enn det, bruker jo ekstern til HDD og dropbox til alle arbeidsdokumenter. Hvis jeg skulle få bruk for å oppgradere ssd-en ved et senere tidspunkt, er dette mulig?

Lenke til kommentar

 

Er det noen bakdeler med ytekraften eller lignende ved kjøp av annen type RAM? Eller andre ting å bemerke seg?

 

RAM er RAM. Det er som regel Hynix eller Samsung som produserer NANDen uansett, og Kingston har dessuten langt bedre garantivilkår (livstidsgaranti, altså 80 år eller noe slikt) på sine brikker. Ville anbefalt deg å gå for de. :)

Takk for svar! Jeg skal innrømme at jeg er ganske blank når det kommer til dette. Forstår det som at jeg må kjøpe 4X4 GB av DDR3 SDRAM. Noen som er klare for litt iAssistanse?

Lenke til kommentar

Oi, koster de ikke mer? Jeg har 4gb innstallert i min MBP nå. Vil jeg merke mye forskjell om jeg popper inn 2x4 gb istedenfor?

Jeg har MBP 2011, som kom med 4gig ram.

 

Driver en del med Xcode og litt photoshop, smalt inn 8gig ram, og kan si at jeg merker ganske stor forskjell ja.

 

Skader uansett aldri med mer ram, og det koster nesten ingenting, så jeg anbefaler det sterkt :)

Lenke til kommentar

Så TextMate... Av en eller annen grunn ser det ikke ut som den helt takler alle klassene i Java APIet. Jeg får foreks. ikke java.util.scanner til å fungere, mens JOptionpane funker fint. Er det noen måte for meg å utvide støtten?

 

Har du skrevet importen riktig da?

 

import java.util.Scanner;

 

Scanner scan = new Scanner(System.in);

 

Slik jeg pleier å bruke det iallefall, og alt kompilerer og kjører i OS X.

 

Forøvrig, Scanner > EasyIO (for de som bruker Rett på Java).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...