Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå lekt med macbooken min store deler av dagen. Det er MYE jeg ikke forstår, men det kommer vel. Jeg tok et bilde i PhotoBooth og brukte evigheter på å prøve å finne ut hvor det ble lagt.

Jeg lekte rundt på nettverket og fant en sang liggende i en delt mappe på en annen pc i huset. Jeg trykket på den for å spille den av, senere fant jeg ut av den var blitt kopiert inn i iTunes-mappen min uten at jeg hadde gjort det. Pleier den å gjøre sånt?

Får leke mer i morgen.

Lenke til kommentar

Neste gang du leter etter noe bruk Spotlight, søkemotoren øverst til høyre. (eple+space) Søk foreksempel på Photo booth, og du ville funnet bildemappen på sekundet. Du kunne evt. søkt mer spesifikt på Bilde nr 3 om du ville det.

Merk deg at du også kan dra bildene rett ut fra Photo Booth og slippe de hvor om helst om du skal bruke bildene en plass.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar
Takk dassen. Dette er trolig det beste kjøpet ever. Litt trist at både VLC og Illustrator har en tendens til å lukke seg uten grunn dog, det skjedde ikke på G5 iMacen.

7760370[/snapback]

Vel, VLC-problemet løses ved å laste ned Universal Binary-versjonen.

Illustrator må foreløpig kjøre gjennom Rosetta, men snart kommer CS3-pakken som er Universal Binary, og da er alt bedre. :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med LaTeX til Mac?

7748277[/snapback]

Jeg har selv nettopp kjøpt en MacBook, og lagt inn LaTeX.

Min erfaring er relativt grunn på Mac, men jeg hadde tilpasningsproblemer (MiKTeX på Windows gjør en fantastisk jobb for en slik som meg) - og møtte en svært hjelpsom forsamling på en epostliste for Mac OS X TeX.

Hva lurte du mer konkret på?

HM

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med LaTeX til Mac?

7748277[/snapback]

Jeg har selv nettopp kjøpt en MacBook, og lagt inn LaTeX.

Min erfaring er relativt grunn på Mac, men jeg hadde tilpasningsproblemer (MiKTeX på Windows gjør en fantastisk jobb for en slik som meg) - og møtte en svært hjelpsom forsamling på en epostliste for Mac OS X TeX.

Hva lurte du mer konkret på?

HM

7762160[/snapback]

Det ordnet seg til slutt faktisk, heldigvis :) Kommer nok til å legge inn MiKTex til Windows også, men i første omgang på Mac'en regner jeg med.. Uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar
... Illustrator har en tendens til å lukke seg uten grunn dog, det skjedde ikke på G5 iMacen.

7760370[/snapback]

Dette kan kanskje fikses ved at du lukke apperience palletten før du lukker illustrator. Du kan åpne palletten når du har startet illustrator igjen.

Det er som regel pathfinder som får illustrator til å lukkes.

Det har i allefall gjort susen for meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer glad i MacBook Pro'en min jeg. Installerte QuickSilver i går, det er en av de smarte sakene jeg ikke hadde fått med meg enda.

Painfully simple, rett og slett.

En av de tingene jeg virkelig liker med Mac er alle tredjepartsprogrammene som finnes, og hvor strømlinjeformede mange av dem er sammenlignet med Windows-ekvivalentene.

Et annet eksempel er SuperDuper! som rett og slett er fantastisk praktisk. Jeg brukte det først da jeg skulle legge inn Windows XP via BootCamp, og BootCamp krevde at den interne disken skulle formateres først. Da var det bare å klone hele systemet til FW-disk, boote den eksterne disken, formatere interndisken og klone tilbake. Funker knirkefritt fortsatt.

/worship.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...