Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Ble satt ut selv av nyheten. En mann av hans kaliber fortjener å leve sitt liv fullt ut, men vi får nok bare erkjenne at alle har sine begrensninger uansett hvor urettferdig det iblant er. Han var for meg Apple, og han var mannen som satte tennene i eplet og bet av en liten del.

 

Det blir interessat å se hvordan Apple vil gjøre det nå fremover. Hovedsakelig tenker jeg på aksjemarkedet og Apples verdi. Kursen falt etter Keynoten, og med denne nyheten kan det nok bli rødt i morgen og. Forhåpentligvis delte Steve sine tanker og ideer med flere i Apple, slik at man en gang igjen kan revolusjonere måten vi hører musikk på, eller bruker telefonen på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis delte Steve sine tanker og ideer med flere i Apple, slik at man en gang igjen kan revolusjonere måten vi hører musikk på, eller bruker telefonen på :)

;)

 

Jeg regner ikke med at det var Steve som personlig kom opp med de mange idéene som førte til de mest populære produktene. Han var absolutt en svært viktig person, og han vil bli savnet, men jeg tror Apple klarer seg fint.

Lenke til kommentar

Det er nok en selvfølge når firmaet har vokst seg så stort som det har gjort nå ja, men det skal jo ikke glemmes hvordan hans lederstil har påvirket valgene firmaet har tatt. Det blir nok endringer men jeg tror ikke vi kommer til å legge merke til det på mange år. Arven vil leve videre.

Lenke til kommentar

4 GB RAM er virkelig ikke nok på Macbook Pro altså. Veldig skuffende, og jeg syntes Windows var bedre på ressursbruken. Nå har jeg Safari oppe med 8 faner og uTorrent og det bruker opp hele RAMen. Henger seg stadig når jeg surfer. Vanligvis kjører jeg iTunes samtidig og det går greit. Henger seg noen ganger. Firefox/Opera er vel bedre på minnehåndtering men likte rett og slett ingen av programmene på OSX, tross at jeg brukte Opera på PC i mange år. Blir nok å kjøpe 8GB snart, men det som er teit er at garantien ryker. Eller..? For man kan vel kanskje ikke se hvis jeg bytter tilbake til original-brikkene før jeg eventuelt sender den inn?

Lenke til kommentar

Tja, har hatt 4GB på min MacBook Pro i 2 år nå, og ikke opplevd noe opphenging som jeg kan huske. Kjørere uTorrent, Safar med mange faner ++ og alt flyter som det skal.

 

Men har opplevd at Safari går litt seigt i det siste, så har installert Chrome. Det suser i vei.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

4 GB RAM er virkelig ikke nok på Macbook Pro altså. Veldig skuffende, og jeg syntes Windows var bedre på ressursbruken. Nå har jeg Safari oppe med 8 faner og uTorrent og det bruker opp hele RAMen. Henger seg stadig når jeg surfer. Vanligvis kjører jeg iTunes samtidig og det går greit. Henger seg noen ganger. Firefox/Opera er vel bedre på minnehåndtering men likte rett og slett ingen av programmene på OSX, tross at jeg brukte Opera på PC i mange år. Blir nok å kjøpe 8GB snart, men det som er teit er at garantien ryker. Eller..? For man kan vel kanskje ikke se hvis jeg bytter tilbake til original-brikkene før jeg eventuelt sender den inn?

 

Jeg skjønner ikke helt hva folk bruker RAMen til. Jeg har 4GB i min Air, kjører minst ti programmer til enhver tid, og har ingen problemer med tregheter.

 

Slik ser det ut nå:

post-93260-0-09511800-1317893071_thumb.png

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Helt enig. Har også 4gb ram i min macbook air, og har aldri problemer med at maskinen henger/låser seg som følge av at jeg kjører flere programmer samtidig. Har samme erfaring fra pc-verdenen. Selv om jeg har 8 i den stasjonære akkurat nå, så hadde jeg sikkert greid meg med 4. Poenget er at det er så billig å oppgradere at folk gør det uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Har 4GB i min, merker problemer når jeg setter i gang med ting som Finalcut og Aperture på en gang, eller en av dem og Safari. Ellers går det stort sett fint. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

4 GB RAM er virkelig ikke nok på Macbook Pro altså. Veldig skuffende, og jeg syntes Windows var bedre på ressursbruken. Nå har jeg Safari oppe med 8 faner og uTorrent og det bruker opp hele RAMen. Henger seg stadig når jeg surfer. Vanligvis kjører jeg iTunes samtidig og det går greit. Henger seg noen ganger. Firefox/Opera er vel bedre på minnehåndtering men likte rett og slett ingen av programmene på OSX, tross at jeg brukte Opera på PC i mange år. Blir nok å kjøpe 8GB snart, men det som er teit er at garantien ryker. Eller..? For man kan vel kanskje ikke se hvis jeg bytter tilbake til original-brikkene før jeg eventuelt sender den inn?

 

Jeg skjønner ikke helt hva folk bruker RAMen til. Jeg har 4GB i min Air, kjører minst ti programmer til enhver tid, og har ingen problemer med tregheter.

 

Slik ser det ut nå:

post-93260-0-09511800-1317893071_thumb.png

Kjekt å høre! Er du fornøyd med din? Hvilken prosessor har du? Vurderer å kjøpe meg en 13" air når butikkene omsider får de inn igjen, alle er vel tomme nå... :) Den må selvfølgelig kunne kjøre spotify, nettleser, word, excel og så videre samtidig. :)

Lenke til kommentar

Som sagt så er det kun Safari, iTunes og uTorrent som er oppe nå. Det hjelper nok å starte Safari på nytt, men likevel litt teit. På den stasjonære jeg hadde med en av de første quad-core prossesorene, 4GB RAM og 2 heftige skjermkort så kjørte jeg Opera med opp mot 50 faner, iTunes, Word uTorrent ++ uten problemer.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor man ikke kan forhåndsinstallere programmer som Logic, Aperture etc lenger, når man handler mac på nett?

 

Kjøper forresten ny iMac på fredag. Core i7 + 16gb RAM, skal brukes primært som studiomaskin (musikk). Vurderer å gå ned på Ram'en og heller utvide med billigere minne senere. Noen tanker?

Lenke til kommentar

Kjøper forresten ny iMac på fredag. Core i7 + 16gb RAM, skal brukes primært som studiomaskin (musikk). Vurderer å gå ned på Ram'en og heller utvide med billigere minne senere. Noen tanker?

 

100% ja!. På min 27" tok det typ 4 minutter og 700 kroner å oppgradere til 16gb, kontra over 4000 kroner hos apple.no.

Lenke til kommentar

Jeg har nå nettopp flyttet inn i ny leilighet, og jeg har internett via de jeg leier av. Problemet her er at signalet ikke er 100 % optimalt, og det er et usikret nettverk.

Jeg lurer derfor på å kjøpe Airport Extreme. Kan jeg da øke signalet, og lage mitt "eget" nettverk med passord etc, selv om den bruker ruteren over meg som aksepunkt? Vil jeg oppleve raskere internett om jeg gjør dette, eller vil det bli det samme?

Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Kjøper forresten ny iMac på fredag. Core i7 + 16gb RAM, skal brukes primært som studiomaskin (musikk). Vurderer å gå ned på Ram'en og heller utvide med billigere minne senere. Noen tanker?

 

100% ja!. På min 27" tok det typ 4 minutter og 700 kroner å oppgradere til 16gb, kontra over 4000 kroner hos apple.no.

Er det noen bakdeler med ytekraften eller lignende ved kjøp av annen type RAM? Eller andre ting å bemerke seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...