Wackee Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Samme skjedde med meg, Mala. Løysningen blei å installere Lion oppå SL, og trykke cmd+r ved oppstart å ta clean install slik. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har ikke sagt no om hvor på aksen man ønsker å befinne seg, men som du sier, det vil alltid være en trade-off, man kan som du sier gjøre maskinen så mye tynnere som de fjernede komponentene tilsier, eller man kan kjøre maskin tilsvarende kraftigere, uten å gjøre maskinen tynnere. Det blir som nevnt en avveining, det koster noe å lage en maskin tynn. AtW Forhåpentligvis fjerner de bare de fysiske harddiskene og CD-romen uten at det går på bekostning av noe annet. Det blir jo så klart et relativt spørsmål siden de nok kunne fått enda kraftigere maskiner om de hadde fjernet de fysiske diskene, beholdt størrelse og satt i kraftigere komponenter. Men kjenner jeg Apple rett satser de lite på å være tallknusere annet enn på Mac Pro toppversjonen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Fikk foretatt en clean install av Lion i dag, men selvfølgelig kommer jeg ikke forbi den "Oppgi Apple-ID" skjermen...nice! "Kommuniserer med Apple" midt i ræva. Lion, I <3 u Samme problem som meg, merkelig. Rart at jeg ikke er den eneste som har det problemet etter Clean install. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg hadde ikke det problemet når jeg tok clean install, på to maskiner. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Balls altså. Får ta en ny runde med røkla i morra, nattskift next! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Balls altså. Får ta en ny runde med røkla i morra, nattskift next! Ta med deg pcen så får du noe (gøy) å gjøre Edit: La til gøy. Endret 27. juli 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har strengt tatt ikke lov å ta med utstyr som ikke er EX-godkjent mtp. Potensielle tennkilder og eksplosjonsfarer Så den tanken utgår ganske kjappt, har noe å se frem til i morra da hehe. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Balls altså. Får ta en ny runde med røkla i morra, nattskift next! Hva slags maskin har du egentlig? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hmm. Det ser ut til å slå ut helt random. Forøvrig, det som skjer er at selve Migration Assistant henger. Jeg endte opp med å oppgradere fra SL, og selv da kræsjet den, men da var jeg allerede inne på brukeren min, så det var bare å force quitte den, så var alt fint. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Da har jeg bestilt 15" med matt skjerm. Håper jeg blir fornøyd med skjermen selv om jeg egentlig foretrekker designet på den blanke. Ser at Apple ikke tror den er framme hos meg før den 15. august. Er det vanlig at de bruker så lang tid? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ok! Så løsningen for meg blir da å kjøre en clean install av SL, og så boote maskinen med Lion DVD`en og kjøre en install derifra? Helt vanvittig tungvindte greier må eg si Får ihvertfall håpe det blir verdt det, var ikke fornøyd med ytelsen med oppgraderingen fra SL ihvertfall. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det har jeg ikke hørt noe om, da blir jeg å vente på den Har de nevnt en pris? Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US). http://www.apple.com/pr/library/2011/07/20Mac-OS-X-Lion-Available-Today-From-the-Mac-App-Store.html 70 dollar, tipper 400 kroner i norske butikker. Takker, da blir det billigere enn å kjøpe SL + Lion løst . Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ok! Så løsningen for meg blir da å kjøre en clean install av SL, og så boote maskinen med Lion DVD`en og kjøre en install derifra? Helt vanvittig tungvindte greier må eg si Får ihvertfall håpe det blir verdt det, var ikke fornøyd med ytelsen med oppgraderingen fra SL ihvertfall. Lion er på ingen måte bedre en SL hva angår ytelse og produktivitet. Dårligste "oppgradering" jeg har vært borti siden Vista. 1 Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Da jeg våknet opp i dag hadde min MBA glemt klokkeslettet og foretrukne trådløse nettverk. Hva har skjedd? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Da jeg våknet opp i dag hadde min MBA glemt klokkeslettet og foretrukne trådløse nettverk. Hva har skjedd? Det har min gjort flere ganger. På SL, men har aldri opplevd det på Lion. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Bruker ikke Lion. Er en grunn til at jeg kjøpte en MacBook, og det var ikke for å gjøre den så lik som mulig en iPad 1 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Etter å ha lest de siste sidene her,samt sett på noen tester virker ikke Lion å være noe å hige etter. Kanskje man skulle prøvd Windows 7 eller Linux på MBP-en. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 OS-versjoner holder i et par år – at enkelte brukere har problemer de første ukene skal man ikke bekymre seg for mye over, slik har det alltid vært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå