Raste Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke boota Lion i oppstarten, jeg vil gjerne ta clean install i dag. Noen som har løsning? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 http://www.dustinhome.no/kabel-mini-displayport-hdmi-01m-adapter-ha-hu-hvit-s%C3%B8lv/product/5010543715 Satser på at denne funker på nye macbook air også (med lyd)? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke boota Lion i oppstarten, jeg vil gjerne ta clean install i dag. Noen som har løsning? Fikk bootet installasjonen ved første forsøk her. Men det som først stoppet meg var at jeg jeg ikke fikk logget på med min apple-ID. Jeg måtte ta en clean install av SL, for og så installere Lion igjen...helt legendarisk tungvindt. Men det gjorde susen Ellers fulgte eg bare den ordinære måte å brenne ut image filen på, og holdt option knappen inne under oppstart av maskinen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 http://www.dustinhom...duct/5010543715 Satser på at denne funker på nye macbook air også (med lyd)? Jepp, har en eldre modell fra samme selskapet og den fungerer utmerket! Det er dog verdt å merke seg, noe som fikk meg til å kjøpe to slike adaptere da jeg trodde den første var defekt, at med maskiner som har to skjermkort ala MacBook Pro 15" og 17" så må du være på det dedikerte skjermkortet for at disse adapterne skal fungere. Jeg bruker gfxcardstatus til å påtvinge de integrerte skjermkortet når jeg kjører på batteri, og da ville ikke adaptere fungere, jeg måtte over på det dedikerte AMD Radeon skjermkortet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 4 fingre swipe nedover er å få exposé view over åpne vinduer i samme program. Hjelper dog lite om man skal ha bilder fra safari -> tekstdokument, iphoto -> mail osv. Jeg prøvde nå det som jeg alltid har gjort for å flytte objekter mellom programmer; plukket med meg objektet, dro pilen ned i høyre hjørne for å aktivere exposé/mission control og holdt musa et øyeblikk over programmet jeg ville flytte objektet til. Og jaggu så fungerte det ikke som før gitt. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke boota Lion i oppstarten, jeg vil gjerne ta clean install i dag. Noen som har løsning? Fikk bootet installasjonen ved første forsøk her. Men det som først stoppet meg var at jeg jeg ikke fikk logget på med min apple-ID. Jeg måtte ta en clean install av SL, for og så installere Lion igjen...helt legendarisk tungvindt. Men det gjorde susen Ellers fulgte eg bare den ordinære måte å brenne ut image filen på, og holdt option knappen inne under oppstart av maskinen. Det er mulig å hoppe over det punktet, gikk helt fint for meg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det gikk overhodet ikke her i gården Du kan tro det var volum mellom husets vegger her Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Gikk ikke å hoppe over der for meg heller. Prøvde flere ganger, inklusive reboot og reinstall to ganger. Endte opp med å gå SL -> Lion. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) "Når setupen ikke kommer noe videre, så trykk eple-q og velg "hopp over". Fortsett så med installasjonen. Om du er uheldig hopper den rett til "ta profilfoto"-skjermen, og da må du gjennom hele runddansen én gang til (Lion hopper tilbake til land-valg etter oppsettet). Men ha tålmodighet og bare fortsett, gjenta den samme prosessen et par ganger (eple-q når du ikke kommer videre, velg "hopp over", etc)." Funket fint for meg. Endret 1. august 2011 av Christian B Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heilage. Veit du om Eplehuset eller Humac oppererar med samme studentrabatt som man får via studenttorget o.l.? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 "Når setupen ikke kommer noe videre, så trykk eple-q og velg "hopp over". Fortsett så med installasjonen. Om du er uheldig hopper den rett til "ta profilfoto"-skjermen, og da må du gjennom hele runddansen én gang til (Lion hopper tilbake til land-valg etter oppsettet). Men ha tålmodighet og bare fortsett, gjenta den samme prosessen et par ganger (eple-q når du ikke kommer videre, velg "hopp over", etc)." Funket fint for meg. Vel, ikke for meg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heilage. Veit du om Eplehuset eller Humac oppererar med samme studentrabatt som man får via studenttorget o.l.? Det er jeg faktisk ikke sikker på, sorry. Jeg jobber ikke i salg, så jeg har lite med slikt å gjøre. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Heilage. Veit du om Eplehuset eller Humac oppererar med samme studentrabatt som man får via studenttorget o.l.? Studenttorget har vel 3-4 prosent ekstra? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Ok, takk! Om det er kun 3-4% billigare på nettet, kan eg heller betala dei 400,- ekstra for å få det 6 veker før :-D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Om det er kun 3-4% billigare på nettet, kan eg heller betala dei 400,- ekstra for å få det 6 veker før :-D Det er vel bare å gå inn på Apple sin nettbutikk gjennom studenttorget og sjekke pris. Jeg bestilte der og fikk med et gavekort på 500kr til App Store. Er det noe brukbart der for en Windows-bruker? edit: Selvfølgelig, dumt svar. Da får du ta telefonen fatt om ingen her vet Endret 1. august 2011 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Eg er klar over prisen på nettet. Men ikkje via Eplehuset, derav sprøsmålet mitt om dei praktiserte studentrabatt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Eplehuset har samme studentrabatt som Apple Store, men ikke den ekstrarabatten via Studenttorget. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Noen som vet om eplehuset har fått inn de nye macbook airene (trondheim) Og vet noen om de kjører bare standard modellene, altså ikke de med i7 cpu'er osv. Og til slutt, noen som har fått dem? i så fall skriv hva dere syntes om den Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Noen som vet om eplehuset har fått inn de nye macbook airene (trondheim) Og vet noen om de kjører bare standard modellene, altså ikke de med i7 cpu'er osv. Og til slutt, noen som har fått dem? i så fall skriv hva dere syntes om den Jeg var innom eplehuset i trondheim i går, de sa de fikk inn neste ladning i slutten av uka, og ville ha jevn tilgang etter det. AtW Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Virker som om Apple har laget maskiner en god stund for å ha nok til launch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå