Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det varmer å vite at det settes pris på når man skriver lengre innlegg. :)

Et lite spørsmål. Om en har en partisjon av ekstern hdd som backup av f.eks Lion, og ønsker å boote fra denne, er det da lurest å velge GUID Partition Table i diskverktøy? Eller er Apple Partition Map et like kurant valg? :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg tvinge OSX til å åpne en fil i et vist program? Dersom jeg skal åpne .Raw filer må jeg velge photoshop manuelt hver gang selvom jeg velger at OSX skal bruke PS som standard program...og det er ekstra slitomt etter at PS ble ustabilt etter Lion.

Dersom Apple (og Adobe) ikke fikser bugsa innen en måned fjerner jeg OSX og bruker kun Windows + linux. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ctrl-klikk/høyreklikk -> hold inne alt -> velg «Always open with».

Har gjort det, men det fungerer ikke :ph34r:

Edit: Kan det være gimp som tuller? Siden gimp alltid vil åpne .raw filer dersom jeg klikker på filen.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge en pakke fra apple ligger i Oslo før den blir videresendt? Min kom til Oslo på fredags morgen, men i følge UPS er den ikke til meg før om en uke. Tar vanligvis 2 dager med posten fra Oslo og hjem til meg.

Lenke til kommentar

Konvertering til gmail aint gonna happen. :)

Konvertering generelt, how do people make it happen?

Jeg har registrert meg å mange steder og brukt den nåværende mailen min så lenge så lenge. Hva gjør man med alt om man skal bytte en dag?

Man får Gmail til å eksportere kontakter og mailer, og setter på mailforwarding i Hotmail.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...