Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hm. Begrenser dette altså utvalget av SSD-disker jeg kan ta i bruk, eller vil det ikke spille noen rolle?

Nå er det også ikke først og fremst på grunn av ytelsen at jeg vil bytte disk, men heller for å redde et synkende skip og fjerne støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, 27-30 tommere virker til å være i øvre sjikt av hva som er nødvendig for PC-skjermer. Har jobbet med begge deler endel og det virker lite hensiktsmessig med noe større.

Litt av problemet er at jeg er såpass svaksynt blitt med årene at jeg sitter med nesen farlig nær skjermen. Og dermed havner øvre venstre hjørne av skjermen utenfor synsvinkelen. Jeg kunne løse det ved å åpne alle vinduer der oppe, men det virker dumt å stacke dem når jeg har plass nok på skjermen til å spre dem ut og ha full oversikt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, 27-30 tommere virker til å være i øvre sjikt av hva som er nødvendig for PC-skjermer. Har jobbet med begge deler endel og det virker lite hensiktsmessig med noe større.

Litt av problemet er at jeg er såpass svaksynt blitt med årene at jeg sitter med nesen farlig nær skjermen. Og dermed havner øvre venstre hjørne av skjermen utenfor synsvinkelen. Jeg kunne løse det ved å åpne alle vinduer der oppe, men det virker dumt å stacke dem når jeg har plass nok på skjermen til å spre dem ut og ha full oversikt.

Om de tar seg sammen med OSX etterhvert så slipper du forhåpentligvis slikt ganske snart. Oppløsning bør ikke ha noen sammenheng med et elements størrelse på skjermen, og bør kunne skaleres fritt. Men selv for meg med godt syn er en 30-tommer så stor at man kan begynne å flytte på hodet for å se ytterkantene, og da er litt av poenget borte, da tar jeg heller to skjermer :)

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har siden Mac'ens barndom ventet på noe som nå er skjedd: Den nye iMac'en har så stor skjerm at det føles litt krøkkete at menyene alltid er på toppen av skjermen for alle programmer, evig langt unna der man faktisk jobber...

Og siden jeg ikke ser menyene, vet jeg ikke alltid hvilket program som har fokus. Jeg kan sitte å scrolle i et dokument, og så trykke Cmd-N for å lage et nytt, og så får jeg opp vinduet for "Ny epost", fordi Mail var i forgrunnen et annet sted på skjermen.

Kontekst-menyer har langt mer for seg etterhvert.

Jeg bruker ikke menyer noe særlig, har blitt vant til å bruke tastatursnarveier. Det er en veldig behagelig måte å jobbe på. :)

Also, Inherit the Wind <3

Ideel størrelse kommer sterkt an på bruken. Med «standard kontorbruk» synes jeg noe mer enn ca 24" blir mer mas enn moro. Til bildebehandling og bruk av store regneark har jeg stor sans for både 27" og 30". På jobb har jeg to 30" og en 14" (den lille er laptop, den ene av de store er en separat maskin), kan ikke tenke meg noe mer effektivt oppsett.

På gamlejobben hadde jeg 30", noe jeg opplevde som det perfekte. Det skal bemerkes at jobben min krevde mange forskjellige vinduer åpne samtidig, og mye flytting og lesing av informasjon på tvers av programmer og vinduer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Finnes det en bedre pakkesporing enn det en får på apple sin sider?

Bestilte en air rett før helga, alt som står på sporinga på apple sine sider er at den er sendt, og i rute.

Hadde vært greit med en pakkesporing som i det minste viste hvor pakken befant seg.

Lenke til kommentar

ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT?

Har søkt igjennom alle de store budselskapene nå, men finner ikke noe treff på nummerne i apple sine pakkesporing.

Jeg måtte krysse av for referansenr, ikke sendingsnr, på tnt sine nettsider for å få opp sporingen.

Prøvd det?

Lenke til kommentar

ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT?

Har søkt igjennom alle de store budselskapene nå, men finner ikke noe treff på nummerne i apple sine pakkesporing.

Jeg måtte krysse av for referansenr, ikke sendingsnr, på tnt sine nettsider for å få opp sporingen.

Prøvd det?

I tillegg kan du bruke postens pakkesporing (hvis varen er inne i Norge), uavhengig av logistikkfirma.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Når jeg låser maskinen, og kommer tilbake senere, så er lysstyrken skrudd ned og tasturbelysningen kommer på.. Det begynner å bli veldig irriterende å justere det hver eneste gang jeg låser opp maskinen. Finnes det måte å skru av det på?

2. Finnes det noe måte å låse størrelsen på mapper på, og visningenmåten på mapper? Er lei av å justere størrelsen på alle mapper som åpnes osv...

Lenke til kommentar

Billig DP - DP Mini kabel, tips?

Prøvd å google litt, lite resultater. Tar gjerne DealExtreme eller lignende.

edit:

http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-mini-displayport-male-to-hdmi-displayport-dvi-female-adapter-37374

Denne adapteren kan alltids duge, da vanlig DP-kabler er enkle å få tak i. Men skulle gjerne sluppet å bruke adapter.

Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Billig DP - DP Mini kabel, tips?

Prøvd å google litt, lite resultater. Tar gjerne DealExtreme eller lignende.

edit:

http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-mini-displayport-male-to-hdmi-displayport-dvi-female-adapter-37374

Denne adapteren kan alltids duge, da vanlig DP-kabler er enkle å få tak i. Men skulle gjerne sluppet å bruke adapter.

Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning.

Den så ikke feil ut! Vet du om den har mulighet for å kjøre multi skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...