Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt no om hvor på aksen man ønsker å befinne seg, men som du sier, det vil alltid være en trade-off, man kan som du sier gjøre maskinen så mye tynnere som de fjernede komponentene tilsier, eller man kan kjøre maskin tilsvarende kraftigere, uten å gjøre maskinen tynnere. Det blir som nevnt en avveining, det koster noe å lage en maskin tynn.

AtW

Forhåpentligvis fjerner de bare de fysiske harddiskene og CD-romen uten at det går på bekostning av noe annet. Det blir jo så klart et relativt spørsmål siden de nok kunne fått enda kraftigere maskiner om de hadde fjernet de fysiske diskene, beholdt størrelse og satt i kraftigere komponenter. Men kjenner jeg Apple rett satser de lite på å være tallknusere annet enn på Mac Pro toppversjonen.

Lenke til kommentar

Fikk foretatt en clean install av Lion i dag, men selvfølgelig kommer jeg ikke forbi den "Oppgi Apple-ID" skjermen...nice!

"Kommuniserer med Apple" midt i ræva.

Lion, I <3 u

Samme problem som meg, merkelig. Rart at jeg ikke er den eneste som har det problemet etter Clean install.

Lenke til kommentar

Hmm. Det ser ut til å slå ut helt random.

Forøvrig, det som skjer er at selve Migration Assistant henger. Jeg endte opp med å oppgradere fra SL, og selv da kræsjet den, men da var jeg allerede inne på brukeren min, så det var bare å force quitte den, så var alt fint.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt 15" med matt skjerm. Håper jeg blir fornøyd med skjermen selv om jeg egentlig foretrekker designet på den blanke.

Ser at Apple ikke tror den er framme hos meg før den 15. august. Er det vanlig at de bruker så lang tid?

Lenke til kommentar

Ok!

Så løsningen for meg blir da å kjøre en clean install av SL, og så boote maskinen med Lion DVD`en og kjøre en install derifra? Helt vanvittig tungvindte greier må eg si :p

Får ihvertfall håpe det blir verdt det, var ikke fornøyd med ytelsen med oppgraderingen fra SL ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke hørt noe om, da blir jeg å vente på den ;) Har de nevnt en pris?

Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US).

http://www.apple.com/pr/library/2011/07/20Mac-OS-X-Lion-Available-Today-From-the-Mac-App-Store.html

70 dollar, tipper 400 kroner i norske butikker.

Takker, da blir det billigere enn å kjøpe SL + Lion løst :).

Lenke til kommentar

Ok!

Så løsningen for meg blir da å kjøre en clean install av SL, og så boote maskinen med Lion DVD`en og kjøre en install derifra? Helt vanvittig tungvindte greier må eg si :p

Får ihvertfall håpe det blir verdt det, var ikke fornøyd med ytelsen med oppgraderingen fra SL ihvertfall.

Lion er på ingen måte bedre en SL hva angår ytelse og produktivitet. Dårligste "oppgradering" jeg har vært borti siden Vista.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...