Skrujernet Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Syns mac er et fint OS, men foretrekker egentlig windows (fantastisk maskin uansett). Har også iPhone, men der også foretrekker jeg android. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 I know the feeling. Jeg synes Mac sugde, kunne ikke engang game på dem. (Det kan man fortsatt ikke, men det er ikke poenget). Nå har jeg iPod Classic, MacBook (2006, restaurert til original stand), MacBook Pro 15 fra 2008, MacBook Air 13 fra 2011, iMac 24 fra 2007, AirPort Express, Time Capsule, iPhone 3G, iPhone 4 og litt ymse. It's like a drug. Samme her. Windows har einaste OSet. Kunne ikkje spela på Mac, og berre sære designerer og filmprodusentar brukte det. I stand corrected. Begynte på ein lokal data/TV/HiHi butikk, og fikk etterkvar oppleva Apple. Har i dag min andre MPB 15", min 3. iPhone, iPod Classic, iPod Nano, iPod Shuffle og hadde iPod touch. I tillegg har eg Apple TV2. Brutter har etter min påvirkning MacBook Pro, pappa har nettopp kjøpt seg iPhone og MacBook Air etter å ha brukt Airport Extremen og Apple TV (org) eg fikk han til å kjøpe for 2-3 år sidan. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hadde ingen erfaring med mac før 8.x. Da prøvde jeg det hos en kompis, og ble ikke imponert. Når jeg prøvde 10.1 noen år senere derimot, fikk jeg umiddelbart kjøpelyst. Tror jeg fikk min første iBook brukt ca. seks måneder før Panther. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Etter å ha installert Plex på Mac Mini'en og se hvordan filmbiblioteket ble vist etter gjennomsøking.. Wow, dette har jeg troen på! Endret 30. juli 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg lurer fælt på om jeg skal bytte tilbake min Boxee Box og kjøpte en Mac Mini som HTPC. Noen innvendinger for eller imot? Personlig synes jeg mye av den beste HTPC-softwaren bare finnes til Windows, så det er kanskje noe man bør vurdere. Men man kan jo selfvølgelig installere det på en mac-mini også. Den har jo ikke optisk drev, en HTPC er jo ett av få maskiner der det kan være litt nyttig, også noe å vurdere. Det underliggende OSet i seg selv er jo stort sett mindre relevant ppå en HTPC, det viktigste er frontenden, sånn i daglig bruk. Derfor bør du kanskje først se hva slags software du ønsker, og velge OS etter det. AtW Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har allerede kjøpt Mac Mini, så det er allerede valgt. Plex funker kjempebra, og med Plex og Trackpad appene til iPad er dette en fullverdig opplevelse! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har allerede kjøpt Mac Mini, så det er allerede valgt. Plex funker kjempebra, og med Plex og Trackpad appene til iPad er dette en fullverdig opplevelse! Om du synes Plex er tilstrekkelig for deg, så er jo det bra AtW Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Liker du ikke Plex? Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Liker du ikke Plex? Hvorfor ikke? - Dårlig og lite optimalisert scrapingmotor - Få valg for tweaking av UI og slikt - Muligens litt dårlig støtte for add-ons Plex er en litt skakkjørt branch av XBMC, som er (etter min mening) en langt bedre frontend for det du trenger. Det er jo ikke verre enn å laste det ned fra xbmc.org og prøve det om du er nysgjerrig. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) etter å ha gjort docken om til 2D hva må jeg gjøre for å få vekk baren? ALtså at det er bare iconene igjen som er igjen. og ikke de strekene/baren og det som er rundt Endret 30. juli 2011 av Laffe Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 It's like a drug. Du er like a drug. Uansett. Etter en mislykket oppgradering fra SL til Lion tok jeg en clean install. Men jeg sliter fortsatt med enkelte irriterende småfeil, som at programmer (Safari) krasjer, og menylinjene og slikt henger igjen når jeg bytter fra fullscreen-programmer til vanlige programmer. Cloud App ser også ut til å slite. Kan dette løses ved enda en clean install, eller er det meningsløst? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 It's like a drug. Du er like a drug. Uansett. Etter en mislykket oppgradering fra SL til Lion tok jeg en clean install. Men jeg sliter fortsatt med enkelte irriterende småfeil, som at programmer (Safari) krasjer, og menylinjene og slikt henger igjen når jeg bytter fra fullscreen-programmer til vanlige programmer. Cloud App ser også ut til å slite. Kan dette løses ved enda en clean install, eller er det meningsløst? Det er mulig det er 0-day bugs, folk rapporterer rare problemer som er unike for deres maskiner over hele fløya. Jeg har ikke klart å se noe mønster i noe særlig av det som er rapportert iallefall. MBAen min er ganske bra, men den kan bli litt sluggy når jeg driver med den første store backupen til Time Machine. Regner med at det ikke er unormalt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Så, det er egentlig ingenting jeg kan gjøre annet enn å vente? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Noen som har anbefaling av sekk / veske til min MacBook Air 13"? Den skal brukes i samsvar med studier, så det må være plass til litt diverse av skolebøker og utstyr, samt lader osv.. Det miste til en prislapp under 1'500kr er aktuelt, vil jo da ha noe som er praktisk og ser ganske bra ut. Hva som blir mest praktisk av sekk eller bæreveske vet jeg egentlig ikke, alt jeg vet er at den Targus sekken jeg har for øyeblikket er og blir helt håpløs.. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg fikk akkurat ett problem med iPhone 3GS'en min. All meldingshistorikk har plutselig blitt borte. Altså alle sendte og mottatte SMS og MMS. Jeg har selvsagt synkronisert telefonen med maskin, så jeg kan gjenopprette alle meldinger som var der, men etter at alle ble borte har jeg mottatt en del jeg ikke vil at skal forsvinne. Det jeg er redd for er at om jeg synkroniserer telefonen med maskinen igjen, blir alle meldinger borte. Noen idéer? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Finnes det noen programmer der man kan justere fonten på menubaren evt program som tar for seg menubaren?? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Finnes det noen programmer der man kan justere fonten på menubaren evt program som tar for seg menubaren?? Har alltid sett etter det, aldri funnet noe tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Henger fortsatt igjen litt menylinjer når jeg bytter fra fullskjerm til et vanlig skrivebord, og akkurat nå viser ikke batteriikonet i menybaren riktig -- selv om jeg sitter uten strøm mener den at jeg har 100% og er koblet til en strømkilde. Ellers ingen problemer jeg kan huske med Lion. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Noen som har anbefaling av sekk / veske til min MacBook Air 13"? Den skal brukes i samsvar med studier, så det må være plass til litt diverse av skolebøker og utstyr, samt lader osv.. Det miste til en prislapp under 1'500kr er aktuelt, vil jo da ha noe som er praktisk og ser ganske bra ut. Hva som blir mest praktisk av sekk eller bæreveske vet jeg egentlig ikke, alt jeg vet er at den Targus sekken jeg har for øyeblikket er og blir helt håpløs.. Jeg er også intressert i dette. Men tenker helst under 1 000-lappen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Liker du ikke Plex? Hvorfor ikke? Personlig synes jeg programmet både er litt lite polert UI-messig og litt svakt funksjonsmessig. J . River media Center er heller ikke helmaks, UI-messig, men mye mye kraftigere på funksjonalitet. Andre frontends er mere siktet inn på god UI og enkelt oppsett. I tillegg mangler man god software for styring av lys og den slags. Men det er jo helt forskjellig hva slags behov man har. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå