Niram Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) I dag bøyde jeg endelig under for presset og kjøpte den beste iPad Proen som er å få, dvs 11" Air med 128GB SSD og 4GB minne. For en maskin; it's gonna be the future soon. Gratulerer så mye! Storkoser meg selv med 13", 11" er nok ikke noe mindre herlig vil jeg tro! Endret 17. september 2011 av NiRaM Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Full Screen-apps i Lion er det som får meg til å virkelig like denne maskinen, først nå den magiske følelsen av 12" PowerBook klart er forbigått. Ville ikke likt særlig godt å ha den som eneste maskin likevel, men til min tiltenkte bruk er det ganske så optimalt. Dette er også første maskin jeg har kjøpt etter at Mac App Store kom, har aldri vært i nærheten av å sette opp en maskin så raskt. Maks en halvtime fra jeg kom inn døra hjemme til alt var satt opp som jeg er vant til, alle dokumenter var synkronisert gjennom Dropbox etc. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Samme her, alt bare fungerer perfekt, har ikke opplevd et eneste problem med Lion heller. Er knallfornøyd med min 13" i7 256. Muligens den beste dingsen jeg noensinne har kjøpt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Macbook Pro med i7, 4 GB RAM, SSD-disk. Trykker på startknapp, *svusj*, login screen på 10 sekunder fra jeg trykket på startknappen. Skjønner...! Endret 17. september 2011 av RattleBattle Lenke til kommentar
Niram Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Full screen apps er herlig! Holder på med et lion-kurs på lynda.com for øyeblikket, er faktisk noen småting her og der jeg ikke visste om! Kjekt å kunne ta med seg noen tips Lenke til kommentar
T.A Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei folkens! Har en Windows-PC, men tenker veldig på å kjøpe en Macbook pro 13,3! Men har hørt at MS office ikke er like bra på Mac som en Windows-PC (noe som er dumt om det stemmer, fordi skal brukes som student-PC). Kunne noen bekrefte/avkrefte dette? Takker. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei folkens! Har en Windows-PC, men tenker veldig på å kjøpe en Macbook pro 13,3! Men har hørt at MS office ikke er like bra på Mac som en Windows-PC (noe som er dumt om det stemmer, fordi skal brukes som student-PC). Kunne noen bekrefte/avkrefte dette? Takker. Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Aha, takk for svar. Men er det funksjoner osv. som mangler, eller er det kun det at de ikke ser like ut? Hvis det kun er annerledes layout, så går det vel fint. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei! når jeg slo på macen i dag, så kom det apple hardware test. Jeg lot den gå, og den fant ingen problemer med maskinen. Er dette en test som blir tatt med jevne mellomrom eller har maskinen oppdaget et problem, men finner den ikke? Jeg vurderer og kjøpe lion, men har hørt at den var ustabil. stemmer dette, eller hvordan er lion? burde jeg oppgradere? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Aha, takk for svar. Men er det funksjoner osv. som mangler, eller er det kun det at de ikke ser like ut? Hvis det kun er annerledes layout, så går det vel fint. Så vidt jeg vet er funksjonsnivået det samme. Utseende, menyer, hurtigtaster osv vil variere noe. Men det lærer du raskt når du kommer inn i daglig bruksrytme Endret 18. september 2011 av NiRaM Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Aha, takk for svar. Men er det funksjoner osv. som mangler, eller er det kun det at de ikke ser like ut? Hvis det kun er annerledes layout, så går det vel fint. Kjøp Mac på Elkjøp, så har du 30 dager på å se om det er noe som mangler til ditt bruk. :-) Lenke til kommentar
T.A Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Takk for svar Da ser det ut som det blir en MBP på meg i nærmeste fremtid! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Aha, takk for svar. Men er det funksjoner osv. som mangler, eller er det kun det at de ikke ser like ut? Hvis det kun er annerledes layout, så går det vel fint. Kjøp Mac på Elkjøp, så har du 30 dager på å se om det er noe som mangler til ditt bruk. :-) Gjelder nok ikke programvare du. Men kjøper du på nett så har du 14 returrett. Og ja, det er layout som er anerledes. Ikke noen viktige funksjoner. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei! når jeg slo på macen i dag, så kom det apple hardware test. Jeg lot den gå, og den fant ingen problemer med maskinen. Er dette en test som blir tatt med jevne mellomrom eller har maskinen oppdaget et problem, men finner den ikke? Jeg vurderer og kjøpe lion, men har hørt at den var ustabil. stemmer dette, eller hvordan er lion? burde jeg oppgradere? Det er ingen grunn til at AHT skal dukke opp, med mindre du ber om det. Står CDen du fikk med maskinen i? Noen synes Lion er dritt, andre digger det. Du får tenke på det. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Gjelder nok ikke programvare du. Men kjøper du på nett så har du 14 returrett. Kjøp Mac-en på elkjøp og prøv Offie 30 dager her: http://www.microsoft.com/mac/trial :-) Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Folk har forskjellige krav til programvaren, men jeg (som student) har ikke savnet noe spesielt i office mac. Men det tar litt tid å venne seg til, da det ikke er identisk med windows-versjonen. Aha, takk for svar. Men er det funksjoner osv. som mangler, eller er det kun det at de ikke ser like ut? Hvis det kun er annerledes layout, så går det vel fint. Bruker du Excel mye så vil du gremme deg over mac-versjonen. Hurtigtastene er mye dårligere, og det går f.eks. ikke an å velge ting i dialogbokser med tastaturet like effektivt som på en PC. De har til og med klart å kløne opp Ribbon UI-et ved at enkelt valg forsvinner hvis vinduet er for lite, istedenfor å gjemme seg i nedtrekksmenyer som på PC-utgaven. Funksjonalitetsmessig så skal det i utgangspunktet være likt. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei! når jeg slo på macen i dag, så kom det apple hardware test. Jeg lot den gå, og den fant ingen problemer med maskinen. Er dette en test som blir tatt med jevne mellomrom eller har maskinen oppdaget et problem, men finner den ikke? Jeg vurderer og kjøpe lion, men har hørt at den var ustabil. stemmer dette, eller hvordan er lion? burde jeg oppgradere? Det er ingen grunn til at AHT skal dukke opp, med mindre du ber om det. Står CDen du fikk med maskinen i? Noen synes Lion er dritt, andre digger det. Du får tenke på det. er ingen cder i. Får la det gå. Dukker det opp igjen får jeg se nærmere på det;) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Men har hørt at MS office ikke er like bra på Mac som en Windows-PC (noe som er dumt om det stemmer, fordi skal brukes som student-PC). Kunne noen bekrefte/avkrefte dette? Takker. Bruker Microsoft Office 2011 for Mac og Microsoft Office 2010 for Windows mye om hverandre jeg, helt uten problemer. Men nå skal det jo sies at jeg ikke på noen som helst måte er noen "avansert" Office bruker, og spesielt Excel er et program jeg svært sjeldent bruker. Personlig liker jeg svært godt de utallige dokumentmalene som følger med Office 2011 for Mac som du blant annet kan velge når du skal starte et nytt Word-dokument, mulig at dette også finnes i Office 2010 for Windows men da har det gått meg et hus forbi. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg er ekstremt tungt belastet Excel-bruker, og mye av grunnen til at jeg har en ThinkPad som separat Windows-maskin er nettopp denne bruken. Du får gjort det aller, aller meste også på Mac-siden (vet ikke om noe som mangler i 2011-utgaven, 2008 var en helt annen greie pga manglende VBA-støtte), men ikke alt som er like effektivt. For all normal bruk er det helt kurant å gå for Office for Mac, om man absolutt vil holde seg til Office i det hele tatt. Jeg tror de fleste hadde hatt glede av å kvitte seg med alt som ligner på Office. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Bruker Microsoft Office 2011 for Mac og Microsoft Office 2010 for Windows mye om hverandre jeg, helt uten problemer. Men nå skal det jo sies at jeg ikke på noen som helst måte er noen "avansert" Office bruker, og spesielt Excel er et program jeg svært sjeldent bruker.Personlig liker jeg svært godt de utallige dokumentmalene som følger med Office 2011 for Mac som du blant annet kan velge når du skal starte et nytt Word-dokument, mulig at dette også finnes i Office 2010 for Windows men da har det gått meg et hus forbi. Kommer til å bruke Excel svært lite selv, er mer Onenote/Word som bekymret meg. Det med dokumentmalene visste jeg ikke, sikkert greit å ha Jeg er ekstremt tungt belastet Excel-bruker, og mye av grunnen til at jeg har en ThinkPad som separat Windows-maskin er nettopp denne bruken. Du får gjort det aller, aller meste også på Mac-siden (vet ikke om noe som mangler i 2011-utgaven, 2008 var en helt annen greie pga manglende VBA-støtte), men ikke alt som er like effektivt.For all normal bruk er det helt kurant å gå for Office for Mac, om man absolutt vil holde seg til Office i det hele tatt. Jeg tror de fleste hadde hatt glede av å kvitte seg med alt som ligner på Office. Kvitte seg med Office? Og hva kan man eventuelt erstatte det med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå