Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min ligger på alt fra 65 til 72 grader når jeg bare surfer på nettet og har mail og noen andre småprogrammer oppe. Når jeg spiller for eksempel Trine kan den komme opp i 85 grader. Jeg sjekket aldri hvor varm den var da jeg kjørte SL, men tror ikke den var, eller ble, så varm som nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du har ikke tilfeldigvis en URL til herligheten?

Litt treigt svar her, men her er URLen: http://www.ebay.com/itm/280723646437?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_3154wt_1185. Ser forresten at dollarkursen har gått litt opp så prisen er så og si lik, jeg sparte vel 40 kroner eller noe (grådige meg, hoho). Uansett, likte hvertfall designet bedre enn dem jeg fant på Apple Store. Og, som sagt, jeg sparte litt på det da og den kom fort frem. Det at Apple Store heller ikke, av en eller annen grunn, godtok bankkortet mitt akkurat da kan ha påvirket kjøpet mitt. :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker ClickToFlash, så det burde ikke være et problem. Allikevel så kan jeg steike biff på laptopen min under enkle prossedyrer.

Nå, med Safari og Mail oppe så viser iStat 67 grader. Jeg tørr ikke å åpne spill eller photoshop, i frykt for at macen skal smelte!

Finnes det virkelig ingen fix på dette?

67 grader er da ingenting.. ClickToPlugin er tingen! Rett og slett genialt, også kan jeg få Flash Video i QuickTime istedenfor i selve nettleseren.

Lenke til kommentar

Flash er fortsatt svært utbredt, så ja...

Det blir som å si "Har folk fortsatt Windows?"

Jeg synes det er helt legitimt å lure på hvorfor en del folk fortsatt har Windows. Mac gir meg en enklere datahverdag enn Windows, tilværelsen uten Flash er enklere enn tilværelsen med Flash. Jeg spiller ikke særlig mye Flash-spill og skal klare å bruke tre-fire sekunder på å åpne en nettside i Chrome de få gangene en video virkelig krever Flash for å vises.

Lenke til kommentar

Flash er fortsatt svært utbredt, så ja...

Det blir som å si "Har folk fortsatt Windows?"

Jeg synes det er helt legitimt å lure på hvorfor en del folk fortsatt har Windows. Mac gir meg en enklere datahverdag enn Windows, tilværelsen uten Flash er enklere enn tilværelsen med Flash. Jeg spiller ikke særlig mye Flash-spill og skal klare å bruke tre-fire sekunder på å åpne en nettside i Chrome de få gangene en video virkelig krever Flash for å vises.

Jepp, men da er du åpenbart trangsynt. Først lurer du på hvorfor andre bruker Windows, før du allerede i neste setning beskriver hva som er best for deg selv. Du er ikke fasiten. Jeg synes Windows 7 ser bedre ut enn OSX (har hatt MBP 13" 2011 i 4-5 måneder nå), selv om jeg likevel synes OSX, som du sier, er lettere å bruke i hverdagen når det kommer til laptop-bruk. På desktop sverger jeg fortsatt til Windows 7, da jeg synes det rett og slett er bedre.

Jeg har større utvalg og frihet når det kommer til valg av programmer, jeg kan spille nært sagt hva som helst og jeg har god arbeidsflyt. Jeg har heller ikke kompatiblitetsproblemer, og kan få en utseende- og designmessig fin maskin langt billigere enn om jeg valgte Apple (gjelder fortsatt desktop, ikke laptop). Jeg har heller ingen problemer med virus, trojaner, malware eller lignende, og har ikke hatt det de siste 5-6 årene, minimum. BSOD får jeg heller aldri.

Jeg ser ikke på meg selv som en fanboy. Jeg har iPhone 4 og MBP 13" 2011. Jeg har eid iPhone, iPhone 3GS iPad og iPod mini. Jeg har kun hatt desktopmaskiner med Windows installert (win98-win7) og har alltid vært fornøyd med dem. Jeg har arbeidet en del på iMac og liker dem også (spesielt 27"-verisjonen), men igjen, når det kommer til desktop er Windows bedre. Jeg har lite problemer med Flash, og hadde ønsket å ha muligheten til å bruke det på min iPhone, spesielt min iPad. Jeg bruker Flash en del på min MBP (både i Safari og Firefox), og merker ikke spesielle ytelsesproblemer med dette.

OSX er ikke bedre enn Windows på så veldig mange felter (jeg vil si det er relativt jevnt mellom dem), og Flash er ikke bare dritt. Og selv om sistnevnte hadde vært noe dritt, så er det fortsatt så utbredt at det er vanskelig å leve helt uten. Du sier det selv - du trenger en egen nettleser med Flash aktivert som backup.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig at null flash = en enklere hverdag.

Jeg er fremdeles stadig innom nettsider som krever flash, så helt uten flash ville blitt nokså kronglete for min del ..

Derfor syntes jeg ClickToPlugin er genialt så kan jeg på de nettsidene jeg ønsker det manuelt aktivere plugins som java, silverlight, flash osv gjøre det, mens på sider hvor jeg har null interesse av det kan jeg fint la være.

Vinn-vinn om du spør meg, bedre enn å ikke ha flash overhode å sitte med skjegget i postkassa da jeg blant annet på skolen idag var nødt til å laste flash for å utføre en prøve på udir sine nettsider blant annet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er det noe forskjell på Bootcamp på 10.6 og 10.7?

Vurderer om jeg skal om jeg skal skaffe meg 10.7 før jeg installerer W7.

Jeg er ikke sikker på forskjellene, men det er alltid lurt å oppdatere til det nyeste.

Som oftest ja, men du har eksempler som Vista.

Og Lion... :nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...