Mala Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Faen så varm Macbook air blir selv når man bare surfer på youtube. Lion? Hører viftene godt (for første gang uten om spilling) når jeg surfer i Safari til tider. Lion har jo skakk kjørt hele maskina Har MBP though. Endret 3. august 2011 av Mala Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg har enda ikke opplevd det. Sitter ofte i sofaen med macen på beina og selv om det blir godt varmt på lårene, så er det ikke verre enn med SL. Viften spinner heller ikke opp, selv ikke hvis jeg bruker youtube over lengre tid. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Faen så varm Macbook air blir selv når man bare surfer på youtube. Lion? Hører viftene godt (for første gang uten om spilling) når jeg surfer i Safari til tider. Lion har jo skakk kjørt hele maskina Har MBP though. Ja :!: Sykt hvor høy lyd det kan komme ut av viftene på en liten air. Men, så lenge maskinen ikke slutter å fungere så får den være så varm den vil for min del. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Heller mindre og mindre mot den nye Airen etter hva jeg leser om varme- og støyutvikling... 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Nå er det ikke en lyd lengre når jeg avsluttet Netflix. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Dere som klager på varme og slikt, dere har kjører vel FlashBlock når dere surfer? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hos meg så gjør FlashBlock sånn at jeg ikke kan velge kvalitet på YouTube videoer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 ville heller ha brukt safari extensions: ClickToFlash og YouTube5 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Da var min MacBook Air 13" med Intel Core i7 på plass, så om noen lurer på noe så er det bare å fyre løs! For øyeblikket står den å kjøre restore fra TimeMachine Backup tilhørende min MacBook Pro 17" 2011 modell. Er alt for lat til å sette opp og legge inn alle programmene på nytt... Og med null ethernet på Air så tar jo dette fort en stund. Ellers så har jeg også fått en Mac Mini 2011 modell, mellom modellen med Intel Core i5 og HD6630M skjermkort, så om noen lurer på noe rundt denne så er det også bare å spørre, denne venter nå på at MacBook Air skal bli ferdig så jeg kan kjøre TimeMachine Restore på denne også. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du får oppdatere oss etterhvert på varme- og støyutviklingen... Det er det eneste ankepunktet mitt nå før jeg kjøper maskinen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Fikk min macbook air 13" core i5 1,7Ghz for ei uke siden. For en oppgradering det er sammenligna med min macbook late 2007! På macbooken fra 2007 begynte vifta og gå så snart du spiller av en film, men den nye er lydløs, også over hdmi til Tven. For min del har jeg ikke lagt merke til noe varmeutvikling under vanlig bruk, men da jeg skulle compilere og kjøre Wine var den nok litt varm. Likevel kjempestor forskjell fra 2007 macbooken, som kunne bli opp i 90-100 grader varm ved langvarig videoavspilling. Jeg regner med det er litt støv inni som forårsaker slike temperaturer. Noen som veit hvordan kan jeg fjerne støv fra en gammel macbook? Endret 4. august 2011 av dabear Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvor stor forskjell er det mellom nettleserne når det gleder batteri på osx? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ingen? Bortsett fra hvis du bruker HTML5-video is tedet for Flash Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Førsteinntrykket etter å ha kjørt i en liten stund, med et par programmer i bakgrunnen og mye nettsurfing er at maskinen ikke gir fra seg stort til varme (og jeg har da i7-modellen) og støynivået holder seg ganske moderat. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Forpulte stavekontroll! Har i flere dager fått klager fra folk om at jeg hele tiden skriver "go" i stedet for "og". Trodde det bare var jeg som trykket for raskt på tastaturet, men nå ser jeg at stavekontrollen automatisk "retter" hver eneste gang jeg skriver "og". Den skal skrus av ASAP. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 System Prefs -> Language & Text -> Text -> ta bort haken ved Correct Spelling Automatically. Neste gang programmer starter er galskapen borte. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Nå som en del folk har fått Airen, hva anbefaler dere egentlig? Jeg har ventet på MBA ganske lenge nå, så jeg må ærlig innrømme at jeg de siste dagene har vært litt skuffet over å lese dårlige førsteinntrykk av både Lion og MBA. Lion og eksterne programmer på sin side sliter i mange tilfeller med å fungere sammen, mens Airen er "relativt" stille og "litt varm bare". Hadde regnet med at den ved helt enkle oppgaver skulle være musestille og kald. Drar til USA i slutten av september for studier, så jeg har fortsatt litt tid på meg, men jeg trenger en ny bærbar før jeg reiser... Forpulte stavekontroll! Har i flere dager fått klager fra folk om at jeg hele tiden skriver "go" i stedet for "og". Trodde det bare var jeg som trykket for raskt på tastaturet, men nå ser jeg at stavekontrollen automatisk "retter" hver eneste gang jeg skriver "og". Den skal skrus av ASAP. Tar på meg æren for å være den første som whiner om det! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvorfor ikke kjøpe Air i USA? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Forpulte stavekontroll! Har i flere dager fått klager fra folk om at jeg hele tiden skriver "go" i stedet for "og". Trodde det bare var jeg som trykket for raskt på tastaturet, men nå ser jeg at stavekontrollen automatisk "retter" hver eneste gang jeg skriver "og". Den skal skrus av ASAP. Den lærer faktisk ganske kjapt. Etter å ha rettet rettingen et par ganger så endres ikke 'og' til 'go' lenger. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg får ikke til å skru den av. hvorrdan skrur jeg den av? Jeg trodde det var i Systemvalg - Språk og tekst - tekst, så ta vekk haken fra "korriger stavemåte automatisk", men det hadde ingen effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå