Heilage Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg testet det akkurat, bare å holde inne knappen... Lenke til kommentar
Niram Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Pleier UPS å ringe før de leverer? Bestilte ekspress-levering på en Macbook Air 13", og på sporingen står det: Scheduled Delivery: Wednesday, 31.08.2011, By End of Day Problemet er at jeg reiser på jobb klokka 1000, og er ikke ferdig før 1800.. Hadde vært fint om de hadde kommet med den på jobb, men det er vel heller tvilsomt har jeg forstått etter å ha lest div. erfaringer med UPS på nettet. Bestilt på Apple Store.. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Sist gang jeg fikk noe levert av UPS så ringte de på forhånd ja. Om de kan levere til deg på jobb istedet burde vel ikke være noe stort problem så lenge du jobber i samme by/sted ? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Det er 4 minutter i bil fra der jeg bor, så det burde i prinsippet være mulig. Har bare hørt rykter om at sjåførene er litt lite serviceinnstilt. Får håpe jeg har en av de medgjørlige Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Pleier UPS å ringe før de leverer? Bestilte ekspress-levering på en Macbook Air 13", og på sporingen står det: Scheduled Delivery: Wednesday, 31.08.2011, By End of Day Problemet er at jeg reiser på jobb klokka 1000, og er ikke ferdig før 1800.. Hadde vært fint om de hadde kommet med den på jobb, men det er vel heller tvilsomt har jeg forstått etter å ha lest div. erfaringer med UPS på nettet. Bestilt på Apple Store.. Ring og hør om de kan levere på jobb. Det har aldri vært noe problem for dem å gjøre det til meg. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Ringte de nå. De hadde ingen mulighet til å endre levering i dag, men hvis jeg ringte før klokken 1700 i dag etter mislykket levering, kunne de ordne det til "neste forsøk". Jaja, haster vel ikke såå Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Hadde litt moro med en på YouTube Hva syns dere? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har siden Mac'ens barndom ventet på noe som nå er skjedd: Den nye iMac'en har så stor skjerm at det føles litt krøkkete at menyene alltid er på toppen av skjermen for alle programmer, evig langt unna der man faktisk jobber... Og siden jeg ikke ser menyene, vet jeg ikke alltid hvilket program som har fokus. Jeg kan sitte å scrolle i et dokument, og så trykke Cmd-N for å lage et nytt, og så får jeg opp vinduet for "Ny epost", fordi Mail var i forgrunnen et annet sted på skjermen. Kontekst-menyer har langt mer for seg etterhvert. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 #Whitewhine ;p Neida, jeg har merket det selv med min 27" skjerm koblet til MBP, men jeg har samtidig også merket det på min 10" Netbook med Ubuntu Unity, som har samme modell for menylinjen. I det tilfellet er det på grunn av dårlig UI-design, og ikke størrelsen. Etter hvert har jeg begynt å kjøre alle programmer i fullskjerm (eller noe lignende) slik at jeg unngår problemet. Men perfekt er det ikke. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Har noen prøvd ett annet backup-program enn Time Machine? Jeg har ett ønsker om å kopiere bare noen spesifikke filer og beholde mappestruktur som den er originalt, og backup som kan stilles inn til å gå for eksempel en gang daglig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Mappestrukturen beholdes jo med Time Machine, men skjønner at du vil velge kun enkeltfiler. Dropbox kan kanskje virke? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Noen som har testa BF3 Betaen på en Macbook pro maskin? Jeg er veldig spent på hvor godt det vil kjøre! Edit: I bootcamp da så klart Endret 31. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Det finnes hundrevis av gratisprogrammer som går i bakgrunnen uten UI; de fleste basert på Rsync eller Unison. Disse er dog vanskelige å konfigurere. Mulig du finner noen som har et godt UI også, men jeg kjenner ikke til noen. Selv bruker jeg Backblaze som backer opp til nettet, men det koster penger. Forøvrig bestilt 13" MBA i dag. Over en uke siden jeg avbestilte fra Elkjøp, og likevel får jeg den over to uker før jeg ville fått fra Elkjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Har nå fått lønn og planlegger å bytte ut harddisken i min litt eldre MBP med en SSD. Noen her som har forslag og/eller anbefalinger til disker å sikte seg inn på? Ser at Intel 320 series 120GB er på tilbud hos Dustin akkurat nå. Har hørt det har vært en del firmwareproblemer med disken, noen som vet om det er ordnet opp i? Regner med å ligge i prisgruppa 1000/1500. Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 (endret) OCZ Vertex 3 http://www.prisjakt.no/product.php?p=837542 Ca. doble ytelsen av Intel 320 for noen hundrelapper mer OCZ Agility 3 http://www.prisjakt.no/product.php?e=885131 Billigere utgave av Vertex 3, vesentlig høyere ytelse enn Intel 320 edit: Ser du skriver eldre MBP. Da vil du neppe merke særlig forskjell på Intel 320 og raskere disker. Endret 31. august 2011 av genser Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Har noen prøvd ett annet backup-program enn Time Machine? Jeg har ett ønsker om å kopiere bare noen spesifikke filer og beholde mappestruktur som den er originalt, og backup som kan stilles inn til å gå for eksempel en gang daglig. Prøv f.eks. backuplist+. Strengt tatt ikke stort annet enn et GUI til rsync, men det bør kunne gjøre jobben ganske greit. Husker ikke i farten om det har scheduling. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har siden Mac'ens barndom ventet på noe som nå er skjedd: Den nye iMac'en har så stor skjerm at det føles litt krøkkete at menyene alltid er på toppen av skjermen for alle programmer, evig langt unna der man faktisk jobber... Og siden jeg ikke ser menyene, vet jeg ikke alltid hvilket program som har fokus. Jeg kan sitte å scrolle i et dokument, og så trykke Cmd-N for å lage et nytt, og så får jeg opp vinduet for "Ny epost", fordi Mail var i forgrunnen et annet sted på skjermen. Kontekst-menyer har langt mer for seg etterhvert. Geir Ja, 27-30 tommere virker til å være i øvre sjikt av hva som er nødvendig for PC-skjermer. Har jobbet med begge deler endel og det virker lite hensiktsmessig med noe større. AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Ideel størrelse kommer sterkt an på bruken. Med «standard kontorbruk» synes jeg noe mer enn ca 24" blir mer mas enn moro. Til bildebehandling og bruk av store regneark har jeg stor sans for både 27" og 30". På jobb har jeg to 30" og en 14" (den lille er laptop, den ene av de store er en separat maskin), kan ikke tenke meg noe mer effektivt oppsett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 edit: Ser du skriver eldre MBP. Da vil du neppe merke særlig forskjell på Intel 320 og raskere disker. Jepp, det er en MBP 3.1. Hvorfor vil jeg ikke merke forskjell? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. august 2011 Rapporter Del Skrevet 31. august 2011 Ser ut til at du kun kan bruke Serial-ATA 1.5 Gib/s. Noe som tilsvarer rundt 150 MiB/s. Du vil nok merke noe forskjell, men ikke det samme som de nyeste maskinene i dag med 6 Gib/s (600 MiB/s). Muligheten da er at du tar ut DVD-rommen, og putter inn en OptiBay: http://www.mcetech.com/optibay/ Samt da bruke to SSD disker og kjører disse i RAID 0. Øker ytelsen noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå