Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning.

For oppløsninger over 1920x1200 må du ha et aktivt adapter. Etter mine erfaringer og hva jeg hører rundt er Apple sitt orignale det beste og mest stabile.

Støtter ikke porten oppløsninger over 1920x1200 uten adapter, selv ved bruk av DP-kabel?

Så, hm, elendig. Virkelig bøtte elendig. Æsj.

Joda, mDP -> DP funker fett. Men om du skal ha DVI, må du ha Dual-Link, som krever aktivt adapter. Der er Apple sitt best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noe sted hvor du kan se antall kjøp du har gjort gjenom tidene på iTunes? Må eventuelt gå igjenom 10 sider email for å telle.

Åpne iTunes > iTunes Store og velg «Purchased» (eller noe lignende hvis du har det på norsk) i menyen på høyre side:

Screen_Shot_2011-09-03_at_00.53.55.png

Da kommer det jo kun opp bøker og applikasjoner? Jeg vil vite antall objekter jeg har kjøpt gjenom tidene på iTunes :)

Lenke til kommentar

Da kommer det jo kun opp bøker og applikasjoner? Jeg vil vite antall objekter jeg har kjøpt gjenom tidene på iTunes :)

Det ser ut som om Musikk-delen kun er tilgjengelig i enkelte land (som har fått iCloud). Jeg fant ingen annen måte å få opp historien på, men det er jo rart hvis det ikke er mulig.

Lenke til kommentar

iMacen min har fått noe rart for seg omdagen. Når jeg legger meg om kvelden bruker jeg å dvale maskinen. Når jeg da skal "vekke" den om morgenen, er både Magic Mousen OG Magic Trackpaden koblet ut. Kan tyde på at Bluetooth-funksjonen ikke "vekkes", så maskinen må restartes for å få dem inn igjen. Noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Det ser ut som om Musikk-delen kun er tilgjengelig i enkelte land (som har fått iCloud). Jeg fant ingen annen måte å få opp historien på, men det er jo rart hvis det ikke er mulig.

Du har amerikansk bruker, regner jeg med?

Lenke til kommentar

TWFA gir seg som admin/forumsuperhelt.

Gode nyheter for meg! Fikk lov til å laste ned alle sangene på nytt. Utrolig hyggelig. Finnes det noe sted hvor du kan se antall kjøp du har gjort gjenom tidene på iTunes? Må eventuelt gå igjenom 10 sider email for å telle.

Takk på forhånd.

Utelukkende av nysgjerrighet: hvordan foregår dette i praksis? Må du huske hvilke album du har kjøpt og gå inn på hvert enkelt, finnes det en magisk, skjult side du får tilgang på eller ... ?

Lenke til kommentar

Jeg "fikset" en gang i tiden play/pause-knappen på min MacBook til å ikke starte iTunes, men starte/pause avspillingen på åpne programmer (for eksempel Spotify). Jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det, men trenger tydeligvis å gjøre det om igjen etter jeg "oppgraderte" til Lion. Noen som vet?

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Dette likte jeg ikke. Har dere kunnet gjøre det før Lion også?

Jeg er 100% sikker på at min MacBook var slik at den startet iTunes med play/pause-knappen da den var ny (rett ut av esken). Jeg fant en gang en løsning på dette, og har ikke tenkt over det siden. Da jeg oppgraderte til Lion var det desverre tilbake til samme gamle; iTunes starter ved bruk av play/pause. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at min MacBook var slik at den startet iTunes med play/pause-knappen da den var ny (rett ut av esken). Jeg fant en gang en løsning på dette, og har ikke tenkt over det siden. Da jeg oppgraderte til Lion var det desverre tilbake til samme gamle; iTunes starter ved bruk av play/pause. Utrolig irriterende.

Testet akkurat på min MBA med 10.7.0. Når jeg trykker play/pause så skjer det ingenting.

*like*

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat tatt en clean instal av SL, og hos meg aktiverer play ikke iTunes sålenge spotify er åpent.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat tatt en clean instal av SL, og hos meg aktiverer play ikke iTunes sålenge spotify er åpent.

I stand corrected, Spotify var åpent i stad men jeg la ikke merke til det. Om alt lukkes, så åpner play/pause iTunes.

Sånn er det faktisk hos meg også. Slik var det ikke før Lion, da åpnet iTunes seg uansett. Det var jo en hyggelig oppdagelse, selv om det ikke fungerer med alle programmer (kun Spotify?). Selv om en har VLC oppe så åpner iTunes seg. Så jeg er fremdeles ute etter en løsning (som jeg vet finnes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...