Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

En liten batch kommer helt sikkert, men jeg tror tilgjengeligheten blir bedre enn som så; har man ikke tilgjengelige telefoner i juli venter folk bare en måned til før de kjøper ny telefon, har man ikke telefoner tilgjengelig før jul ender det opp med at en annen produsent vant julegaverushet.

Apple har råd til å ikke oppføre seg som teknologiselskaper flest, men de har vett til å tjene penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags fordeler får man av en slik integrering egentlig? Dette er et helt seriøst spørsmål jeg faktisk lurer på, min smarttlefon synkroniserer seg over nett stort sett uansett. Sjeldent den er tilkoblet PCen i det hele tatt, og når den er det, så er det for å overføre musikk. Vil det ikke være viktigere å se på andre ting? (funksjonalitet, apps osv)?

AtW

Holder man seg til iOS får de forskjellige enhetene med seg hvor langt du har kommet i hvilke podcaster, programmer som OmniFocus synkroniserer mellom Mac/iPhone/iPad, du kan begynne på et dokument i iOS-versjonen av et program for så å gå over til Mac OS-versjonen når du kommer hjem og du slipper ofte å kjøpe to versjoner av samme program.

I en ideell verden hadde alle filtyper og protokoller vært så generelle at alt kunne synkroniseres uavhengig av systemet en satt med, men vi er ikke der ennå. En kan komme et lite stykke på vei ved å bruke åpne og enkle filformater (les: tekstdokumenter), men det duger ikke til alt.

Men for å synke hvor man er i en podcast, så må man vel koble seg til maskinen fysisk? Da kan man det med andre og bedre programmer enn itunes også (litt usikker på hvordan tredjepartsutvalget er på osx dog?), det med notater er jo ett poeng, men fungerer ikke det ganske greit uansett med løsninger som evernote?

AtW

Lenke til kommentar

Holder du deg til Evernote funker det selvsagt glimrende, rene tekstfiler burde også være greit (antar det finnes robuste Android-løsninger?). Klarer du å holde deg til så generelle/standardiserte/alment tilgjengelige løsninger er ikke synkronisering noe problem – det er også noe av grunnen til at jeg for en del sider tilbake foreslo at folk burde vurdere å kutte MS Office og lignende til fordel for enklere verktøy.

Podcast synkroniseres i alle fall via WiFi i iOS 5, men jeg er usikker på hvor godt det kommer til å fungere via iCloud. Mistenker det er et av områdene som har såpass lav prioritet at det ikke kommer til å være helt i toppform de første månedene.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Jeg kjører to skjermer til vanlig og jeg liker å kunne kjøre noen programmer i fullskjerm innimellom. Problemet er bare at den ene skjermen blir bare grå når jeg kjører fullskjerm i den andre. Finnes det noe mulighet for å gjøre om på dette? Kunne gjerne tenkt meg å fks. kjøre mail-klient i fullskjerm på den ene skjermen, men fortsatt ha mulighet til å bruke nettleseren på den andre skjermen...

Dette gjelder selvfølgelig Lion.

Lenke til kommentar

Heilage: Takk for svar. Jeg får klare meg uten. Er utrolig irriterende at sånt ikke er tilrettelagt for oss med flere skjermer!

Ikke ofte man får takk for et negativt svar. :p

Menja, full screen er ikke særlig godt utviklet med tanke på flere skjermer, men siden folk flest ikke har flere skjermer så bekymrer de seg nok ikke særlig for det.

Det er ikke så lett å bøye Lion til viljen, og jeg irriterer meg fortsatt over at Spaces ble til den merkelige Mission Control-greia. Men man må nesten tilpasse seg, eller bytte plattform.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg et enkelt høytallersett som jeg skal bruke sammen med min Mac Mini som jeg bruker som HTPC og en PS3. Har sett rundt en stund, og bestemt meg for Logitech Z906. Men siden Mac Minien bare har HDMI som digital output (right?), og jeg har følelsen av å koble Macen til Z906 via AUX vil ødelegge lyd, vil det da være best å koble Z906 til TVen, og la Macen og PS3 overføre lyd til TVen via HDMI?

Eller finnes det en bedre løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...