Runar Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Jeg har ikke vært spesielt fornøyd med lion selv. Jeg håpet 10.7.1 skulle løse enkelte av problemene, men jeg opplever badeball langt oftere nå enn jeg gjorde under 10.7, for ikke å snakke om under Snow Leopard. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Bare hos meg skjermen blir slik ofte etter Lion? Må skifte den Minecraft texture packen Hvilken maskin har du? Har selv måttet levere inn min MacBook Pro 2008 for service denne sommeren. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Hehe ser ut som Steve har crafta inn lit TNT i Lion. Det er MBP 13 2010, feilen skjedde aldri i SL, og skjer aldri i W7. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Venter en 11" Macbook Air om ikke så altfor mange dagene, så skal komme med dommen da. Bruken min blir hovedsaklig det samme som du nevner. Flott om du skriver noen linjer ja, selv om jeg nok går for 13". føler 11 blir litt for "likt" ipaden jeg allerede har Lenke til kommentar
Neko Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Ingen grunn til at BootCamp skal være et problem på en Air ... ? Tror du valgte rett. Så sant Lightroom-biblioteket ikke er ekstremt stort og forventningene moderate (dette er ingen Mac Pro med 8 kjerner og 16GB minne ...) burde det bli veldig bra. Neida. Ingen grunn til at det ikke skulle fungere Jeg tror også at jeg har valgt rett! Kommer nok til å bli veldig fornøyd uansett. Gleder meg til å få den nå! Noen som vet ca leveringstiden fra applestore? Bor i trondheim om det teller for noe Lenke til kommentar
Munty Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Heldig som jeg er har jeg fått Aperture gjennom jobben for å teste ut og lære meg programmet. En ting jeg ønsker å kunne gjøre er å lagre noen av bildene mine ett annet sted enn på min bærbare Mac. Gjerne en nettverksdisk. Jeg tar en del timelapse-bilder, og de er jo ganske uinteressante å se på, fordi de brukes en gang og legges sammen til en video. Men jeg vil ikke slette bildene. Kan jeg legge sammen alle timelapse-bilder i ett prosjekt og lagre det på en annen disk, men fremdeles ha de i Aperture-biblioteket mitt? Selvsagt kun tilgjengelige når jeg er på hjemmenettet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Heldig som jeg er har jeg fått Aperture gjennom jobben for å teste ut og lære meg programmet. En ting jeg ønsker å kunne gjøre er å lagre noen av bildene mine ett annet sted enn på min bærbare Mac. Gjerne en nettverksdisk. Jeg tar en del timelapse-bilder, og de er jo ganske uinteressante å se på, fordi de brukes en gang og legges sammen til en video. Men jeg vil ikke slette bildene. Kan jeg legge sammen alle timelapse-bilder i ett prosjekt og lagre det på en annen disk, men fremdeles ha de i Aperture-biblioteket mitt? Selvsagt kun tilgjengelige når jeg er på hjemmenettet. Ikke i samme aperture bibliotek nei, men du kan ha flere biblioteker. Jeg har et for hvert år som går, slik at det ikke tar så lang tid å åpne programmet. 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Noen som har lykkes i innstalere w7 fra minnepen? Liksom få boota minnepenn? Jeg prøvde med Refit, men da bare booter den automatisk inn i bootccamp windows 7, det samme skjedde når jeg prøvde å boote linux. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Klarer ikke helt å venne meg til OS X etter neste 15 år med bare Windows. Har ikke gjort research på spørsmålene mine, men håper jeg får svar på noen av de. Har forøvrig MBA 2011. - ble spurt om jeg ville ha Snap-funksjon som i Windows etter å ha lastet ned noe, men ignorerte dette. Hvordan får jeg den på? - er det mulig å se hva en link heter i Safari ved å f.eks. bare holde over den som i Firefox? - hvordan slår jeg av autocorrect? Så til slutt lurer jeg på om dere som er erfarne med Mac har noen gode apps dere kan anbefale innen disse kategoriene: - tekstbehandling - videoavspiller - bilderedigering - andre gode apps. På forhånd takk! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Klarer ikke helt å venne meg til OS X etter neste 15 år med bare Windows. Har ikke gjort research på spørsmålene mine, men håper jeg får svar på noen av de. Har forøvrig MBA 2011. - ble spurt om jeg ville ha Snap-funksjon som i Windows etter å ha lastet ned noe, men ignorerte dette. Hvordan får jeg den på? - er det mulig å se hva en link heter i Safari ved å f.eks. bare holde over den som i Firefox? - hvordan slår jeg av autocorrect? Så til slutt lurer jeg på om dere som er erfarne med Mac har noen gode apps dere kan anbefale innen disse kategoriene: - tekstbehandling - videoavspiller - bilderedigering - andre gode apps. På forhånd takk! Last ned Firefox for Mac Teksbehandling - iWork, MS office eller OpenOffice Videoavspiller - VLC Bilderedigering - Gimp eller photoshop Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Det er mulig å holde muspilen over en link i Safari og få opp hva den heter nederst i vinduet. Gå inn på vis, og vis statuslinje. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Bilderedigering - Pixelmator. Ikke piratkopier programvare, kjøp heller Pixelmator for 130kr (eller noe i den dur). Den er knall til helt vanlige ting. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Takker for svar. Glemte å nevne at jeg har 550 kroner som jeg kan bruke i App Store, så det gjør ikke noe om det dere anbefaler koster litt (eller mye). Har sett litt i App Store på de mest populære appsene, men er det noen dere føler bare gjør "livet enklere" i OS X? Småprogrammer som gjør hverdagslige ting lettere, som f.eks. Better Touch Tool. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Tror jeg har oppdaget en designerfeil med MBP. Jeg kjøpte meg en blåtann-adapter. En slik jeg kan sende lyd fra Mac/PC/mobil/etc via blåtann. Og så gir den adapteren lyd ut via 3,5MM. Jeg merket med en gang mye forstyrrelser, lagging og stopp i lyden. Jeg tenkte at det kunne ha med interference fra WifI siden begge er på 2,4GHz-båndet. Men har lagt merke til at feilen oppstår først og fremst når jeg berør Mac`en. Finnes det noen løsning på dette? Ikke misforstå. Jeg vet blåtann er innebygt. Det er ikke en slik USB-dongle jeg har kjøpt. Det er en boks som mottar lyd via blåtann. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Du mener at du fysisk påvirker signalet fra blåtann-antennen i macen? Mulig... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Det virker sånn ja. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Et av problemene med å bruke et ledende metall i chassiset. Et annet problem er at når du bruker en ikke-jordet stikkontakt med laderen, får du bittesmå sjokk når du tar på PCen. Kontinuerlig... JÆVLIG irriterende! Såvidt du merker det, men tro meg - når du er oppmerksom på det er det ikke noe gøy. Which brings me to a point: Har du prøvd å jorde strømadapteren? Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Takker for svar. Glemte å nevne at jeg har 550 kroner som jeg kan bruke i App Store, så det gjør ikke noe om det dere anbefaler koster litt (eller mye). Har sett litt i App Store på de mest populære appsene, men er det noen dere føler bare gjør "livet enklere" i OS X? Småprogrammer som gjør hverdagslige ting lettere, som f.eks. Better Touch Tool. Alfred anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Hei. Vet ikke om dette er riktig tråd å poste i, men jeg prøver meg. Har nettopp klart å miste 2/3 av musikkbiblioteket mitt etter at jeg tok backup av min forrige maskin sin hardisk. I ettertid viser det seg at harddisken var vrak og at alle filene er korrupte. Jeg har sendt en mail til iTunes og mener å ha hørt at hvis man har bevis for at man har kjøpt sangene på sin iTunes konto, så kan man få til tilgjengelig igjen. Stemmer dette? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Etter det jeg har lest, har man krav på sanger man har kjøpt i iTunes en gang. Dette vil forandres med iCloud, da vil man kunne laste ned det man har kjøpt når og hvor ofte man vil. Spørsmålet er om det har tilbakevirkende kraft eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå