Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Dere her som har kjørt oppgradering til Lion, ikke clean install, men oppgradering. Hvilken versjon av Safari har dere? Mistenker at noe gikk galt i oppgraderingsprosessen her. Jeg har versjon 5.0.5, men dette er vel ikke siste? Får dessuten beskjed om at programvaren er oppdatert i "Programvareoppdatering". Hehe, det løste seg! Viste seg at jeg hadde snarvei i Docken til Safari 5.0.5. I Applikasjonsmappen lå 5.1. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg tenker også først og fremst på rendering, skalering osv osv.. Altså ting som har direkte betydning for bildekvaliteten, også er det endel programmer som gjør seg merkbart dårligere med tanke på lasting av tunge filmer over nettverk. Blant annet VideoLAN (VLC) fungerer langt dårligere med lasting av store MKV filer over nettverk enn MPlayerX, Movist og Media Player Classic Home Cinema på Windows osv.. Også har vi lyden da, hvor enkelte programmer tuller med lyden og skalerer ned til 2.0, andre skalerer ikke i det hele tatt, noen støtter ikke digital passthrough, bitstream osv osv.. Men så har jo funksjoner ganske mye å si. Flere soner og den type ting spilelr kanskje direkte inn på lyden i teorien, men det lar deg ha mye bedre AV-opplevelser. AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Takk for svar om videoavspillingsfinesser. Jeg tror jeg kan konstatere at mine behov og preferanser er såpass enkle at dette ikke er verdt å bruke stort av tid på. Hei, kan noen annbefale meg en løsning som syncer RSS feeds/readere mellom to Maskiner? Hadde vært så nydelig. Støtter opp om Google Reader-anbefalingen der. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Pokker til Humac. En uke har gått og dem har visst ikke fått inn en Air til meg. De har også mine penger forsatt som er helt katastrofalt. 10 290 kr! Irriterende at de sitter på mine penger + at Macbook Air kanskje ikke kommer til uken heller. Elendig kundeservice har jeg fått også... Hmmm... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 De gjør nok ikke det med vilje, de vil da helst sende/levere ut varene så fort de får de, problemet er vel heller Apple som kan levere ut ganske begrenset med maskiner om gangen. I Snow Leopard hadde man en mappe hvor alle applikasjonene lå, er det mulig å få til dette i Lion også? Jeg syntes Lion fungerer fint, og har ikke opplevd noen problemer, eller tregheter. Det gjelder da MacBook Pro (tidlig 2011). - Mortis Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det er jo ikke gitt at de har fått noen leveranser av den aktuelle MacBook Air modellen din enda? De gjør nok ikke det med vilje, de vil da helst sende/levere ut varene så fort de får de, problemet er vel heller Apple som kan levere ut ganske begrenset med maskiner om gangen. I Snow Leopard hadde man en mappe hvor alle applikasjonene lå, er det mulig å få til dette i Lion også? Jeg syntes Lion fungerer fint, og har ikke opplevd noen problemer, eller tregheter. Det gjelder da MacBook Pro (tidlig 2011). - Mortis Gå inn på harddisken og bare dra mappen "Applications" ned på docken. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 De ga beskjed til meg at jeg skulle få den på onsdag eller fredag (idag). Nå viser det seg at det ikke stemmer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Husk at Apple sender ut maskiner i mengde og på tidspunkter de føler for det. 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Gå inn på harddisken og bare dra mappen "Applications" ned på docken. Supert! Det var det eneste jeg har savnet i Lion til nå. Er også kjempefornøyd med iPaden jeg kjøpte forrige fredag, kjører WiMP på denne, via AirPlay til stereoanlegget, og det låter veldig bra! Det er også en god underholdningsplattform til bilturer o.l. - Mortis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 ja da måte jeg krype tilbake til Snow Leopard, Lion ble plutselig ubrukelig idag Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 ja da måte jeg krype tilbake til Snow Leopard, Lion ble plutselig ubrukelig idag Som jeg har sagt til mange andre: Prøvde du en clean install? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Husk at Apple sender ut maskiner i mengde og på tidspunkter de føler for det. Uansett, ikke mitt problem at Humac har gjort en feil og sitter på mine penger. Nå viser det seg også at det er 13 på venteliste på denne Air'en også og mtp. at jeg har betalt så bør jeg vel være førsteprioritet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da får du be om å få pengene refundert da Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ikke så lett når de ikke vil gi tilbake penger By the way, har sagt mitt til de og de har fått beskjed om de ikke har fått den innen mandag så vil jeg ha pengene tilbake. Ergo, de må da ringe hovedkontoret sitt og det vil også ta et par dager. Faen til stress. Jeg som hadde trengte ny Macbook før jeg skulle reise til England (torsdag) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 ja da måte jeg krype tilbake til Snow Leopard, Lion ble plutselig ubrukelig idag Som jeg har sagt til mange andre: Prøvde du en clean install? nei prøvde bare å installere Lion på nytt med cmd+r, ble ikke bedre. så formaterte jeg å la inn snow leopard. kan jo installere lion nå, men har lest fra div kilder at det blir problemer av det også Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vent, du har forhåndsbestilt en maskin, betalt inn pengene, og nå tillater de deg ikke å kansellere? Kan det være lovlig? ja da måte jeg krype tilbake til Snow Leopard, Lion ble plutselig ubrukelig idag Som jeg har sagt til mange andre: Prøvde du en clean install? nei prøvde bare å installere Lion på nytt med cmd+r, ble ikke bedre. så formaterte jeg å la inn snow leopard. kan jo installere lion nå, men har lest fra div kilder at det blir problemer av det også Dude, clean install er clean install. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 hva mener du? betyr ikke at Lion fungerer for det når systemet er bugga mener du å installere Lion uten SL? vet ikke om jeg gidder å lage boot usb Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Nettopp det jeg mener. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 vet ikke om jeg gidder å lage boot usb Hvis du ikke gidder å gjøre «alt» for å løse problemet, så har du ærlig talt ingen grunn til å klage. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 har egentlig ikke klagd heller, gikk jo tilbake til SL, var jo til info, at plutselig kan Lion bli ødelagt, men mulig jeg tar å fikser en boot usb senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå