Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) har en ny Mac Mini, vil bytte ut HDD med en SSD, hvordan kan jeg installere Lion på den hmm? OMD! fant det ut, bare å sette inn en tom SSD go holde in CMD+r så laster den ned fra nettet og installerer, sweeet! Endret 11. august 2011 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ser ut som det burde være mulig for folk flest å bytte harddisken. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Men må man ikke ha den partisjonen som er på originaldisken? Alternativt er det en util fra apple som lar deg lage en rescue disk på USB-disk. Bare kjør den før du bytter disken. Edit: Hvis de faktisk har laget en rescuedisk som ikke trenger harddiskplass er det jo glimrende! De trenger vel ikke så mye kode for å hente ned resten av installeren fra nettet... Blir litt som PXE installer. Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe mini eller mba. Tror det blir MBA så prøver jeg å få hackintoshen min på plass igjen. Hadde MBP en periode så jeg la inn win7 på desktopen for gaming. Kan vel dualboote Endret 11. august 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ser ut som det burde være mulig for folk flest å bytte harddisken. Mulig, selvfølgelig. Men selv med de riktige verktøyene er det en utfordring. Bare sier ifra Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg har den ikke, så jeg har bare ifixit sine bilder å støtte meg til. Der så det relativt lett ut. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Greieste måte å få google.no istedenfor google.com som søkemotor i safari (lion), folkens? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Da sitter jeg her med iPaden min, og er foreløpig veldig fornøyd! - Mortis 1 Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Gått et par dager siden TNT kom med Macbooken min på døra. Er foreløpig kjempefornøyd! Skal bruke maskina en del til musikkbruk så har planer om å invester i Logic. Anbefales det å lære seg Garageband før man går over til Logic? Noen som forslag til en helt enkel ensfarga sleeve til en 15" som ikke koster skjorta? Kommer til å henge mye i denne tråden framover merker jeg Lenke til kommentar
Negrotron Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Skal bruke maskina en del til musikkbruk så har planer om å invester i Logic. Anbefales det å lære seg Garageband før man går over til Logic? Du kan like godt begynne med Logic, men om du er ute etter brukervennlighet er kanskje Ableton vegen å gå... Jeg vil anbefale å se litt på forskjellige programmer for å finne ut hva som passer deg best. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Både Garage Band og Logic er fantastiske program. Jeg har brukt Garage Band i lengre tid, og det gjør det meste av grunnleggende funksjoner man trenger for å spille inn musikk i ett band. Det er først når man skal redigere på lydene og legge til effekter at Logic Express blir ett alternativ. Og forsåvidt ser Garage Band finere ut enn Logic. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Dere som undrer på Mac Mini og flere harddisker, se her: http://www.ifixit.com/Apple-Parts/Mac-Mini-Dual-Hard-Drive-Kit/IF171-005 Jeg ville kjøpt det om jeg var dere, om dere skal herje med diskene i en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Skal bruke maskina en del til musikkbruk så har planer om å invester i Logic. Anbefales det å lære seg Garageband før man går over til Logic? Du kan like godt begynne med Logic, men om du er ute etter brukervennlighet er kanskje Ableton vegen å gå... Jeg vil anbefale å se litt på forskjellige programmer for å finne ut hva som passer deg best. jeg ville like godt ha startet med Cubase eller Pro Tools, kommer lengere med de i lengden de er litt vanskligere å lære seg men når du kan de kommer du ikke til å angre eller ha noe bedre, (det finnes heller ikke ) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hva er "Safari-nettinnhold"? Etter Jeg oppgraderte til Lion bruker ofte dette 1-2GB RAM etter en dag eller to med surfing. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Noen som vet om et bra program for å kalibrere skjermen på en macbook pro? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Spyder kalibratorene er veldig bra! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 EyeOne er det beste som finnes innen kalibrering! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Takk for tips, det funka. Et lite tips tilbake: http://nicholasworkshop.wordpress.com/tag/mbox-mail-for-mac-lion/ Har et merkelig problem her, installerte den fixen og alt fungerte greit frem til for et par dager siden da mail-klienten ikke lenger vil hente noe fra hotmail-kontoen. Har forsøkt å reinstallere alt men det hjelper ikke. Har noen det samme problemet? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har tatt skrittet og bestilt en 27" 3.1ghz iMac nå som Elkjøp kjører 20%! blir spennende å gå over til osx på hovedmaskinen. Noen som kan anbefale noen ram-brikker å dytte inn? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 DDR3 SO-DIMM 1333MHz. (Liten forskjell på RAM) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Takk for tipset om Elkjøp, jeg bestilte en 11" air Ble bare 1000kr billigere enn studenttorgets rabatt, pluss at jeg ikke får det gavekortet på 550kr, men det gavekortet hadde jeg aldri fått brukt likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå