Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Og da fatter jeg ikke hvorfor man kan klage på at folk roter med .docx. Det er jo tross alt to ganske forskjellige verktøy. Til tross for at jeg vet at en del liker å skrive alt de skriver i tekst-editorer av denne typen.

Lenke til kommentar

Men, hvordan er muligheten for litt mer avansert tekstformatering? Fet, kursiv understreket tekst, overskrifter, forskjellige fonter ++ ?

Alt utenom det siste gjør du i Markdown. Skal resultatet printes kjører du det via noe annet; LaTeX om du har tålmodighet og ønske om presisjon, Pages om du vil ha noe enkelt, InDesign for en sånn passelig mellomting. Markdown er egentlig laget for å skulle skrive til publisering på nett, idet det skal pushes ut i andre kanaler går en gjerne via andre verktøy.

Poenget er at den virkelige jobben er å skrive, og fleksibiliteten ren tekst gir i denne prosessen er ekstremt verdifullt. Å velge Myriad 12 i etterkant er trivielt.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Ser ut til at iCloud ikke synkroniserer verken keychain eller preferanses.... Dette var kanskje de to mest nyttige tingene med MobileMe for min del, så må si jeg bli passe skuffende når jeg tester iCloud BETA og ting som jeg hadde med MobileMe i lange tider plutselig er borte i denne "forbedrede" utgaven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fått meg ny skjerm i huset nå og da trenger jeg ett tastatur og mus til MBPen min. Hadde foretrukket om de var trådløse, men er ikke noe stort krav, går mer på komfort. Jeg har sett litt på Apples egne tastatur og mus (Magic Mouse og Trackpaden). Er bare litt usikker på hvor god komforten er på tastaturet deres, det virker som om det er veldig likt MBPen, og i såfall er det jo i grunn veldig greit. Menneh. Noen som har noen tips/innspill?

Lenke til kommentar

Syns Humac gir elendig kundeservice, etter det som har skjedd så skulle de overføre pengene tilbake neste uke og i dag ringte jeg siden jeg ikke hadde fått noe penger. Så får jeg da høre at de ikke har overført enda, de har sittet med mine penger i 3 uker og jeg har forsatt ikke Macbook. De skylder også på at det er en "byttehandel" noe som det absolutt ikke er da de har gjort en feil.

Bør jeg kontakte forbrukerombudet om ikke jeg får tilbake mine penger innen 1 uke?

Lenke til kommentar

Hmm.

Ville sendt en epost til Eplehuset med screenshot av feilen. Da det kanskje er noe feil med maskinvaren.

Jeg synes det er litt rart dersom det er hardware feil, med tanke på at det ikke skjer i W7 og heller ikke skjedde i Snow Leopard. Hva får deg til å tro at det er en HW feil? :)

Lenke til kommentar

Hmm.

Ville sendt en epost til Eplehuset med screenshot av feilen. Da det kanskje er noe feil med maskinvaren.

Jeg synes det er litt rart dersom det er hardware feil, med tanke på at det ikke skjer i W7 og heller ikke skjedde i Snow Leopard. Hva får deg til å tro at det er en HW feil? :)

Kun for å utelukke.

Kunne prøvd med en fresh install av Lion. Kjørte du Snow Leopard -> Lion?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...