Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Dere her som har kjørt oppgradering til Lion, ikke clean install, men oppgradering. Hvilken versjon av Safari har dere? Mistenker at noe gikk galt i oppgraderingsprosessen her. Jeg har versjon 5.0.5, men dette er vel ikke siste? Får dessuten beskjed om at programvaren er oppdatert i "Programvareoppdatering". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 har 5.1 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 For å være ærlig vil jeg anbefale å ikke oppgradere til Lion ennå. Maskinen min går generelt myye tregere, programmer kræsjer, og noen programmer vil ikke engang starte. Jeg ville oppgradere til Lion med en gang for å kunne kryptere hele disken med FileVault, fordi i jobbsammenheng må jeg ha kryptert disk. Men innerst inne savner jeg Snow Leopard meget. Apple får se å spytte ut noen updates, og det fort! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg skal nå ta fatt på en 3årig Dataingeniørutdannelse i Trondheim, og skal i den forbindelse skrive mye Java.. Er det noen som har erfaring med utviklingsverktøy for Java på Macen? Jeg kan vel ikke skrive Java i Xcode? Jeg bruker Coda + Terminal. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Med Studentkortet sin avtale får du 8% på maskina pluss gavekort på 550,-. Annet enn ekstraordinære tilbud tror jeg ikke du får det billigere enn det i Norge. Takk for linken. Sparte akkurat 2000kr + gavekort på apps Gratis levering og levering innen 24 timer, sasent opplegg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Levering innen 24 timer? Håper du skrev feil, for hvis du leste feil er jeg redd du blir skuffet... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Etter Lion oppdateringen om kom er lyden syncen helt ute å rusler på VLC. Jeg vet det finnes andre bedre alternativer der ut, tips taes i mot med åpne armer. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Etter Lion oppdateringen om kom er lyden syncen helt ute å rusler på VLC. Jeg vet det finnes andre bedre alternativer der ut, tips taes i mot med åpne armer. Plex, XBMC og Boxee spiller det meste. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Mplayerx bruker jeg. Men kvaliteten på videospillere på Mac er desverre dårligere enn på win eller lin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 plutselig begynner Lion å kødde, masse badeballer og frysing må hard restarte, har skjedd 3 ganger innen 30min finder og forskjellige apps, får not responding osv... kommer sikkert til å ta en evighet til apple fikser det her Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Safari virker å være ganske så tilstede etter oppdateringen av en eller annen grunn....og switching mellom skrivebord etc. virker mye kjappere. EDIT: Hurra, ser ccleaner er tilgjegelig for Mac OSx også (har fulgt meg i mange år på Windows platformen) EDIT2: Når jeg velger å sette opp 4 forskjellige desktops, og dedikerer disse til enkelte applikasjoner. Hvorfor ligger alle disse som en røys på Desktop 1 ved omstart av maskinen (som er nødvendig med lion) Eg har valgt å gjenoppta alle åpne vinduer etc. før omstart. Endret 19. august 2011 av Mala Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du må først flytte dem til skrivebordet, så bruke menyen i docken til å dedikere den dit. Etter å ha gjort det, så funker det som det skal her. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Aha, slik å forstå Takker og bukker! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg brukte det, men kan ikke akkurat si jeg savner det etter overgangen til Lion. Jeg fant en genial plugin som «slår sammen» søkefeltet og adresselinjen: Safari Omnibar. Takker og bukker! Dette gjør faktisk at Safari for første gang kan brukes til noe annet enn YouTube for min egen del.. Mplayerx bruker jeg. Men kvaliteten på videospillere på Mac er desverre dårligere enn på win eller lin. Nja, personlig syntes jeg blant annet at nevnte MPlayerX overgår det meste du finner på Windows fronten med et hederlig unntak av Media Player Classic Home Cinema som i kombinasjon med CCCP og CoreAVC overgår stort sett det aller meste.Eneste jeg har å utsette på MPlayerX er at den roter med HDMI passthrough under Lion, men dette skal visstnok være en Lion feil men da er det litt rart at det fungerer glimrende med XBMC og Plex. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 [/size]Nja, personlig syntes jeg blant annet at nevnte MPlayerX overgår det meste du finner på Windows fronten med et hederlig unntak av Media Player Classic Home Cinema som i kombinasjon med CCCP og CoreAVC overgår stort sett det aller meste.Eneste jeg har å utsette på MPlayerX er at den roter med HDMI passthrough under Lion, men dette skal visstnok være en Lion feil men da er det litt rart at det fungerer glimrende med XBMC og Plex. Det meste kanskje, men det er desverre ikke nok å overgå det meste (det finnes masse drit), det har endel å hente på det beste fra andre platformer (JRMC feks) AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Nå er jeg bare en enkel sjel fra landet, men hva gjør egentlig en avspilling av video spesielt god eller dårlig? Så sant interfacet er noenlunde fornuftig klarer i alle fall ikke jeg legge meg opp i det. Programmer som organiserer videobibliotek etc. er selvsagt en annen story. Genuin nysgjerrighet som ligger til grunn, for øvrig. Lurer bare på hva jeg har gått glipp av. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Nå er jeg bare en enkel sjel fra landet, men hva gjør egentlig en avspilling av video spesielt god eller dårlig? Så sant interfacet er noenlunde fornuftig klarer i alle fall ikke jeg legge meg opp i det. Programmer som organiserer videobibliotek etc. er selvsagt en annen story. Genuin nysgjerrighet som ligger til grunn, for øvrig. Lurer bare på hva jeg har gått glipp av. Nå snakker du om selve avspillingen? Utenom metadata? Og kun video? Isåfall, teknologi for rendring og upscaling, mulighet til å automatisk stille refreshrate på skjermen, synkronisering av video mot refreshrate på skejrmen, subtitle-funksjonalitet, forskjellige soner om det er nødvendig. Det er vel det mest nærliggende i første omgang ihvertfall. AtW 1 Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei, kan noen annbefale meg en løsning som syncer RSS feeds/readere mellom to Maskiner? Hadde vært så nydelig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg tenker også først og fremst på rendering, skalering osv osv.. Altså ting som har direkte betydning for bildekvaliteten, også er det endel programmer som gjør seg merkbart dårligere med tanke på lasting av tunge filmer over nettverk. Blant annet VideoLAN (VLC) fungerer langt dårligere med lasting av store MKV filer over nettverk enn MPlayerX, Movist og Media Player Classic Home Cinema på Windows osv.. Også har vi lyden da, hvor enkelte programmer tuller med lyden og skalerer ned til 2.0, andre skalerer ikke i det hele tatt, noen støtter ikke digital passthrough, bitstream osv osv.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå