Papegøye Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Det ser forferdelig ut dersom du bytter det sånn plutselig. Jeg har slik at min stiller lysstyrken til mer rødlig skjerm utover kvelden og det gjør faktisk at jeg blir trøttere. Hjelper meg å komme meg tidligere i seng om kvelden Dersom jeg skrur av f.lux nå liksom synes jeg at skjermen er aaalt for lys Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Prøv å stille opp lysstyken for nattestid i Flux til iallfall 4100k. Personlig foretrekker jeg dette, men det er nok mulig det er fordi det sammenfaller bedre med lyset i rommet. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Da bør man i allefall få utlevert lånelader? Kan jo være at Macbooken er en viktig del av skole eller jobb Om den var til meg; Elkjøp pleier vel å ha utlånsPC ja. Men som sagt så sendes både maskin og lader inn på verksted. Heilage, du jobber vel på en Apple Store eller noe - stemmer ikke det? Hvordan gjør dere med de som har (tilsynelatende) defekte ladere? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Heilage, du jobber vel på en Apple Store eller noe - stemmer ikke det? Hvordan gjør dere med de som har (tilsynelatende) defekte ladere? Dersom man kan påvise reklamasjon (ved fremvisning av kvittering) og både maskin og lader er uten noen former for skade (i tilfellet over ville ikke jeg vært helt sikker, det er et litt mer gråsonetilfelle) gir vi, dersom vi har inne, nye ladere over disk. Deretter tar vi den gamle laderen og kvitteringen og det blir kjørt gjennom et servicesystem. I det tilfellet her ville ikke jeg gitt ny lader over disk. Låneladere er visst ikke vanlig, men man trenger iallefall ikke å sende inn maskinen om det er påvist at det bare er laderen som er defekt. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Litt merklig at vi på Elkjøp må det da. Men det som har vært ved 2 av 10 tilfeller (tatt i hodet selvsagt) er at man også har byttet ut Magsageboardet på maskinen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Elkjøp må nok det fordi de ikke har eget verksted, de sender alle saker til InfoCare. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Stemmer ja, InfoCare. Dere bruker..? Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 i4'en min er på vei bort, og jeg vet ikke om jeg kommer til å gå for neste iPhone. Trenger derfor å synkronisere kontaktlisten over til Mac/PC. Hvilke alternativer har jeg? Kan jeg eksportere kontaktene mine over til Google? Andre løsninger? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Stemmer ja, InfoCare. Dere bruker..? Humac og Eplehuset har egne verksted. De er AASP (Apple Authorized Service Providers) i tillegg til APR (Apple Premium Resellers). Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Finnes det en fin bildevisningsapp for iPad hvor man har fler muligheter enn den vanlige bildefunksjonen på iPad? Gjerne slette og flytte, samt metadata hadde vært kult å kunne se. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har jobbet på InfoCare, og rutinene rundt defekte ladere er ganske nøyaktig like de Heilage skisserte. Dog er enkelte modeller mer utsatt enn andre for produksjonsfeil. En total vurdering av skaden, kundens beskrivelse og kjente/tidligere påviste feil avgjør om man får slike skader dekket av reklamasjon/garanti eller ikke. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Studenttorget har nå en kampanje hvor de gir ut gratis lisenser til iStudiez Pro for iPhone, iPod touch og iPad. Denne redeemes gjennom iTunes Store. Link til Studenttorget. Det jeg lurer på, er om man har mulighet til å benytte seg av denne kampanjen for å få iStudiez Pro til Mac? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Jeg reiser bort fra i morgen til søndag ettermiddag og tenkte jeg skulle laste ned noen TV-episoder og diverse Youtube-klipp og slikt så jeg har noe å gjøre mens jeg er bortreist. Noen av dere som har noen gode programmer som kan laste ned flash-filmer/Youtube og slikt? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Jeg reiser bort fra i morgen til søndag ettermiddag og tenkte jeg skulle laste ned noen TV-episoder og diverse Youtube-klipp og slikt så jeg har noe å gjøre mens jeg er bortreist. Noen av dere som har noen gode programmer som kan laste ned flash-filmer/Youtube og slikt? File2HD, kickyoutube.com/saveyoutube.com ? (måten de siste fungerer på, er at man går inn på den videoen man skulle ha lagret, også skriver inn enten "save" eller "kick" foran www.youtube.com/video12345667, slik at det blir www.saveyoutube.com/video12345667. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Har noen filmklipp som ikke er på Youtube, er bare det som er litt stress. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Beste og enkleste måten å laste ned YouTube og flash filmer må da være å installere ClikToPlugin eller ClickToFlash, da er det jo bare å høyreklikke og velge last ned.. Elsker også hvordan jeg med Click2Plugin kan få YouTube og flash videoer rett i QuickTime istedenfor nettsiden som gjør at det er mye enklere å velge hvor jeg vil ha filmen iforhold til andre vinduer, slutter ikke å laste innholdet bare fordi jeg er uheldig å lukke / reloade nettsiden heller! Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Studenttorget har nå en kampanje hvor de gir ut gratis lisenser til iStudiez Pro for iPhone, iPod touch og iPad. Denne redeemes gjennom iTunes Store. Link til Studenttorget. Det jeg lurer på, er om man har mulighet til å benytte seg av denne kampanjen for å få iStudiez Pro til Mac? Det er nok der cluet i tilbudet ligger, at man ikke får det til macen også. Jeg lette litt rundt uten hell i allefall. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Tastatur layoten på g110 tastaturet er feil i osx, f.eks <> tasten blir '§. Jeg har prøvd å fikse det, men jeg finner ingen fix? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Dere, en kompis av meg var så løk nettop at han innstalerte Windows 7 på Macen sin. Nå får han ikke op Lion OSX, noen som vet hvordan han får opp det igjen ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Med mindre han faktisk slettet OS X-partisjonen, er det bare å holde inne ALT under oppstart, så skal alle bootbare volumer dukke opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå