Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

har en ny Mac Mini, vil bytte ut HDD med en SSD, hvordan kan jeg installere Lion på den hmm?

OMD! fant det ut, bare å sette inn en tom SSD go holde in CMD+r så laster den ned fra nettet og installerer, sweeet!

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men må man ikke ha den partisjonen som er på originaldisken?

Alternativt er det en util fra apple som lar deg lage en rescue disk på USB-disk. Bare kjør den før du bytter disken.

Edit: Hvis de faktisk har laget en rescuedisk som ikke trenger harddiskplass er det jo glimrende! De trenger vel ikke så mye kode for å hente ned resten av installeren fra nettet... Blir litt som PXE installer.

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe mini eller mba. Tror det blir MBA så prøver jeg å få hackintoshen min på plass igjen. Hadde MBP en periode så jeg la inn win7 på desktopen for gaming. Kan vel dualboote :)

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Gått et par dager siden TNT kom med Macbooken min på døra. Er foreløpig kjempefornøyd!

Skal bruke maskina en del til musikkbruk så har planer om å invester i Logic. Anbefales det å lære seg Garageband før man går over til Logic?

Noen som forslag til en helt enkel ensfarga sleeve til en 15" som ikke koster skjorta?

Kommer til å henge mye i denne tråden framover merker jeg :D

Lenke til kommentar

Skal bruke maskina en del til musikkbruk så har planer om å invester i Logic. Anbefales det å lære seg Garageband før man går over til Logic?

Du kan like godt begynne med Logic, men om du er ute etter brukervennlighet er kanskje Ableton vegen å gå...

Jeg vil anbefale å se litt på forskjellige programmer for å finne ut hva som passer deg best.

Lenke til kommentar

Både Garage Band og Logic er fantastiske program. Jeg har brukt Garage Band i lengre tid, og det gjør det meste av grunnleggende funksjoner man trenger for å spille inn musikk i ett band. Det er først når man skal redigere på lydene og legge til effekter at Logic Express blir ett alternativ.

Og forsåvidt ser Garage Band finere ut enn Logic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du kan like godt begynne med Logic, men om du er ute etter brukervennlighet er kanskje Ableton vegen å gå...

Jeg vil anbefale å se litt på forskjellige programmer for å finne ut hva som passer deg best.

jeg ville like godt ha startet med Cubase eller Pro Tools, kommer lengere med de i lengden

de er litt vanskligere å lære seg men når du kan de kommer du ikke til å angre eller ha noe bedre, (det finnes heller ikke :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...