Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har bank-id via mobilen. Hvis jeg skal logge inn på nettbanken eller kjøpe noe på nett får jeg et valg mellom normal eller mobil-innlogging, her velger jeg mobil og taster inn nummeret mitt og bekrefter med kode på mobilen og logges deretter inn. Fungerer svært bra. Jeg har ikke brukt verken Java eller kodebrikken min siden mobil-innlogging ble mulig. Per i dag tror jeg det er begrenset til Telenor-abonnementer, og det er heller ikke alle banker som tilbyr systemet. Det kommer imidlertid sikkert til å bedre seg på sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten så kommer DU med dokumentasjonen, ellers fremstår det du sier som useriøst. Jeg får opp akkurat den samme siden på PC og iPad, absolutt ingen forskjell. Ei heller noe som kan tyde på at man får bank-id til å fungere. Post link/screenshot. Det eneste jeg oppdriver er en app, for DnB, men det finnes utallige andre banker.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar
Er ingen nettbrett eller mobiler som bruker Java tror jeg. Apple liker ikke java tror jeg, Lion kommer jo uten faktisk :)

Følger ikke pre-installert Java med Windows heller, diverse plugins som Java, Flash Player, Shockwave Player osv er stort sett noe du må legge inn av egen initiativ uavhengig av operativsystem. Og greit er det ettersom det ikke er alle som har behov for alle de forskjellige.

Kan forøvrig slenge inn at jeg aldri har hatt problem med Bank-ID på verken iPhone eller iPad. Går jeg inn på DnBNor.no på iPhone eller iPad så kommer jeg rett til mobil.dnbnor.no som har Bank-ID for mobil innlogging, det samme skjer med Skandiabanken og til og med sparebanken min Sparesmart.no lar meg logge inn via Bank-ID for mobil og dette er de tre bankene jeg bruker.

Men normalt bruker jeg bare egne applikasjoner fra AppStore da jeg finner dette enklest.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kodebrikke via DnD Nor. Den påloggingen du henviser til, foregår da via en kodebrikke utsent fra DnB.

Altså ikke innlogging via Bank-ID. Man får ikke logget på hos andre banker, med en kodebrikke utsent fra f.eks DnB Nor. Da må man logge inn via Bank-ID.

Samme brikke brukes til begge, men uten Bank-ID innlogging så må du ha kodebrikke fra den banken du skal logge inn til.

 

Jeg får fint logget på hos Gjensidige, om jeg velger innlogging med kodebrikke, men velger jeg innlogging via Bank-ID (samme kodebrikke), er altså ikke dette mulig. Jeg får ikke logget på kontoene mine, i hverken DnB Nor og KLP, da Bank-ID ikke er støttet uten Java. Jeg er sikker i min sak, du har misforstått totalt.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Du har da misforstått hele poenget med Bank-ID, det er å kunne identifisere seg med EN kodebrikke flere steder. Pålogging uten Bank-ID krever kodebrikke utsent fra den aktuelle banken du skal logge inn på. Man får heller ikke kodebrikke fra andre banker dersom man oppretter kundeforhold via Bank-ID. Kom med slike uttalelser etter å ha gjort en liten undersøkelse, jeg står fast på at bank-id ikke fungerer via iPad o.l enda. Bank-ID på mobil er kun støttet av noen få banker, og en teleoperatør, altså det er intet alternativ.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Auda, oppdateringen har gjort så jeg på min MacBook Pro 17" 2011 modell ikke lengre får logget inn da verken tastatur eller touchpad reagerer ved login screen...

 

 

EDIT:

 

En liten varsellampe lyste når jeg kjørte reversioner på min MacBook Air 13" 2011 modell og fikk beskjed om at Mac OS X Lion 10.7.1 for MacBook Air 2011 modeller ikke var kompatibelt. Etter å ha tatt den via software update så vil ikke min MacBook Air samarbeide den heller så det er tydelig at det å gå fra 10.7.2 BETA3 til 10.7.1 ikke fungerer selv etter du har kjørt reversioner som normalt skal fungere.

 

Godt jeg alltid kjører TimeMachine Backups før slike oppdateringer, så er bare å gjenopprette nå.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Endelig har Google Chrome Dev for Mac OS X fått implementert skikkelig full-skjerm støtte også! Har vært på Canary utgaven noen dager allerede, nå er den også på developer utgaven så dukker vell straks opp på BETA utgaven vil jeg tro.

Google chrome har da hatt fullskjerm veldig lenge, jeg brukte fullskjerm også under SL, var bare å trykke cmd+shift+f. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...