Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har selvsagt min nesten ubrukte HTC Desire (kan ikke brukes i USA) tatt kvelden når det gjelder WiFi, og jeg trenger en ny telefon. Jeg krangler med meg selv om jeg skal kjøpe Samsung Galaxy II, eller vente til iPhone 5 kommer ut å kjøpe den eller iPhone 4 (som selvsagt da går ned i pris).

Absolutt alle store opperasjoner vil skje på enten macen eller iPaden, så jeg trenger vel egentlig ikke det beste av det beste. Men, igjen, å ha et godt kamera og iCloud vil være genialt. What to do?

Lenke til kommentar

Okei :) Er det mye som ikke fungerer på Mac OS X som fungerer med Windows?

Og hva følger med når man kjøper Macbook, tenker da på at man ofte får med Office-pakke osv på PC-er. Og er det likesågreit å kjøpe Mac gjennom Apple Store Online, kontra Eplehuset eller Elkjøp? Og til slutt; er det ikke HDMI-inngang på Mac? Isåfall, hva er greieste måten for å koble Macen til tv?

Skal du koble til med lyd så fungerer ikke vanlig Mini-display ->HDMI. Da må du kjøpe deg en USB+Mini Display -> HDMI. Mye greiere å kjøpe det med en gang slik at du har muligheten til også å få lyd...

Kjøper du igjennom Apple store tar det ikke mange dagene før du får den levert på døra. Trenger du å levere den til reperasjon så er det ikke noe problem å gå til eplehus forhandler (snakker av erfaring, måtte bytte trackpad, batteri og hovedkort like over garantien, men pga reklamasjon på 2år i Norge var ikke det noe problem.). Som nevnt før; Studenttorget gir deg link til apple store, bare med 10% på alle macbooker, uten noen spørsmål.

Da har selvsagt min nesten ubrukte HTC Desire (kan ikke brukes i USA) tatt kvelden når det gjelder WiFi, og jeg trenger en ny telefon. Jeg krangler med meg selv om jeg skal kjøpe Samsung Galaxy II, eller vente til iPhone 5 kommer ut å kjøpe den eller iPhone 4 (som selvsagt da går ned i pris).

Absolutt alle store opperasjoner vil skje på enten macen eller iPaden, så jeg trenger vel egentlig ikke det beste av det beste. Men, igjen, å ha et godt kamera og iCloud vil være genialt. What to do?

Jeg var innehaver av en ipod (som ble borte/stjålet i posten) og har nå eple pc som eneste pc. For meg vurderte jeg ikke iPhone engang, jeg skulle ha noe jeg enkelt kunne forandre utseende på så derfor ble det android. Forøvrig synes jeg iOS er alt for enkelt og liker det ikke for å bruke det som en normal telefon til ringing og sms.

Endret av Spenul
Lenke til kommentar

Okei :) Er det mye som ikke fungerer på Mac OS X som fungerer med Windows?

Og hva følger med når man kjøper Macbook, tenker da på at man ofte får med Office-pakke osv på PC-er. Og er det likesågreit å kjøpe Mac gjennom Apple Store Online, kontra Eplehuset eller Elkjøp? Og til slutt; er det ikke HDMI-inngang på Mac? Isåfall, hva er greieste måten for å koble Macen til tv?

Skal du koble til med lyd så fungerer ikke vanlig Mini-display ->HDMI. Da må du kjøpe deg en USB+Mini Display -> HDMI. Mye greiere å kjøpe det med en gang slik at du har muligheten til også å få lyd...

Kjøper du igjennom Apple store tar det ikke mange dagene før du får den levert på døra. Trenger du å levere den til reperasjon så er det ikke noe problem å gå til eplehus forhandler (snakker av erfaring, måtte bytte trackpad, batteri og hovedkort like over garantien, men pga reklamasjon på 2år i Norge var ikke det noe problem.). Som nevnt før; Studenttorget gir deg link til apple store, bare med 10% på alle macbooker, uten noen spørsmål.

I 2010 kom da maskinenen med lyd innebygd i mDP, så man trenger bare riktig mDP->HDMI.

PS: Fem års reklamasjon i forbrukerkjøpsloven. Kjøpsloven sier to år. Forskjell. :)

Lenke til kommentar

Når du har Mac og iPad trenger du iPhone, ikke en Android-telefon. Gledene ved integrerte produkter er alt for store til noe annet. Om det er verdt den ekstra tusenlappen opp til siste modell er umulig for meg å gjette.

Hva slags fordeler får man av en slik integrering egentlig? Dette er et helt seriøst spørsmål jeg faktisk lurer på, min smarttlefon synkroniserer seg over nett stort sett uansett. Sjeldent den er tilkoblet PCen i det hele tatt, og når den er det, så er det for å overføre musikk. Vil det ikke være viktigere å se på andre ting? (funksjonalitet, apps osv)?

AtW

Lenke til kommentar

Ok. Kobla akkurat til mus til macen for første gang siden jeg gikk over til Lion. Nå merker jeg så utrolig godt hvorfor folk blir frustrerte av "motsatt rulleretning". Jeg hadde ingenting imot det på touchpaden, men på musa.. Hærregud.

Edit: En annen ting er rullehjul-klikk (mellomklikk?). Går faenmeg over til dashboard hver gang jeg vil lukke ei fane!

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Jeg har en MBP 13" med minidisplay ut. Har koblet den til en surroundreceiver (Marantz SR-5003) og videre derfra til en TV. Overgangen fra minidisplay til HDMI kjøpte jeg fra dealextreme, så den har begynt å svikte. Har noen tips til en ny en som ikke er så dyr, men har bedre byggekvalitet?

Jeg vurderer også å finne en trådløs løsning slik at jeg kan spille musikk og film trådløst fra både MBP og en stasjonær uten å være tilkoblet med kabel. Hvilke produkter bør jeg da se etter? Bør støtte de fleste filmformater og spotify.

Lenke til kommentar

Fordi du ikke kan stole på de. De slutter ikke å fungere, de smelter.

Det er et loophole, noen ladere er originale men selges som uoriginale fordi de lages på samme fabrikk, men ikke selges til Apple. De er selvsagt like gode som vanlige, men du vet aldri om det faktisk er det du får.

Det finnes utallige ladere i verden, med litt diverse kvalitet, masse laderene man har i hjemmet er av billigste sort. Noen ladere er dårlige, men at det er noen automatikk i at uorginale ladere er noe mer farlig enn det du har ellers i hjemmet er jeg skeptisk til

AtW

Edit:

Ja, faen. Tenkte jo på det først, men så ingen med nordisk kontakt. Det er jo ikke noe problem tydeligvis da den nederste delen kan byttes og jeg kan ta den fra min gamle. Vil det funke?

Vet ikke om den er fysisk kompatibel, men burde jo fungere i prisnippet ihvertfall :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...