Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jada, kjøpte Macbook Air på Humac i går, men fikk jo selvfølgelig fjorårets utgave når jeg kjøpte den nye. Leverte den tilbake og de hadde jo typisk ikke den nye inne, men får den i løpet uken og gleder meg.

 

Vil jeg merke forskjell fra hvite unibody (late 2009) til den nyeste Airen med 13" 128GB SSD? Da tenker jeg på stor forskjell i ytelse.

min mba 13" med 128gb ssd, føltes mye raskere enn min 2011 i5 macbook pro 15"

 

Mye er grunnet ssden, men den føltes veldig rask

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Det er da vel egentlig reklamasjon etter som at selger gjorde en feil. Da burde det heller ikke være nødvendig å krangle for å få selger til å rette opp denne feilen. Eller? :)

 

I teorien har de loven på sin side. Kunden har kjøpt en MacBook Air og betalt prisen som gjelder for produktet han har fått. I praksis vil man naturligvis sørge for at pengene blir refundert og kunden får det riktige produktet. :)

Hvorvidt de har loven på sin side eller ikke kan vi vel krangle inn i evigheten om, fakta er vel at uansett er det en gråsone ettersom at kunden fikk et annet produkt enn det han ba om. Men, var ikke det jeg tenkte på; til syvende og sist er det dårlig kundeservice. I mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det er ikke dårlig kundeservice å gi feil produkt, det kan jo skje. Det ville vært dårlig kundeservice om kunden ikke hadde fått returnert det og kunne kjøpt det riktige produktet. :)

Var ikke det jeg siktet til heller. Jeg siktet til at det er dårlig kundeservice at kunden må krangle seg til å få ny vare.

Lenke til kommentar

Det ble noe bedre etter en clean install, men rett som det er tar jeg en omstart for å friske opp i systemet. Det hjelper stort på, men etter en stund treger Safari noe jævlig igjen. Det som var så flott under SL var jo at jeg svært sjeldent haddde behov for å starte maskinen på nytt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opplever på ingen måte såpass ekstreme problemer som et par personer her ser ut til å gjøre, det er ikke sånn at nettleseren og maskinen blir ubrukelig om jeg tar meg en tur innom YouTube, men at det jobbes tyngre og mindre effektivt enn tidligere er det nok ingen tvil om men dette skyldes nok Adobe og at de ikke optimaliserte mot Lion før release så vi må nå vente uker (kanskje måneder?) på oppdateringer til alt fra Adobe Flash, Shockwave til Photoshop osv.. før det fungerer optimalt med Lion.

 

Problemet jeg har med Chrome under Lion er er at Flash rett og slett forsvinner fra tid til annen som gjør at jeg må re-starte Chrome for å få det tilbake, plutselig blir Flash innhold til blanke vinduer i nettleseren, dette skjer aldri med Safari så jeg mistenker at det kanskje kan ha noe med at Chrome har innebygget Flash Player v10.3, mens jeg med Safari har fått lagt inn siste v11.0 BETA.

Lenke til kommentar

Er litt småsur over det, etter mange år som hardcore Safari bruker klarte en venn av meg å dytte på meg Chrome...I det kjærligheten min for Chrome peaker er det å gå på YouTube som Minesweeper.

Noen ganger går det, resten stopper hele maskinen...og jeg mener hele maskinen.

 

Følelsen å force avslutte en 2 måneder gammel iMac er kjiip.

Håper Adobe eller Google fikser dette snart...ønsker ikke clean install.

Alt er så perfekt ellers.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli lei.

 

Først forsvinner samtlige eposter i inboksen fra starten av juli og helt tilbake til tidenes morgen. Disse finnes selvsagt ingen steder, ikke på noen av mine tre produkter. Alt fyren fra Apple Support kunne gjøre var å gjenopprette de 95 epostene jeg selv hadde slettet.

 

Nå vil ikke TimeMachine starte. Det tar backup som normalt, men prøver jeg å åpne selve tidsmaskinhelvete skjer det ingenting. Jeg kan åpne det én gang før jeg må restarte for å bruke det igjen. Hva er dette? Hvorfor kan ikke ting bare fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...