Munty Skrevet 10. september 2011 Rapporter Del Skrevet 10. september 2011 Jeg skal bestille to SSD'er til Macen min for å kjøre i RAID 0. Er det noen SSD som er anbefalt til bruk i Mac, eller skal jeg bare bestille det beste? Kom gjerne med anbefalinger. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Nå har jeg en iMac, en MacBook Pro, iPhone og endelig en iPad. Da må jeg vel være fanboy. Eller? Skrevet på min iPad. Geir Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Tja, etter min mening så er det som definerer en fanboy hvorvidt vedkommende ikke har anlegg for å være en smule objektiv, ha et snev av perspektiv og bare blånekter for at noe annet enn hva én selv liker og foretrekker og eier er bedre enn alt her i verden helt uavhengig av hva andre måtte føle, mene og ha behov for. Nøkkelen er å ha et åpen sinn og ha forståelse for at forskjellige personer har forskjellige behov og preferanser, vi er alle forskjellige så det som fungerer best for deg, fungerer ikke nødvendigvis ikke best for alle andre. Så vil nå ikke betegne deg som noe annet enn en stor Apple tilhenger inntil videre 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Jeg blir irritert av holdningen om at det finnes et riktig svar på hva som er bra og dårlig. Og at folk faktisk bryr seg om hva andre bruker. 4 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Nå har jeg en iMac, en MacBook Pro, iPhone og endelig en iPad. Da må jeg vel være fanboy. Eller? Skrevet på min iPad. Geir Har selv Air, Pro, iPhone(3g tho) og iPad2. Blir vel en iMac etterhvert og, helt frelst av "fruktkurven" : ) Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Noen med 15" MacBook Pro som kan beskrive hvordan vekten er i forhold til 13"ern? Har brukt forskjellige 13"ere til jobb og studie siden 2008, men jeg føler skjermen blir litt slitsom å jobbe på etter 2 - 3 timer.. Vurderer derfor 15", men er usikker på hvordan vekten føles. Tallene sier bare halvparten Sikler på MacBook Pro 15" med highres skjerm Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Om noe synes jeg 15" virker lettere enn 13", fordi den tar en del mer plass visuelt. Vekten er mildt sagt ikke det mest avskrekkende med 15" MBP – hovedankepunktene er pris og at de av oss som reiser mye sliter med å bruke så store maskiner på fly/tog etc. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Hey. iMac'en har i det siste vært veldig treg. Hver gang jeg skal trykke/scrolle/åpne eller lignende så henger maskinen seg i 2-3 sekunder. Noen som vet hva det kan komme seg av og hvordan det løses? Har brukt OnyX til enkel "clean-up" for så å ha fjernet noen programmer. Er v10.6.8 så sister version. Scott Sjekk om det er en prosess som spiser enormt med ressurser. Har opplevd at bl.a. Dropbox har gått fullstendig bananas. Spotlight kan også bruke mye ressurser når disken indekseres. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 15" Pro HiRes + 11" Air = Min drømmekombo Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 15" Pro HiRes + 11" Air = Min drømmekombo Blir ikke det litt overkill? Jeg har 15" MBP høyoppløselig matt skjerm, men har veldig lyst på en 13" MBA. Hadde sistnevnte kommet med samme type skjerm som den jeg har nå, hadde jeg byttet. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 15" MBP kan oppfattes som litt tung dersom du bruker en bag, med sekk er det null problem. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 15" Pro HiRes + 11" Air = Min drømmekombo Blir ikke det litt overkill? Det kan selvsagt diskuteres. For meg, nei. For folk som bruker mindre enn 50 % av nettoinntekten sin på PCer, kanskje... ;p Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Det kan selvsagt diskuteres. For meg, nei. For folk som bruker mindre enn 50 % av nettoinntekten sin på PCer, kanskje... ;p Nå tenkte jeg ikke på pris, men det faktum at begge er ganske gode bærbare maskiner. Vurdert en iPad eller noe? Hva er egentlig bruksområdet til Airen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Har en iPad; den er ingen datamaskin. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 iPad og Air har ganske så forskjellige bruksområder etter mitt syn. Størrelsen er ikke helt ulik, formfaktoren radikalt forskjellig. Jeg kunne aldri tenke meg å bruke noe annet enn iPad for å lese bøker, blader etc, styre musikken på stereoanleggene, sjekke mailen for å bestemme meg om jeg trenger å stå opp og gå på jobb tidlig ... Skal jeg hakke inn kode, redigere en tekst eller regne på noe foretrekker jeg en laptop. På sikt ser jeg for meg å gå over til en iMac og en 11" Air, klarer ikke helt se behovet for å ha både stor og liten laptop. (Men da har jeg i tillegg en Windows-maskin (gisp!) om behovet for en full size laptop skulle være prekært. Og en del halvgamle Apple-laptoper.) 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Har en iPad; den er ingen datamaskin. Hva er bruksområdet for Airen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Har en iPad; den er ingen datamaskin. Hva er bruksområdet for Airen? Samme som 15" når jeg ikke har 15" med meg. 15" er en reisedatamaskin, Air er for dagsturer. Merk at jeg ikke har noen av de nå, jeg venter på en 13" air. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 Har en iPad; den er ingen datamaskin. Hva er bruksområdet for Airen? Det er en fullverdig PC med tastatur, det betyr at den er langt bedre til alt som trenger tastatur, i tilegg kan man faktisk installere endel prorgrammer. Mengden "tunge" programmer til en Ipad er minimalt i forhold. AtW 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 En iPad kan ikke måle seg med Airen. Selv med tastatur koblet til iPaden blir det ikke det samme. Lenke til kommentar
per66 Skrevet 11. september 2011 Rapporter Del Skrevet 11. september 2011 mac book pro får vel en real slankekur nå over nyttår.. da blir en 15" et lett valg over air 13 " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå