Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor jeg kan finne en mail adresse til en viss person som ligger høyt ranket i Apple systemet? Feks. Apple-sjefen i Norge eller Skandinavia? Har fått elendig kundeservice med blondiner som sitter på linjen og ikke forstår hva terrabyte er eller hva en ekstern harddisk er. Føler jeg må høyere opp for å få hjelp. Sitter med alle kvitteringene min siden 2009 på alle kjøpene mine. Noe må kunne gjøres.

Takker så mye på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med GeekTool her? Legger det beslag på mye systemressurser?

Har brukt det endel ja. Min erfaring er at systembruken kommer helt ann på hva du vil at GeekTool skal gjøre. Selv printer jeg bare ut noen enkle Terminal - linjer til skrivebordet, noe som nesten ikke bruker noe som helst av systemet mitt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan finne en mail adresse til en viss person som ligger høyt ranket i Apple systemet? Feks. Apple-sjefen i Norge eller Skandinavia? Har fått elendig kundeservice med blondiner som sitter på linjen og ikke forstår hva terrabyte er eller hva en ekstern harddisk er. Føler jeg må høyere opp for å få hjelp. Sitter med alle kvitteringene min siden 2009 på alle kjøpene mine. Noe må kunne gjøres.

Bump

Lenke til kommentar

Har tenkt til å oppgradere minnet på min MBP (2011) til 8GB. Ser på komplett nå, er det noen forskjell på hvilken hw-produsent man kjøper minnet fra? Corsair, Crucial, Kingston?

Edit: leif.

Kingston er fint, de har livstidsgaranti på brikkene sine. :)

Hugol: De eneste som har slike adresser jobber i Apple, og ville ikke gitt dem ut, da "offisielle" kanaler skal benyttes.

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Bump

Det er ikke nok å si at du har "kvitteringer siden 2009" - du må nok presentere et imponerende beløp før noen vil gi deg adgang til de høye herrer ...

(Og så heter det "Terabyte". Blondiner er veldig vare for sånne feil.)

Lenke til kommentar

Hm. Begrenser dette altså utvalget av SSD-disker jeg kan ta i bruk, eller vil det ikke spille noen rolle?

Nå er det også ikke først og fremst på grunn av ytelsen at jeg vil bytte disk, men heller for å redde et synkende skip og fjerne støy.

Begrenser ikke, men du får ikke utnyttet de fullt ut.

Lenke til kommentar

Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning.

For oppløsninger over 1920x1200 må du ha et aktivt adapter. Etter mine erfaringer og hva jeg hører rundt er Apple sitt orignale det beste og mest stabile.

Støtter ikke porten oppløsninger over 1920x1200 uten adapter, selv ved bruk av DP-kabel?

Så, hm, elendig. Virkelig bøtte elendig. Æsj.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Når jeg låser maskinen, og kommer tilbake senere, så er lysstyrken skrudd ned og tasturbelysningen kommer på.. Det begynner å bli veldig irriterende å justere det hver eneste gang jeg låser opp maskinen. Finnes det måte å skru av det på?

2. Finnes det noe måte å låse størrelsen på mapper på, og visningenmåten på mapper? Er lei av å justere størrelsen på alle mapper som åpnes osv...

Anyone? Går på veggen snart, for dette er irriterende!

Lenke til kommentar

Finnes det noe sted hvor du kan se antall kjøp du har gjort gjenom tidene på iTunes? Må eventuelt gå igjenom 10 sider email for å telle.

Åpne iTunes > iTunes Store og velg «Purchased» (eller noe lignende hvis du har det på norsk) i menyen på høyre side:

Screen_Shot_2011-09-03_at_00.53.55.png

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Når jeg låser maskinen, og kommer tilbake senere, så er lysstyrken skrudd ned og tasturbelysningen kommer på.. Det begynner å bli veldig irriterende å justere det hver eneste gang jeg låser opp maskinen. Finnes det måte å skru av det på?

2. Finnes det noe måte å låse størrelsen på mapper på, og visningenmåten på mapper? Er lei av å justere størrelsen på alle mapper som åpnes osv...

Anyone? Går på veggen snart, for dette er irriterende!

2. Har du prøvd å trykke på den grønne "+" knappen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...