Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes tilbudene generelt var temmelig labre til en åpning av ny butikk å være.

Nå tjener jo ikke butikkene mye på maskinene de selger, så de kan ikke sette prisen for lavt uten å faktisk gå i tap. ;) Men det bør de kanskje ved åpningen av en ny butikk, mener du?

 

Faktisk ikke så uvanlig ved åpning av ny butikk.

Lenke til kommentar

Faktisk ikke så uvanlig ved åpning av ny butikk.

Etter at Steve Jobs kom tilbake til Apple har selskapet hatt en sterk tradisjon for å tjene penger på maskinene de selger, og det ser ut til at de fleste forhandlere har vett til å holde seg til samme policy. Uansett grenser for hvor mye det har for seg å bedrive dyr markedsføring i en situajson der kundene uansett ender opp med å besøke butikken.

 

Steve Jobs-linken er for øvrig høyst reel i dette tilfellet; noe av det første han gjorde var å kutte ut de enorme salgene Apple hadde tilnærmet hvert eneste kvartal for å jevne ut inventarnivået i kvartalsrapportene. Slik ekstrem kortsiktighet er et kjernetegn på selskaper i krise – når HP kjøper og selger selskaper i et voldsomt tempo eller NORECO ljuger på seg et stort oljefunn er det om å gjøre å rømme markedet.

Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker Skype 5.4 BETA for Mac OS X? Eneste forskjellen fra 5.3 er stort sett Facebook integrering som Windows klienten fikk for en liten stund tilbake.

 

Har et lite problem med at jeg ikke finner noen måte å deaktivere Facebook biten, for det hender at jeg ønsker å være utilgjengelig fra Facebook chatten, men fremdeles være tilgjengelig på Skype. Dette er "easy pc" med Windows klienten mens på denne OS X klienten så finner jeg ingen måte å deaktivere / gjøre meg utilgjengelig fra Facebook.

Lenke til kommentar

Ingen stor fan av Skype v5.x jeg heller, men finner faktisk designet på Mac OS X utgaven bedre enn Windows utgaven, men så har ikke interface og design vært Windows applikasjoner eller operativsystemets sterke side heller.

 

Kjører en midlertidig løsning med å ha en Skype og en Skype2 i application folder, hvor Skype 1 er v5.4 BETA med Facebook integrering og Skype 2 er v5.3 uten. Fungerer jo greit nok det, eneste ulempen er at samtlige Facebook kontakter forblir i kontaktlista når jeg går tilbake til en eldre versjon som ikke støtter Facebook, så de ligger der jo som helt unødvendige kontakter og tar opp mye plass.

Lenke til kommentar

Er det en måte man kan skru av oppstartslyden i OSX? Vet det går hvis man har satt maskinen på lydløs før man slo den av, men går det selv med lyden på?

 

Kjapp deg og trykk på "lyd ned" knappen.

 

Uansett, hva trur dere kommer til å skje med Apple nå som Steve Jobs har delvis forlatt skuta?

 

*

Liker ikke amrikanske myndigheter Link

Hva med å sjekke patenter først?

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Syntes tilbudene generelt var temmelig labre til en åpning av ny butikk å være.

Nå tjener jo ikke butikkene mye på maskinene de selger, så de kan ikke sette prisen for lavt uten å faktisk gå i tap. ;) Men det bør de kanskje ved åpningen av en ny butikk, mener du?

Alle som selger Mac på tilbud taper penger. Det kan du ta gift på :p Men det er slett ikke uvanlig at butikker selger med tap i åpningsperioden for å øke sin egen kundemasse. Og det virker ofte. Dog synes jeg Eplehusets tilbud her ikke var noe særlig å juble over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...