Paisley Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 snip Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et så velforklarende og interessant innlegg! Dette var virkelig nyttig, og jeg har lært utrolig mye av disse to innleggene. Skulle det være noe skal jeg selvsagt skrike ut! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det varmer å vite at det settes pris på når man skriver lengre innlegg. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det varmer å vite at det settes pris på når man skriver lengre innlegg. Et lite spørsmål. Om en har en partisjon av ekstern hdd som backup av f.eks Lion, og ønsker å boote fra denne, er det da lurest å velge GUID Partition Table i diskverktøy? Eller er Apple Partition Map et like kurant valg? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Apple Partition Map er det gamle partisjonskartet til Apple, og er kun nødvendig når du skal boote PowerPC-macer. Ikke bruk det med mindre du har et bootbart volum som må kunne bootes fra på en maskin fra før 2006. 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan kan jeg tvinge OSX til å åpne en fil i et vist program? Dersom jeg skal åpne .Raw filer må jeg velge photoshop manuelt hver gang selvom jeg velger at OSX skal bruke PS som standard program...og det er ekstra slitomt etter at PS ble ustabilt etter Lion. Dersom Apple (og Adobe) ikke fikser bugsa innen en måned fjerner jeg OSX og bruker kun Windows + linux. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ctrl-klikk/høyreklikk -> hold inne alt -> velg «Always open with». Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Ctrl-klikk/høyreklikk -> hold inne alt -> velg «Always open with». Har gjort det, men det fungerer ikke Edit: Kan det være gimp som tuller? Siden gimp alltid vil åpne .raw filer dersom jeg klikker på filen. Endret 8. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Høyereklikk på filen > Vis info > Åpne med > Velg PS > Endre alle 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Høyereklikk på filen > Vis info > Åpne med > Velg PS > Endre alle Der ja Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 "Endre alle" misser jeg 90% av alle gangene jeg skal gjøre det der, og jeg har brukt mac siden 2002-2003. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Noen som vet hvor lenge en pakke fra apple ligger i Oslo før den blir videresendt? Min kom til Oslo på fredags morgen, men i følge UPS er den ikke til meg før om en uke. Tar vanligvis 2 dager med posten fra Oslo og hjem til meg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Om den har kommet frem til Oslo, bør det ikke ta lang tid, men det avhenger litt av hvor du befinner deg i landet. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Som sagt tar det 2 dager fra pakken er i Oslo til jeg har den når jeg bestiller fra norske nettbutikker. Får bare håpe at estimated delivery på sporingen til UPS ikke fungerer Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 ETA på UPS er ikke noe jeg ville stolt nevneverdig på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Særlig med tanke på at det øyeblikket den hopper over til Posten/Bring mister de koll på sendingen frem til den er overlevert. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 De overleverer den da ikke til Posten/Bring? Jeg trodde leveringsselskapene gjorde det selv? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Varierer med hvor i landet man befinner seg. Her er det en kar med enkeltpersonforetak som turer rundt i en gammel Ford hver gang FedEx har noe de skal ha levert til meg, mange rare avtaler frem og tilbake i den bransjen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Konvertering til gmail aint gonna happen. Konvertering generelt, how do people make it happen? Jeg har registrert meg å mange steder og brukt den nåværende mailen min så lenge så lenge. Hva gjør man med alt om man skal bytte en dag? Man får Gmail til å eksportere kontakter og mailer, og setter på mailforwarding i Hotmail. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå