eesp Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Noen som vet hvordan man kan få applescript til å gjenta en dialogboks hver time eller halvtime? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Håper du ikke får ytelsesproblemer da. EDIT: Og husk å ta backup! Det skal jeg selvsagt huske. Nå har overføringassistenten stått stille på "ett minutt gjenstår" i snart en time, og det er ingen diskaktivitet i aktivitetsmonitoren. Skal jeg anse den som hengt opp og tvinge den bort? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er ikke nødvendigvis ingenting som skjer selv om du ikke ser noe særlig diskaktivitet. Det er ganske mange tusen filer som skal overføres vha assistenten, og de fleste av disse er ganske små. Med en konvensjonell harddisk vil slike filer ofte ta lengre tid å kopiere enn hva f.eks. er tilfellet ved bruk av en ssd. Nå hender det jo at ting henger seg opp, og om mål-maskinen har OS X 10.7 er det meget godt mulig at det er en bøgg som hindrer deg i å bli ferdig. Kjør programvareoppdatering og prøv igjen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Den «nye» Apple Cinema-skjermen jeg fikk av Heilage () har en ripe som er stor nok til at den irriterer meg. Er det noen som har prøvd f.eks. vaselin på lignende produkter (andre skjermer) og som kan anbefale/fraråde dette? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Sliter litt med å koble på et Windows share. Windows-sharene krever login, og brukernavnet som må brukes inneholder en "å". Noen som har opplevd problemer med det? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Når er keynoten i dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 kl 19:00 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Har det kommet noe informasjon om den vises live? Ikke at jeg har for store forhåpninger til akkurat det men.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 No Live Video Stream of Tomorrow's iPhone Media Event @ MacRumors Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Sliter litt med å koble på et Windows share. Windows-sharene krever login, og brukernavnet som må brukes inneholder en "å". Noen som har opplevd problemer med det? Lion? Grunnet lisens-problemer tror jeg Apple valgte å fjerne en rekke Samba-verktøy i Lion. De skal visstnok ha skrevet sin egen protokoll for nettverk mellom Windows og OSX. Min oppfatning er at dette er en mye dårligere løsning. Jeg har siden oppgradering til Lion opplevd at tilkobling til Windows-maskiner i nettverket har blitt mer trøblete og jeg har oftere blitt nødt å ty til "Gå -> Koble til tjener" i Finder for å finne maskiner i det hele tatt. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med noen løsning, men jeg antar at dette i allefall er en del av årsaken til problemene dine. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 No Live Video Stream of Tomorrow's iPhone Media Event @ MacRumors Twitter it is then! @MacRumorsLive kommer til å sende hyppige oppdateringer fra eventen : ) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Sliter litt med å koble på et Windows share. Windows-sharene krever login, og brukernavnet som må brukes inneholder en "å". Noen som har opplevd problemer med det? Lion? Grunnet lisens-problemer tror jeg Apple valgte å fjerne en rekke Samba-verktøy i Lion. De skal visstnok ha skrevet sin egen protokoll for nettverk mellom Windows og OSX. Min oppfatning er at dette er en mye dårligere løsning. Jeg har siden oppgradering til Lion opplevd at tilkobling til Windows-maskiner i nettverket har blitt mer trøblete og jeg har oftere blitt nødt å ty til "Gå -> Koble til tjener" i Finder for å finne maskiner i det hele tatt. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med noen løsning, men jeg antar at dette i allefall er en del av årsaken til problemene dine. Lion ja. Da får jeg finne på en annen løsning.. NFS fungerer vel fint i Lion? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Merker at det blir fryktelig fort fingermerker på macen. Tips til å holde den strøken? Jeg bruker det samme til macen som jeg bruker til brillene. En slags klut og brillerens Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Lurer på hva som vil bli vist her: http://www.ustream.tv/channel/applelivekeynotes Om det ikke er noen live stream. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Nå har jeg overført det meste til de nye diskene, men noen veldig viktige band-ting har ved ett uhell blitt slettet underveis. Jeg har Time Machine-backup to forskjellige steder, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan hente fram slettede filer i Time Machine! Noen som har en lett forklaring? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvorfor i helvette sluttet MacBooken min plutselig å lade? Helt uprovosert etter bussen jeg sitter på stanset (skrudde av strømmen, så på igjen), så lyser ikke de små lysene på kontakten lenger, og den tar ikke imot strøm. Vet det er strøm i ledningen, testet med andre ladere, og egen iphone-lader. Har restartet laptopen, koblet ut og inn, og hører at strømmen i det minste når adapteren. Noen tips? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvorfor i helvette sluttet MacBooken min plutselig å lade? Helt uprovosert etter bussen jeg sitter på stanset (skrudde av strømmen, så på igjen), så lyser ikke de små lysene på kontakten lenger, og den tar ikke imot strøm. Vet det er strøm i ledningen, testet med andre ladere, og egen iphone-lader. Har restartet laptopen, koblet ut og inn, og hører at strømmen i det minste når adapteren. Noen tips? Prøv å vri og bend litt på ledningen rett ved Mag-Safe-pluggen, samt samme ledning bare inntil laderen. Jeg hadde også en lader som ikke ville lade. Måtte vrikke litt på ledningen ved Mag-Safe-pluggen for å få fram det oransje/grønne lyset. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Funket ikke. Kabelen har forresten ingen synlige skader. Har prøvd å skru av macen og la den ligge en stund, prøvd å først feste laderen i macen, så i stikkontakten, og omvendt. Har prøvd en SMC-restart (tror jeg gjorde det korrekt, Shift-Ctrl-Alt+Power-knappen, så starte som vanlig), uten at det hadde noen effekt. Begynner virkelig å irritere meg... Er en 2 mnd gammel Macbook. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Laderen min sluttet å virke en dag for en stund tilbake, men tre dager etterpå fungerte den igjen og har ikke sviktet siden.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg sitter nå med fem Apple-skjermer av ymse slag rundt på skrivebordet (de som ligger i skuffer kommer i tillegg), og venter ivrig på å finne ut hvordan jeg kan få kjøpt en til. Clearly, I am an idiot. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå