Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Det MÅ jo komme en iPhone 5 også. Med tanke på alle ryktene om større skjerm og buet bakdeksel. Jeg blir hvertfall enormt skuffet hvis ikke.

Ordet jeg har uthevet spiller en viktig rolle her, vet du.

Og hvem er det som sørger for at det florerer av slike rykter og folk sitter med enorme forventninger? Jo, all medieomtale. Er jo bare å se på for eksempel amobil som har pøst på med artikler i hue og rævva om iphone-ryktene siste tida. Sågar en artikkel om "98% sikkert at iphone 5 blir slik".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbedring? iPhone 4 er jo elendig ergonomisk tilpasset i forhold til 3GS`en med sine avrundede form. iPhone ser bedre ut i det minste.

Helt enig, formfaktoren er noe av det som irriterer meg mest. Kvalitetsinntrykket er høyere men den er lite behagelig å ha i bukselomma.

Denne prototypen som noen mekket sammen basert på ryktene er evig mye bedre i design og funksjon. Den samsvarer mye bedre med designet til Apples andre produkter også, som f.eks iPad.

BGR-iphone-5-teaser1.jpg

Endret av phax
Lenke til kommentar

Vurderer rett og slett å beholde min 3GS og droppe 4S, og heller kjøpe meg en iPad 2 å ha i tilllegg.

... MEN, er det slik at jeg kan få kalender, notater, apps o.l. til å bli synkronisert likt (via iCloud) på både min 3GS og en eventuell iPad?

Ja, det er jeg bra sikker. Det er jo hele poenget med iCloud.

Lenke til kommentar

Textedit er langt kraftigere enn Notisblokk. Jeg skriver oppgaver i Textedit og eksporterer direkte til PDF. Kan du gjøre det i Notisblokk? Word er unødvendig, med mindre du har sære behov eller liten vilje til å lære/prøve nye programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hvilke gode programalternativer har man på mac sammelignet med pc?

Så langt har jeg funnet ut

notisblokk -> textedit

paint -> paintbrush

men hva med word og excel?

og evt andre dere kommer på i farten

Word - Pages

Excel - Numbers

Powerpoint - Keynote

Edit: Kjøpte min iPad 2 64GB i USA, sparte en god del penger på det.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Hmm.. Oppdaterte nettopp til iOS 5.0 GM på min iPhone 4 32GB modell, har kjørt alle iOS 5.0 BETA versjonene til nå og de har fungert temmelig greit bortsett fra at trådløs tethering har fungert heller elendig da ingen av mine Mac maskiner har klart å koble seg til min iPhone 4 trådløst, verken med BETA1 helt opp til BETA7.

Så jeg håpet jo i mitt stille sinn at GM versjonen skulle endre på dette, men til min store overraskelse så ser det ut som hele "Personal hotspot" funksjonen har blitt fjernet fullstendig?! Den ligger hvertfall ikke under settings panelet som tidligere og jeg har til gode å finne den noe annet sted på telefonen. Har Apple faktisk fjernet hele funksjonen?

Lenke til kommentar

Jepp den er borte, er det noen andre som har Telenor som kan sjekke innstillingene sine under Internet Tethering APN?

Du finner det under Settings -- General -- Network -- Cellular Data Network

Hos meg står det bare APN: telenor med bukernavn og passord blankt.

Lenke til kommentar

Jepp den er borte, er det noen andre som har Telenor som kan sjekke innstillingene sine under Internet Tethering APN?

Du finner det under Settings -- General -- Network -- Cellular Data Network

Hos meg står det bare APN: telenor med bukernavn og passord blankt.

Den er her hos meg i allefall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...