Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, skal selge min gamle macbook. Hvordan kan jeg slette all data på den? Den har nå Lion installert. Jeg forsøker å få inn i recovery mode, for deretter å åpne diskverktøy. jeg får riktignok sletta partisjonen, men knappen "Sikkerhetsvalg.." er gråa ut?

Lenke til kommentar

Lurer på om du enten må slette hele disken, og ikke bare partisjonen, tror jeg gjorde det på den måten da jeg solgte min gamle MacBook.

Angående Lion: jeg elsker å bruke Safari i fullskjerm på min 13" MBP. Samme med Mail og iTunes. Var stengt tatt ikke noe jeg virkelig savnet med SL, men nå som jeg har muligheten bruker jeg det nesten uten unntak.

Lenke til kommentar

Personlig digger jeg Aperture i fullskjerm, selv om jeg har en 15". Kan se for meg at det kommer til å fungere finfint i FCP også - når jeg omsider gidder å oppgradere til Lion. ;)

Hvilken 15" er det du har? På min 15" kjører Aperture så dårlig at å bruke det i fullskjerm er en blodtrykkprøvelse uten like.

Lenke til kommentar

Versjonskontroll og autostart av programmer har jeg hatt siden tidlig 2000-tall, det er bare å bruke riktig programvare.

OpenCL, Grand Central og glimrende 64-bit støtte som vi fikk i SL, derimot, det var det vanskelig å få til med addons ;)

Joda, sier ikke at Lion er alt for alle – i alle fall ikke så lenge tidlige bugs ennå lusker i krokene. Versjonskontroll er på ingen måte nytt, men implementeringen på OS-nivå kombinert med brukervennligheten er det – for mange vil det være forskjellen som gjør at systemet faktisk blir brukt, og mange timers arbeid som ellers ville gått tapt kan reddes.

(Av nysgjerrighet: hvordan har man kunnet gjenopprette programmer til samme «state» som før avslutning? Det er selvsagt mulig for enkeltprogrammer å ha slikt innebygd, men igjen har det en betydning at Apple legger opp til det på OS-nivå. Autostart har også eksistert, men ikke like sømløst med mindre jeg har gått glipp av noe. Og det har jeg sikkert.)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne koblet Macbook pro kjøpt august 2010 mot tvén. Regner med Mini-DVI til HDMI adapter, og en HDMI mot tven gir et godt bilde, men må lyden kjøres seperat med RCA-Phono kabel? Eller vil macbooken også overføre lyd?

Hvis jeg ikke tar helt feil er dette en av generasjonene som støtter lyd via Mini DisplayPort, så hvis du har riktig adapter skal du kunne overføre lyd sammen med bildet.

Lenke til kommentar

Hva syntes dere om Mail? Jeg bruker hotmail og har satt opp det. Men den laster ikke inn mappene jeg har under innboksen. Og hvis jeg sletter en mail fra innboksen på Macen så ligger den fortsatt på iPhonen og serveren. Men ikke omvendt. Prøvde å sette opp exchange men det funket ikke, og etter et lite søk så ser jeg at det har med serverinnstillingene fra Microsoft sin side.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har brukt Mail så veldig mye. Men jeg tror integrasjonen mellom gmail er endel bedre enn med hotmail. Og generelt gmail > hotmail, spesielt også etter at endel nettsider har sluttet å akseptere hotmail når en skal registrere seg.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Har et lite problem med Plex på min Mac Mini. Av å til når jeg spiller en film med HD kvalitet (720 eller 1080) blir hele skjermen fylt av forskjellige farger, og varer normalt sett til det blir byttet kameravinkel. Skikkelig irriterende! Funker helt fint i XBMC, Boxee og VLC.

Noen som vet en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Konvertering til gmail aint gonna happen. :)

Konvertering generelt, how do people make it happen?

Jeg har registrert meg å mange steder og brukt den nåværende mailen min så lenge så lenge. Hva gjør man med alt om man skal bytte en dag?

Lenke til kommentar

Du nevnte løsningen selv. :p

Men faktisk har jeg lest litt på Plex-forumene om at det er noen bugs ved en del HD-avspilling som ikke er løst enda.

EDIT: Den var til Ustedalen.

Hehe, dog jeg liker Plex sin interface så mye bedre enn XBMC og Boxee.

Å få opp metadata i XBMC viser seg å være vanskeligere enn som så, og om Boxee viser feil metadata er det helt umulig å forandre.

Plex sin media manager er genialt, dog om det finnes lignende løsninger til XBMC så er jeg nok solgt.

Lenke til kommentar

XBMC scraper bedre om det er riktig. Jeg skjønner ikke helt hva du har problemer med i forhold til XBMC, men ok. Forøvrig kan du skinne XBMC til helvete og tilbake, så at UIet ikke er sånn du vil ha det er en dårlig unnskyldning. :p

Forøvrig har XBMC NRK Nett-TV. it's awesome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...