chri-ot Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Library back in finder: http://www.macgurulounge.com/library-folder-mac-os-lion/ Du kan enda dra ein finger opp for å vise skrivebordet, gå inn i systemvalg -> mission control -> aktiver hjørner. Volla! Takk for library fiksen den skal jeg prøve etterpå, og dersom man kan endre til en finger opp kan jeg fint vende meg til det. Jeg tror jeg burde sende en bug rapport til apple angående "firkanter" (heretter kalt minecraft bugen) på skjermen bugen jeg posta litt tideligere i tråden. Det virker som det bare er jeg som har skrevet om den på nettet så langt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Hvilken formfaktor er det på iMac 27"? 16:9 eller 16:10? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Hvilken formfaktor er det på iMac 27"? 16:9 eller 16:10? 16:9. Oppløsningen er 2560x1440, @16:10 er den 2560x1600 og er vanligst i størrelse på 30". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Noen som har noen tips til noen programmer som kan hjelpe meg å få Expose og den den andre funksjonstaten på tastaturet til MBA til å gjøre noe annet (dvs "F3" og "F4"), tenkte å remappe de til å faktisk gjøre noe nyttig (I windows). Og videre, finnes det noe tredjeparts-programvare som gir litt mere funksjonalitet med tanke på gestures ol. på trackpadden i windows? AtW Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Har tenkt til å oppgradere minnet på min MBP (2011) til 8GB. Ser på komplett nå, er det noen forskjell på hvilken hw-produsent man kjøper minnet fra? Corsair, Crucial, Kingston? Endte opp med Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB kit. Helt fantastisk hvor mye diggere det er! Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 (endret) blured: denne ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632078 Har vurdert det selv, men hadde ikke slått meg at det skulle være så billig :o) Skal ikke være noe problem å sette det inn i MBP (2011) ? Endret 7. september 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 RAM er ikke dyrt. Din MBP har ti skruer på bunnen, bare skru ut disse (vanlig PH00x50 er perfekt), flipp ut de gamle brikkene og sett inn de nye. Det er også et tonn av detaljerte guider på nettet og i manualen til maskinen din. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Er det en merkverdig forskjell mellom 4 og 8 GB? Jeg redigerer ikke filmer, ikke tunge photoshop-oppgaver osv. Kanskje jeg drar opp Minecraft eller installerer et spill en gang iblant. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Mer RAM er alltid fint, men jeg har bare 4GB i Airen min og har det fint med det. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Takker Heilage. Om jeg trenger det er en annen sak. Men kjekt å ha, spesielt når man sitter en del i Xcode og failer + kjører de vanlige sakene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Infinite loops er da bare gøy og suger mest på CPUen Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 XCode generelt derimot, suger ram Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Hehe, husker spesielt de første ukene med Xcode og objective-c. Fatta ikke hvorfor maskina ble så bøtte treig, men var ikke helt inne i memory management delen av obj c. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 laserlars: De jeg kjøpte ja, tok ca 5 min å bytte. For min egen del var det veldig nødvendig, jobber endel i ps og il, så lå hele tiden og balanserte oppunder 4 gb i minnebruk, hvilket i lengden ble uholdbart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Noen her som har gavekortet fra Studenttorget til å virke? Jeg får bare beskjed om at koden er feil. (Tar gjerne imot tips til hva man bør bruke 550kr på i App Store eller Itunes) Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Hei. Jeg har en harddisk som er koblet til eksternt via en USB-kabel. Den skulle jeg gjerne ha fått formatert, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Noen som vet? Setter pris på svar Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Disk Utility. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Disk Utility. Hvor finner jeg det? Har Norsk språk aktivert. Sorry, er ny på Mac. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Det heter diskverktøy på norsk, og ligger under verktøy. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. september 2011 Rapporter Del Skrevet 7. september 2011 Disk Utility. Hvor finner jeg det? Har Norsk språk aktivert. Sorry, er ny på Mac. Intet å beklage. Det er verdt å tenke litt over hvilket filsystem du har lyst til å ende opp med. FAT32 støttes av hvasomhelst, men støtter ikke store filer (>4GB). Mac OS Extended funker feiende flott på Mac, men heller dårlig i Windows. exFAT funker greit på både Windows og Mac (og klarer store filer), men har ikke allverden med støtte på andre plattformer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå