Heilage Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 " DVI-kontakter på AV-utstyr og nyere grafikkort støtter gjerne HDCP, men det er ikke en påkrevd del av standarden - og fysisk er det ingen forskjell på DVI og DVI med støtte for HDCP. Så kjøper du en enhet med DVI i dag - pass på at den har HDCP-støtte." DinSide: DVI, HDMI og DisplayPort Fann linken i bokmerkemappa mi merka "Heimekino" Haha. Jeg har til og med hatt et skjermkort med DVI med HDCP-støtte. Jeg er dum. 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Anbefaler deg ikke å følge calibreringen i System Preferences -> Displays, skjermen blir voldsomt lys da. Fant en annen på nettet jeg fulgte, og det ble et pent og behagelig resultat. Do you mind sharing? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Haha HDMI har jo fordelen med lyd :-) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Fant den ikke igjen umiddelbart, men endte opp med disse innstillingene: Brightness: 30 Contrast: 75 Input Color Format: RGB Gamma: Mac Mode Selection: Graphics Dynamic Contrast: Off RGB: Custom • R: 99 • G: 95 • B: 98 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Thanks. Skal prøve de ut på lørdag =) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Endelig fått harddiskbrakett i posten, og to SSDer kommer i morgen! Nå blir det RAID 0 i min kjære MacBook Pro med to Corsair Force Series 3 240GB! Huhei! Haha HDMI har jo fordelen med lyd :-) Nå har det seg slik at DVI også kan overføre lyd. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 What? Sweet! I live in the past! Det har ikkje alltid gjort det, sant? Eller kan eg berre gi opp lyd og bildeinteressen min og begynne å samle på frimerker isteden? Fann noko anna spennande om DisplayPort: "En ekstra toveis datakanal sørger for at sammenkoblede enheter kan kommunisere med hverandre. Over denne kanalen kan det også sendes ekstra data som gjør at du slipper en egen ledning for eksempel for webkamera eller USB." Betyr det at eg ikkje treng å kobla DELL skjermen til Macen med ein USB kabel for å nytta USB huben i den? Det hadde jo vert sweet! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Endelig fått harddiskbrakett i posten, og to SSDer kommer i morgen! Nå blir det RAID 0 i min kjære MacBook Pro med to Corsair Force Series 3 240GB! Huhei! Misunnelig! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Tror nok ikke jeg ville kjørt de to SSDene i raid 0 uten å tenke meg om ordentlig først. Er 240 GB så lite at det er behov for å samle de og gjøre risikoen for failure høyere? Om du gjør det bør du iallfall ha ordentlig backup. Slik jeg ser det er det sjeldent raid 0 svarer seg i forholdt til økt risiko, iallfall på SSDer. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå har det seg slik at DVI også kan overføre lyd. DVI kan ikke overføre lyd, desverre. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå har det seg slik at DVI også kan overføre lyd. DVI kan ikke overføre lyd, desverre. Sist jeg fikk digitallyd ut av skjermkortet mitt hadde kortet DVI. Det er en DVI -> HDMI-overgang, men allikevel, DVI. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå har det seg slik at DVI også kan overføre lyd. DVI kan ikke overføre lyd, desverre. Sist jeg fikk digitallyd ut av skjermkortet mitt hadde kortet DVI. Det er en DVI -> HDMI-overgang, men allikevel, DVI. Jeg har aldri fått lyd ut av DVI, men det er vell noe nytt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ikke veldig nytt. Radeon 3xxx-kortene hadde iallefall støtte for det. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Er det noen her som har prøvd FCP/Adobe programmene på Air Maskinene? Vet at air egentlig ikke lønner seg til det, men allikavel så lurer jeg fært på hvordan Airen takler disse programmene. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Lightroom funker iallefall fett, men jeg kan ikke si så mye om de andre, da jeg ikke bruker dem. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Er det noen her som har prøvd FCP/Adobe programmene på Air Maskinene? Vet at air egentlig ikke lønner seg til det, men allikavel så lurer jeg fært på hvordan Airen takler disse programmene. Airen er ikkje så verst, tydligvis: Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Noen som gidder å kjapt forklare hvordan jeg kan brenne en DVD med Lion etter å ha kjøpt i App Store og installert? Har Googlet litt, men greier ikke å finne fram til installasjonsfila som skal brennes. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Guide fra Mac1 her: http://mac1.no/artikkel/9947/lion-diskmaker-lager-lion-dvdusb Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 By the way, noen andre som har problemer med at man ikke får lastet ned Lion etter installasjon av Lion lenger? Før kunne man cmd-klikke på "Purchased" i App store og laste det ned likevel, men det fungerte ikke for meg for noen dager siden da jeg skulle installere Lion i vmware. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 By the way, noen andre som har problemer med at man ikke får lastet ned Lion etter installasjon av Lion lenger? Før kunne man cmd-klikke på "Purchased" i App store og laste det ned likevel, men det fungerte ikke for meg for noen dager siden da jeg skulle installere Lion i vmware. Det er alt-click Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå