Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg lei av å holde det inni meg; Lion er så jævlig tregt i forhold til Snow Leopard.....!

 

Et kjapt spørsmål, kjører du Lion på en eldre modell eller en av de nye som kom med Lion forhåndsinstallert? Jeg lurer fordi på min nye mba så er Lion helt fantastisk, jeg har virkelig ingenting å utsette på det. Samtidig så har min far en iMac i hus som fortsatt kjører SL siden jeg bestemte meg for å avvente med å oppgradere den til alle barnesykdommer var borte.

 

Er det galt å mistenke at Lion fungerer bedre med de nye macene, altså at det er optimalisert for de eller er jeg helt på bærtur da?

Lenke til kommentar

Google chrome har da hatt fullskjerm veldig lenge, jeg brukte fullskjerm også under SL, var bare å trykke cmd+shift+f. :)

Om du prøver Safari sin fullskjerm og Chrome sin (den vanlige utgaven) så ser du en stor forskjell i hvordan de oppfører seg.

Testa det nå, forskjellen var at i Chrome kunne jeg bruke 2 skjermer, mens i Safari blir den andre skjermen bare svart. Tåpelig! Håper virkelig ikke Google gjør om slik det er nå :roll:

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål, kjører du Lion på en eldre modell eller en av de nye som kom med Lion forhåndsinstallert? Jeg lurer fordi på min nye mba så er Lion helt fantastisk, jeg har virkelig ingenting å utsette på det. Samtidig så har min far en iMac i hus som fortsatt kjører SL siden jeg bestemte meg for å avvente med å oppgradere den til alle barnesykdommer var borte.

 

Er det galt å mistenke at Lion fungerer bedre med de nye macene, altså at det er optimalisert for de eller er jeg helt på bærtur da?

Eldre og eldre, det er årets MBP-modell det er er snakk om. Helt ny, kjøpt i Mai. Kjørte helt clean install av Lion når det kom ut. Har bevisst latt det går en stund for å se om det kommer noen updates eller lignende, men nei. Det merkes veldig godt når jeg vil åpne flere applikasjoner på en gang (når jeg starter maskinen fks.), når jeg vil starte mediainnhold eller sånne ting. I SL fungerte dette langt bedre enn det har gjort i Lion. Synd, for Lion er utrolig lekkert OS.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål, kjører du Lion på en eldre modell eller en av de nye som kom med Lion forhåndsinstallert? Jeg lurer fordi på min nye mba så er Lion helt fantastisk, jeg har virkelig ingenting å utsette på det. Samtidig så har min far en iMac i hus som fortsatt kjører SL siden jeg bestemte meg for å avvente med å oppgradere den til alle barnesykdommer var borte.

 

Er det galt å mistenke at Lion fungerer bedre med de nye macene, altså at det er optimalisert for de eller er jeg helt på bærtur da?

Eldre og eldre, det er årets MBP-modell det er er snakk om. Helt ny, kjøpt i Mai. Kjørte helt clean install av Lion når det kom ut. Har bevisst latt det går en stund for å se om det kommer noen updates eller lignende, men nei. Det merkes veldig godt når jeg vil åpne flere applikasjoner på en gang (når jeg starter maskinen fks.), når jeg vil starte mediainnhold eller sånne ting. I SL fungerte dette langt bedre enn det har gjort i Lion. Synd, for Lion er utrolig lekkert OS.

Opplever det samme, fjorårets MBP 13.

Lenke til kommentar

Sammenligner jeg min MacBook Pro 17" 2011 modell med Snow Leopard kontra Lion (gjelder også med 10.7.1) så syntes jeg Lion han endel finesser jeg vil savne i Snow Leopard som natural scroll, resume, versions, filevault2 osv osv.. Men når det kommer til hastighet, ytelse, batterilevetid og varmeutvikling så kan jeg ikke med hånden på hjerte si at Lion har overgått Snow Leopard på mine systemer.

 

Hvorvidt min MacBook Air 13" 2011 modell ville fungert bedre med Snow Leopard eller ikke aner jeg siden den bare har kjørt Lion. Må si det frister å gå tilbake til Snow Leopard til tider da spesielt det å kjøre Football Manager 2011 i bakgrunn samtidig som jeg surfer henger seg oftere, gjør maskinen varme og dreper batteriet raskere med Lion sammenlignet med Snow Leopard.

 

Kunne tenkt meg å kjøre Snow Leopard frem til 10.7.3 til eventuelt 10.7.5, da har nok det meste av tredjeparts plugins og applikasjoner blir oppdatert og optimalisert for Lion og det meste av problemer osv blitt utarbeidet, men når du først har fått smaken på de nye finessene så er det vanskelig å gå tilbake...

Lenke til kommentar

Google Chrome har blitt helt merkelig på Macen min nå, så jeg er nødt til å reinstallere programmet. Eneste problemet er at når jeg sletter og installerer det på nytt husker den alle innstillinger og ingenting forbedrer seg. Hvordan kan jeg wipe ALT som har noe med Chrome å gjøre?

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg også blir med i den nye saueflokken av Apple brukere. Var ikke noe jeg hadde tenkt noen gang ville skje, men trenger visst det til studiet mitt siden alt blir undervist på Mac og alle bruker det. Vi måtte da ha en Macbook pro 15" eller bedre pga redigering osv.

 

Skal kjøpe en Macbook Pro 17" fordi jeg har lyst til å spille litt i tillegg, og fler og fler av de nye største spill titlene blir laget til Mac i disse dager. Den var litt i det dyreste laget, men noe må jeg vel unne meg. Blir godt å oppgradere fra min utrolig dårlige laptop som er så dårlig at jeg må kjøre Linux på den for at den ikke skal være alt for treg.

 

Noen som har noen positive tilbakemeldinger angående Macbook Pro (om 17" hadde også vært fint) ?

 

Hvor mye kan jeg eventuelt få i rabatt som student? Så etter på nettet, men fant bare rabatter for 13".

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...