Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg holder på å skal reinstallere min Macbook white, men jeg får ikke til.

 

Når jeg har kjørt OSX platen, så får jeg valgt språk, også kommer det opp en feilmelding om at det ikke kunne installeres. Jeg lukket feilmeldingen, og gikk inn på den verktøykolnnen og slettet harddisken, som en guide på Apple.no sier jeg skal gjøre.

 

- men etter jeg har gjort dette, og maskinen har blitt restartet kommer jeg til den språkenyen, og deretter samme feilmelding.

 

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar

Ordet jeg har uthevet spiller en viktig rolle her, vet du.

 

Jepp, men erfaringsmessig har de jo vært til å stole på. Sprøtt at det går så langt at det produseres iPhone 5 tilbehør uten at den kommer.

 

Vi får krysse fingrene for at Apple slipper en iPhone 5 tidlig på nyåret da. De kan umulig vente ett helt år med denne lille oppgraderingen. Det er direkte stusslig.

Lenke til kommentar

Tja, de har da lagt på en S før og ventet et år med ytterligere oppgraderinger?

 

De har gjort det før ja, men iPhone 3G var jo treig og oppgraderingen til 3GS var ganske betydelig. I tillegg ble minnekapasiteten oppgradert og telefonen fikk fylt små men essensielle mangler som f.eks videokamera.

 

Oppgraderingen fra 4 til 4S er langt mindre betydelig for folk flest. Jeg driter i prosessor og grafikk, det er bra nok i massevis i min iPhone 4. Det jeg derimot ønsker er en større skjerm og en slankere telefon som ikke kutter opp buksa med de skarpe kantene sine.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg holder på å skal reinstallere min Macbook white, men jeg får ikke til.

 

Når jeg har kjørt OSX platen, så får jeg valgt språk, også kommer det opp en feilmelding om at det ikke kunne installeres. Jeg lukket feilmeldingen, og gikk inn på den verktøykolnnen og slettet harddisken, som en guide på Apple.no sier jeg skal gjøre.

 

- men etter jeg har gjort dette, og maskinen har blitt restartet kommer jeg til den språkenyen, og deretter samme feilmelding.

 

Setter stor pris på hjelp!

 

Feil på disk kan forårsake at den kræsjer under installasjon. Prøv å kjøre "verifiser disk" fra Diskverktøy, se om den sier noe. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror Apple er ganske fornøyd med størrelsen på iPhone. Da de slapp den første varianten hadde de helt sikkert prøvd ut alle mulige skjermstørrelser og formater – det er ikke tilfeldig at de landet der de gjorde, akkurat som det ikke er tilfeldig at iPad har 4:3-skjerm som mange fant svært gammeldags i de tidlige dager.

 

At telefonen er firkantet og har skarpe kanter var de klar over også når den ble sluppet – dette skulle jo også være en forbedring fra tidligere versjoner med runde kanter; mange har også oppfattet det slik.

 

Det er på ingen måte nødvendig å være enig i at 3.5" skjerm er rett eller at dagens konstruksjon er optimal, prøver bare å klargjøre skillet mellom nokså udiskutable forbedringer som kommer i telefoner med kortere produktsyklus (raskere prosessor mv.) og det som er resultat av mer skjønnsmessige avveininger. En kan være ganske sikker på at de «rene oppgraderinger» kommer ved neste generasjon, alt annet er usikkert.

 

(Forresten: Minnekapasiteten er formodentlig oppgradert også nå, men Apple sier ingenting om slikt.)

Lenke til kommentar

Mulig vi snakker forbi hverandre, phax – jeg tenkte minne i betydningen RAM, ikke lagringskapasitet. (Og snakker vi lagringskapasitet har den jo faktisk økt ... ?)

 

Mente lagringskapasitet ja, og vet den har økt men dette faller litt i samme kategori som oppgradering av prosessoren. Økningen er der men 32gb er nok for de aller fleste så hva betyr det egentlig?

Lenke til kommentar

Vurderer rett og slett å beholde min 3GS og droppe 4S, og heller kjøpe meg en iPad 2 å ha i tilllegg.

... MEN, er det slik at jeg kan få kalender, notater, apps o.l. til å bli synkronisert likt (via iCloud) på både min 3GS og en eventuell iPad?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

 

 

At telefonen er firkantet og har skarpe kanter var de klar over også når den ble sluppet – dette skulle jo også være en forbedring fra tidligere versjoner med runde kanter; mange har også oppfattet det slik.

 

 

 

Forbedring? iPhone 4 er jo elendig ergonomisk tilpasset i forhold til 3GS`en med sine avrundede form. iPhone ser bedre ut i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...