Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Hm. Begrenser dette altså utvalget av SSD-disker jeg kan ta i bruk, eller vil det ikke spille noen rolle? Nå er det også ikke først og fremst på grunn av ytelsen at jeg vil bytte disk, men heller for å redde et synkende skip og fjerne støy. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Ja, 27-30 tommere virker til å være i øvre sjikt av hva som er nødvendig for PC-skjermer. Har jobbet med begge deler endel og det virker lite hensiktsmessig med noe større. Litt av problemet er at jeg er såpass svaksynt blitt med årene at jeg sitter med nesen farlig nær skjermen. Og dermed havner øvre venstre hjørne av skjermen utenfor synsvinkelen. Jeg kunne løse det ved å åpne alle vinduer der oppe, men det virker dumt å stacke dem når jeg har plass nok på skjermen til å spre dem ut og ha full oversikt. Geir Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Ja, 27-30 tommere virker til å være i øvre sjikt av hva som er nødvendig for PC-skjermer. Har jobbet med begge deler endel og det virker lite hensiktsmessig med noe større. Litt av problemet er at jeg er såpass svaksynt blitt med årene at jeg sitter med nesen farlig nær skjermen. Og dermed havner øvre venstre hjørne av skjermen utenfor synsvinkelen. Jeg kunne løse det ved å åpne alle vinduer der oppe, men det virker dumt å stacke dem når jeg har plass nok på skjermen til å spre dem ut og ha full oversikt. Geir Om de tar seg sammen med OSX etterhvert så slipper du forhåpentligvis slikt ganske snart. Oppløsning bør ikke ha noen sammenheng med et elements størrelse på skjermen, og bør kunne skaleres fritt. Men selv for meg med godt syn er en 30-tommer så stor at man kan begynne å flytte på hodet for å se ytterkantene, og da er litt av poenget borte, da tar jeg heller to skjermer AtW Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har siden Mac'ens barndom ventet på noe som nå er skjedd: Den nye iMac'en har så stor skjerm at det føles litt krøkkete at menyene alltid er på toppen av skjermen for alle programmer, evig langt unna der man faktisk jobber... Og siden jeg ikke ser menyene, vet jeg ikke alltid hvilket program som har fokus. Jeg kan sitte å scrolle i et dokument, og så trykke Cmd-N for å lage et nytt, og så får jeg opp vinduet for "Ny epost", fordi Mail var i forgrunnen et annet sted på skjermen. Kontekst-menyer har langt mer for seg etterhvert. Geir Jeg bruker ikke menyer noe særlig, har blitt vant til å bruke tastatursnarveier. Det er en veldig behagelig måte å jobbe på. Also, Inherit the Wind <3 Ideel størrelse kommer sterkt an på bruken. Med «standard kontorbruk» synes jeg noe mer enn ca 24" blir mer mas enn moro. Til bildebehandling og bruk av store regneark har jeg stor sans for både 27" og 30". På jobb har jeg to 30" og en 14" (den lille er laptop, den ene av de store er en separat maskin), kan ikke tenke meg noe mer effektivt oppsett. På gamlejobben hadde jeg 30", noe jeg opplevde som det perfekte. Det skal bemerkes at jobben min krevde mange forskjellige vinduer åpne samtidig, og mye flytting og lesing av informasjon på tvers av programmer og vinduer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Finnes det en bedre pakkesporing enn det en får på apple sin sider? Bestilte en air rett før helga, alt som står på sporinga på apple sine sider er at den er sendt, og i rute. Hadde vært greit med en pakkesporing som i det minste viste hvor pakken befant seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Finnes det et bra program til mac, hvor man kan skrive inn matematiske formler? (gjerne gratis) Endret 1. september 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Anbefaler virkelig å bruke en ren tekst-editor, gjerne en med Markdown-støtte. F.eks. Macchiato eller [...] Har du brukt Macchiato? Skaffet meg det, og det krasjer virkelig hele tiden! Etter noen timers bruk får jeg ikke engang startet det opp, selv etter reinstallasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT? Har søkt igjennom alle de store budselskapene nå, men finner ikke noe treff på nummerne i apple sine pakkesporing. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Finnes det et bra program til mac, hvor man kan skrive inn matematiske formler? Du kan prøve Wolfram|Alpha! Det er ikke et program, men en genial nettside. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Latex-derivater. (Nei, jeg snakker ikke om kondomer) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Finnes det ett godt alternativ for Visual Basic til Mac? Jeg sitter nå og tester ut Real Studio 2011, men om noen andre har anbefalinger vil jeg gjerne høre. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT? Har søkt igjennom alle de store budselskapene nå, men finner ikke noe treff på nummerne i apple sine pakkesporing. Jeg måtte krysse av for referansenr, ikke sendingsnr, på tnt sine nettsider for å få opp sporingen. Prøvd det? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 ja du kan søke hos firmaet de bruker, TNT? Har søkt igjennom alle de store budselskapene nå, men finner ikke noe treff på nummerne i apple sine pakkesporing. Jeg måtte krysse av for referansenr, ikke sendingsnr, på tnt sine nettsider for å få opp sporingen. Prøvd det? I tillegg kan du bruke postens pakkesporing (hvis varen er inne i Norge), uavhengig av logistikkfirma. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Nope, selv ikke med ref. nummer avhuket kommer det opp noe. Litt merkelig med tanke på at jeg fikk melding om at den var sendt for 3 dager siden Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Spørsmål: 1. Når jeg låser maskinen, og kommer tilbake senere, så er lysstyrken skrudd ned og tasturbelysningen kommer på.. Det begynner å bli veldig irriterende å justere det hver eneste gang jeg låser opp maskinen. Finnes det måte å skru av det på? 2. Finnes det noe måte å låse størrelsen på mapper på, og visningenmåten på mapper? Er lei av å justere størrelsen på alle mapper som åpnes osv... Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Billig DP - DP Mini kabel, tips? Prøvd å google litt, lite resultater. Tar gjerne DealExtreme eller lignende. edit: http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-mini-displayport-male-to-hdmi-displayport-dvi-female-adapter-37374 Denne adapteren kan alltids duge, da vanlig DP-kabler er enkle å få tak i. Men skulle gjerne sluppet å bruke adapter. Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning. Endret 1. september 2011 av genser Lenke til kommentar
eesp Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Noen som vet hvordan man kan deaktivere resume på pages? Har prøvd nå, men får det ikke til. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Billig DP - DP Mini kabel, tips? Prøvd å google litt, lite resultater. Tar gjerne DealExtreme eller lignende. edit: http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-mini-displayport-male-to-hdmi-displayport-dvi-female-adapter-37374 Denne adapteren kan alltids duge, da vanlig DP-kabler er enkle å få tak i. Men skulle gjerne sluppet å bruke adapter. Trenger det forøvrig for å bruke skjerm med 2560x1440 oppløsning. Den så ikke feil ut! Vet du om den har mulighet for å kjøre multi skjerm? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. september 2011 Rapporter Del Skrevet 1. september 2011 Er det noen som har erfaring med GeekTool her? Legger det beslag på mye systemressurser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå