Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg slå av helt at programmer ikke åpnes slik de var når jeg lukket de? F.eks at preview ikke åpner bildet jeg hadde åpent + bildet jeg åpner nå. Jeg har slått det av i systemvalg -> generelt, men det hjelper ikke..

 

Åja, han er ikke den eneste..

 

 

Noen som har hørt mer om opdatering av PS fra Adobe? Jeg blir sprø av alle krasjene snart!

 

Solgte MBP'n min i dag, henter MBA i Oslo tidlig i morgen.

Finn.no, dame som importerer Apple utstyr fra statene.

 

Kjøpte 11" for 6200, ny.

Var det så enkelt å selge? Jeg vurderer å selge min MBP 13 2010. Hva tror du jeg kan ta for den?

Lenke til kommentar

Jeg solgte min 2009 Unibody MacBook Pro 17" etter over 1,5 år for 12 000. Jeg tenkte 12k var en fin pris fordi jeg trengte å selge den fort. Den ble solgt etter omtrent en dag. Det skal også sies at den var tilnærmet helt ripefri. Nypris var omtrent 19k. Jeg kunne sikkert fått en del mere for den om jeg hadde vært mer tålmodig.

Lenke til kommentar

Var ganske enkel å selge, jeg solgte billig da siden Superdriven var defekt.

Selger den for 6000, ble nedringt av folk - En kar henter den i kveld, så drar jeg og henter MBA'n i morra:)

 

Salg av Mac'er går ikke så mye på specs...mer på sjermstørelse.

Jeg ville tippe du kan få 8 - 9 tusen for maskinen din...muligens mer.

Vet ikke specsa dine.

Endret av Bender Rodriguez
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

TextMate

Støttes. TextMate har ikke blitt oppdatert like ofte som andre lignende programmer, men er uten tvil det beste og vel verdt de kronene det koster.

Textwrangler og Aptana er også fin. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Jeg har iPad, MacBook Pro, og stasjonær, og jeg kan helt klart si at for min del kan ikke iPad oppfylle det jeg bruker laptop til, java, som kreves til blant annet bank-ID er håpløst. Mobilt bredbånd via USB er umulig, med mindre du kjøper 3G modellen, som koster 1000kr mer enn uten.

iPad er ett fint supplement, men langt i fra noe erstatter!

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Jeg har iPad, MacBook Pro, og stasjonær, og jeg kan helt klart si at for min del kan ikke iPad oppfylle det jeg bruker laptop til, java, som kreves til blant annet bank-ID er håpløst. Mobilt bredbånd via USB er umulig, med mindre du kjøper 3G modellen, som koster 1000kr mer enn uten.

iPad er ett fint supplement, men langt i fra noe erstatter!

 

- Mortis

Oi har ikke ipad java, jeg trodde det var standard på mobiler (og nettbrett) i hvertfall J2ME.

Lenke til kommentar

Jeg har iPad, MacBook Pro, og stasjonær, og jeg kan helt klart si at for min del kan ikke iPad oppfylle det jeg bruker laptop til, java, som kreves til blant annet bank-ID er håpløst. Mobilt bredbånd via USB er umulig, med mindre du kjøper 3G modellen, som koster 1000kr mer enn uten.

iPad er ett fint supplement, men langt i fra noe erstatter!

 

- Mortis

 

Mitt inntrykk er også at en tablet ikke er noen god erstatning for en bærbar, i mye større grad et supplment, men det er jo litt individuell forskjell såklart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da må du forklare, alle sider jeg prøver som trenger Bank-ID for innlogging, så får jeg opp at nettleseren ikke støtter Java.

Gi dokumentasjon på at det fungerer, det finnes flust av dokumentasjon på at det IKKE fungerer. Selv på sidene til Bank-ID blir det opplyst at Java trengs.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...