Lakus Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Mitt største problem er Mission Control. For en som aldri brukte Spaces er det utrolig frustrerende å mer eller mindre få konseptet dyttet ned ihalsen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva er det man gjør, hvis man har koblet MBPen sin på en TV skjerm og vil ha fullskjerm på TVen og samtidig kunne gjøre ting på MBen? Klarer å få fullskjerm på TVen, men da går også skjermen på MBen svart. Bruker VLC. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 CMD+, -> Video -> huk av Black screens in Fullscreen mode 3 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 CMD+, -> Video -> huk av Black screens in Fullscreen mode Super! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ja fikk ihvertfall installert Lion over en clean install av SL i dag, så da er ihvertfall det problemet løst Så er det bare til å få testet det ut neste uke og se om det er merkbare forbedringer. EDIT: Har også lagt merke til at maskinen er noe varmere enn før, og eg kan tom. høre litt viftestøy i ny og ne. 1GB HDD`en bråker mere da så det er sagt Endret 28. juli 2011 av Mala Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 I de første ukene jeg eide MacBooken min var den stille som en mus. I de siste månedene derimto. Whew. De viftene liker å snurre rundt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ganske varmt nå da. Min står på en sånn laptopsak med to vifter, er så kjølig og stille atte Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Merker at den blir varmere etter Lion, spessielt når jeg kjører minecraft (CPU). Men så har jeg en gammel mod da Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Lion kan ha ført til endring i viftegreiene, eller dere kan ha masse støv i viftene deres... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Støv er ihvertfall ikke ett problem hos meg. Er ikke lenge siden eg hadde maskinen åpen for å si det sånn Kanskje det er den forferdelige sommer temperaturen som har skylden hos enkelte ? /ironi Endret 29. juli 2011 av Mala 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Flere en meg som har merket mye bedre grafikk i Lion? Jeg vet ikke om det er Lion som behandler openGL bedre, eller om det er nyere grafikk driveren (mbp 13 2010). Det er Starcraft 2 jeg ha merket endringer med optil 10 fps bedre kontra SL. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Tok å "spylte" den fri for støv drøy 1 måned siden, og jeg har kunne gått flere måneder uten å gjøre det. :S Shit au, er bare en MBw Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg lurer fælt på om jeg skal bytte tilbake min Boxee Box og kjøpte en Mac Mini som HTPC. Noen innvendinger for eller imot? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Bare det faktum at du kan kjøre Boxee på Mac Mini gjør jo Mac Mini overlegen. Nå har jeg ikke testet dette selv, så jeg kan ikke garantere at det er samme funksjoner og slikt, men det vet sikkert du. Med en Mac Mini kan du gjøre mye mer, men prisen er selvsagt mye høyere. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Problemet med Boxee Boxen er at den ikke klarer å koble seg til min 3 TB harddisk. Om jeg skal få til dette, er jeg nødt til å kjøpe NAS. Og da snakker vi rundt 250$, jeg får 200$ tilbake når jeg bytter inn BB, og da står jeg igjen med bare 150$ ekstra. Men er det en løsning på å bruke Mac Mini slik at den starter direkte opp i Boxee, Plex eller XBMC og at man slipper styret med mus og tastatur? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ja. Da ville jeg byttet til Mac Mini. Jeg ville tro at det går helt fint an å starte opp i de nevnte programmene, men jeg har ikke erfaring med det selv. I tillegg har du med Mac Mini muligheten til å få unnagjort mer krevende oppgaver hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hvor finner jeg steam folderen i Lion? Må endre på noen filer i civ5 for å spille online med en kompis som har pc, og selvsagt har pc og mac forskjellige patch versjon så vi kan ikke game sammen. Dritt. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ok fant den. Men finner ikke filen jeg leter etter, så blir vel tydeligvis ingen online gaming av civ5 idag da Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Da var Boxee Boxen levert tilbake til butikken, og jeg kom ut igjen med en Mac Mini, og tråløst tastatur og trackpad. Satser på at jeg blir fornøyd. Litt artig å tenke tilbake 3-4 år i tid. Jeg hadde aldri prøvd Mac, og jeg syntes at Apple produkter hørtes bare teit ut. Jeg havnet på en folkehøyskole som brukte bare Mac, og nå sitter jeg med Macbook Pro, Mac Mini og Ipad 2. Hehe, jeg er fornøyd i alle fall. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Da var Boxee Boxen levert tilbake til butikken, og jeg kom ut igjen med en Mac Mini, og tråløst tastatur og trackpad. Satser på at jeg blir fornøyd. Litt artig å tenke tilbake 3-4 år i tid. Jeg hadde aldri prøvd Mac, og jeg syntes at Apple produkter hørtes bare teit ut. Jeg havnet på en folkehøyskole som brukte bare Mac, og nå sitter jeg med Macbook Pro, Mac Mini og Ipad 2. Hehe, jeg er fornøyd i alle fall. I know the feeling. Jeg synes Mac sugde, kunne ikke engang game på dem. (Det kan man fortsatt ikke, men det er ikke poenget). Nå har jeg iPod Classic, MacBook (2006, restaurert til original stand), MacBook Pro 15 fra 2008, MacBook Air 13 fra 2011, iMac 24 fra 2007, AirPort Express, Time Capsule, iPhone 3G, iPhone 4 og litt ymse. It's like a drug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå