Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags fordeler får man av en slik integrering egentlig? Dette er et helt seriøst spørsmål jeg faktisk lurer på, min smarttlefon synkroniserer seg over nett stort sett uansett. Sjeldent den er tilkoblet PCen i det hele tatt, og når den er det, så er det for å overføre musikk. Vil det ikke være viktigere å se på andre ting? (funksjonalitet, apps osv)?

AtW

Holder man seg til iOS får de forskjellige enhetene med seg hvor langt du har kommet i hvilke podcaster, programmer som OmniFocus synkroniserer mellom Mac/iPhone/iPad, du kan begynne på et dokument i iOS-versjonen av et program for så å gå over til Mac OS-versjonen når du kommer hjem og du slipper ofte å kjøpe to versjoner av samme program.

I en ideell verden hadde alle filtyper og protokoller vært så generelle at alt kunne synkroniseres uavhengig av systemet en satt med, men vi er ikke der ennå. En kan komme et lite stykke på vei ved å bruke åpne og enkle filformater (les: tekstdokumenter), men det duger ikke til alt.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også å finne en trådløs løsning slik at jeg kan spille musikk og film trådløst fra både MBP og en stasjonær uten å være tilkoblet med kabel. Hvilke produkter bør jeg da se etter? Bør støtte de fleste filmformater og spotify.

Kjøp og jailbreak en Apple TV. Koster $99 og funker helt fint ifølge YouTube :p

Lenke til kommentar

Når du har Mac og iPad trenger du iPhone, ikke en Android-telefon. Gledene ved integrerte produkter er alt for store til noe annet. Om det er verdt den ekstra tusenlappen opp til siste modell er umulig for meg å gjette.

Problemet er at jeg må ha en ny telefon nå, og siden man med all sannsynlighet ikke får fingrene fatt i iPhone 5 før juletider, muligens senere, så er ikke den lengre noe interessant.

Da står det mellom Samsung Galaxy S2 og iPhone 4. Jeg har veldig lyst på iPhone, men jeg har ikke lyst til å betale mer for en utdatert telefon, når Galaxy er både billige og har bedre hardware.

Det eneste i iCloud som er spennende for min del er automatisk synkronisering med bilder til iPad og Mac. Siden jeg kommer til å bruke kameraet som et hverdagskamera (alle mine systemkameraer og rangefindere er alt for tunge til å dra med rundt), så er det en viktig med et godt kamera og synkronisering.

Jeg vet at Android har et lignende system som heter SugarSync som også skal fungere med bilder, men... Faen, jeg vil ha iOS også! :p

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at Apple har langt bedre tilgjengeliget på neste generasjon iPhone enn det som har vært tilfelle tradisjonelt; det er greit å ikke ha enormt store lagre på sommeren, krise å være utsolgt før jul.

Jepp. iPhone 4 blei lansert i USA 24 juni. 30 juli hadde eg den i handa. Tipper som du seier at dei har mykje bedre tilgjengelighet på iPhone 4s/5. Det vil nok komma ein liten batch til Norge ganske tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...