Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg solgt powerbooken, litt rar følelse egentlig. Er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg ny maskin nå, eller vente og se hva som skjer ang. Leopard.

Noen som har konkrete rykter om hva som kommer til å skje? Noen som vet om det skal lanseres nye 12"ere. Er en veldig fin størrelse egentlig

Lenke til kommentar
Er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg ny maskin nå, eller vente og se hva som skjer ang. Leopard.

7974959[/snapback]

Kjøper du en MacBook Pro får du uansett en maskin som klarer å kjøpe Leopard, om ikke annet. :)

7975385[/snapback]

Men du får ikke med en rabattkupong e.l for Leopard, selv om du kjøper så nærme opp mot utgivelsen. Synes dette er dårlig av Apple. De burde heller kjørt samme linje som MS gjør med Vista. De har jo gitt ut gratis oppgraderingskuponger det siste halve året med alle nykjøpte maskiner.

Lenke til kommentar

Ang Leopard så skal det ikke så mye til for å kunne kjøre det. Jeg tror nok ikke jeg skal ha MB Pro, den blir altfor dyr for alt for lite. Har ikke bruk for en så stor maskin heller. 12" er egentlig en perfekt størrelse. Er og skeptisk til den hvite macbooken, den er så glinsende, og blir fort stygg. Da står jeg egentlig bare igjen med blackbooken, men synes den koster litt for mye mer enn den hvite...

Luksusproblemer :p

Lenke til kommentar
Er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg ny maskin nå, eller vente og se hva som skjer ang. Leopard.

7974959[/snapback]

Kjøper du en MacBook Pro får du uansett en maskin som klarer å kjøpe Leopard, om ikke annet. :)

7975385[/snapback]

Men du får ikke med en rabattkupong e.l for Leopard, selv om du kjøper så nærme opp mot utgivelsen. Synes dette er dårlig av Apple. De burde heller kjørt samme linje som MS gjør med Vista. De har jo gitt ut gratis oppgraderingskuponger det siste halve året med alle nykjøpte maskiner.

7975955[/snapback]

Er litt forskjell på en oppdatering etter seks år og en oppdatering etter to år. Microsoft ligger dessuten etter og i så måte er de nødt til å sikre seg noen kunder.

Lenke til kommentar
Er litt forskjell på en oppdatering etter seks år og en oppdatering etter to år. Microsoft ligger dessuten etter og i så måte er de nødt til å sikre seg noen kunder.

7980230[/snapback]

For ikke å snakke om at Vista har 50 forskjellige lisenstyper til forskjellige priser. Apple har en lisens som koster en fjerdedel av prisen og som gir deg alt.

Lenke til kommentar

Går an å være litt realistiske selv om man har mac. Om noen trenger å sikre seg kunder er det jo Apple. De er jo ikke akkurat dominerende...

Vista OEM koster ikke akkurat skjorta, men holder til størsteparten av kundene.

Når det er sagt storkoser jeg meg med min macbook, jeg er bare ikke like fanatisk, og ser ikke på Apple som O store verdensfrelser.

Lenke til kommentar
Går an å være litt realistiske selv om man har mac. Om noen trenger å sikre seg kunder er det jo Apple. De er jo ikke akkurat dominerende...

Når det er sagt storkoser jeg meg med min macbook, jeg er bare ikke like fanatisk, og ser ikke på Apple som O store verdensfrelser.

7981614[/snapback]

Hvis du tolker meg fanatisk, tror jeg du må lese postene mine igjen. Uansett så ligger problematikken rundt Windowslisenser i det at hvis mannen i gata skal kjøpe seg et nytt operativsystem, så blir det Retail. Retail er dyrt. Ikke alle vet om OEM.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mange år som gå før Microsoft innser at de har STORE PROBLEMER med lisens- og prismodellen sin hva gjelder vanlige sluttbrukere. Du store alpakka sier jeg bare.

7980963[/snapback]

Det er egentlig helt utrolig for noen priser der, mange vil ha det beste, alstå Vista Ultimate, men for 5000 kr så kan de glemme at jeg skaffer meg det, jeg kommer uansett ikke til å ha Vista på Windows maskinen min før SP1 kommer ut, alt for mye tull som skjer med nyeste release. På jobben begynte f.eks maskinen min å printe på alle snodige printere, blandt annet noen i Japan, London og USA :p

Jeg vil ha pakke NÅ. Vil ikke vente noen dager.

7981094[/snapback]

Jeg har det settet der, liker det veldig godt :)

Lenke til kommentar

7981614[/snapback]

Hvis du tolker meg fanatisk, tror jeg du må lese postene mine igjen. Uansett så ligger problematikken rundt Windowslisenser i det at hvis mannen i gata skal kjøpe seg et nytt operativsystem, så blir det Retail. Retail er dyrt. Ikke alle vet om OEM.

7982071[/snapback]

Dessuten er det alt for mange versjoner å velge mellom... 32-bit her og 64-bit der (noe misvisende merking på nettbutikker), og hvor mange versjoner er det nå? 5? Ultimate, Business, Home Basic, Home Premium, og Enterprise? Eller var det en starter edition også? Hva med N versjonene? For mye å følge med på spør du meg... Hvis forbrukerne først bestemmer seg for å oppgradere så vet de jo ikke hva de skal ha! Det er nettopp her Apple har skjønt litt av tankegangen. OS X kommer i én versjon (om du ser bort i fra server versjonen) som inneholder alle funksjonene som er tilgjengelig. Dette gjør det mye enklere for sluttbrukerne, og dessuten koster ikke retail versjonen litt i underkant av 5000,-. Jeg er på ingen måte en mansisk Apple tilhenger, men å gjøre ting enkelt har de jammen i meg fått til!

Lenke til kommentar
Dessuten er det alt for mange versjoner å velge mellom... 32-bit her og 64-bit der (noe misvisende merking på nettbutikker), og hvor mange versjoner er det nå? 5? Ultimate, Business, Home Basic, Home Premium, og Enterprise? Eller var det en starter edition også? Hva med N versjonene? For mye å følge med på spør du meg... Hvis forbrukerne først bestemmer seg for å oppgradere så vet de jo ikke hva de skal ha! Det er nettopp her Apple har skjønt litt av tankegangen. OS X kommer i én versjon (om du ser bort i fra server versjonen) som inneholder alle funksjonene som er tilgjengelig. Dette gjør det mye enklere for sluttbrukerne, og dessuten koster ikke retail versjonen litt i underkant av 5000,-. Jeg er på ingen måte en mansisk Apple tilhenger, men å gjøre ting enkelt har de jammen i meg fått til!

7987368[/snapback]

Correctomundo.

Microsoft, gjør det enklere for den jevne bruker. De har ikke like godt tilpasningsevne som nerdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...