Wackee Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har nokon fått testa den nye Thunderbolt skjermen til Apple? Har sinnsjukt lyst på ein slik ein, men trenger og argumentar for å forsvara eit så dyrt kjøp! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har nokon fått testa den nye Thunderbolt skjermen til Apple? Har sinnsjukt lyst på ein slik ein, men trenger og argumentar for å forsvara eit så dyrt kjøp! Alt tyder vel på at den er like som den gamle, utover andre porter? AtW Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Må man virkelig kjøpe og installere Snow Leopard for å få installert Lion? Irriterende! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 MacRumors: Apple Finishing Up Work on an Ultra-Thin 15" Mac Notebook. Dette har jeg drømt om i denne tråden et år eller to, ser endelig ut til å nærme seg. Optisk drev og harddisk er oldtidsteknologi, godt å se Apple ta noen solide skritt fremover. Verdt å merke seg at det i artikkelen står «MacRumors has learned». Mye rart som aldri blir til noe rapporteres på siden, men da er kilden alltid en annen nettside. Track record på det de selv har stått for er topp. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Greit nok om de legger til en 15" MacBook Air, men vær så snill: Ikke kjør MacBok Pro om til MacBook Air Pro. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvorfor ikke? Ser argumentet om en ender opp med å måtte droppe specs betydelig, men det bør da etter hvert være ganske ukontroversielt å droppe både harddisk og optisk drev? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sålenge prisen ikke går opp og specsene ikke går ned er det vel ingen grunn til å klage. For min del er det bare å kvitte seg med det optiske drevet samt harddisken, er verre med skjermkort og slikt på de større modellene og slikt men likevel. Sålenge utviklingen går fremover er det for min del ingen grunn til å klage. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvorfor ikke? Ser argumentet om en ender opp med å måtte droppe specs betydelig, men det bør da etter hvert være ganske ukontroversielt å droppe både harddisk og optisk drev? Det koster å lage en ultratynn maskin, man får ikek det bare ved å ha en annen type harddisk, og skippe et optisk drev. AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Enig i at det blir interessant å se hvor tynn maskinen blir: jeg trenger ikke nødvendigvis noe som er like tynt som nåværende MBA, men er heller ikke interessert i å dra på komponenter jeg aldri får bruk for. Skreller man bort ytelse blir saken fort en litt annen. En ulempe: historisk har en fått lynraske maskiner til ok pris ved å kjøpe en mid-range-modell og stappe inn minne etc selv, med slikt fastmontert kan prisen på aktuell modell fort stige litt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Enig i at det blir interessant å se hvor tynn maskinen blir: jeg trenger ikke nødvendigvis noe som er like tynt som nåværende MBA, men er heller ikke interessert i å dra på komponenter jeg aldri får bruk for. Skreller man bort ytelse blir saken fort en litt annen. En ulempe: historisk har en fått lynraske maskiner til ok pris ved å kjøpe en mid-range-modell og stappe inn minne etc selv, med slikt fastmontert kan prisen på aktuell modell fort stige litt. Om man antar kompetent design så vil man skrelle bort ytelse uansett, fordi plassen som ble brukt til optisk drev og større harddisk kunne vært brukt til kraftigere komponenter. Istedet bruker man det på å lage maskinen tynnere. AtW Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Regner med man får kjøpt de nye ramtypene 3rd party på samme måte som man får de nye SSD typene. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Om man antar kompetent design så vil man skrelle bort ytelse uansett, fordi plassen som ble brukt til optisk drev og større harddisk kunne vært brukt til kraftigere komponenter. Istedet bruker man det på å lage maskinen tynnere. AtW Nja, her har du jo på sett og viss antatt hvor på aksen tynn/rask man velger å oppholde seg: en form for tradeoff vil det jo alltid være. Det må da kunne la seg gjøre å kutte optisk drev og harddisk, for så å gjøre maskinen akkurat så mye tynnere som det å fjerne disse to komponentenes fravær tilsier? (Også dette er selvsagt en forenkling, varmeutvikling etc vil selvsagt spille en rolle.) Personlig er jeg på ingen måte avhengig av ytelsen til de heftigste Pro-maskinene og et lite kutt plager meg ikke, men skjønner at det kan forholde seg annerledes for andre. Regner med man får kjøpt de nye ramtypene 3rd party på samme måte som man får de nye SSD typene. Å bytte ut minne eller SSD på en MacBook Air slik den er konstruert i dag er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Mulig jeg har blitt feig på mine gamle dager. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ikke hvis de blir montert rett på hovedkortet som med MacBook Air, neste generasjons MacBook Air skal vell få SSD montert rett på hovedkortet også så om begge disse tingene ser dagens lys med MacBook Air Pro 15" og 17" så blir det vanskelig å bytte ut noe som helst egentlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Om man antar kompetent design så vil man skrelle bort ytelse uansett, fordi plassen som ble brukt til optisk drev og større harddisk kunne vært brukt til kraftigere komponenter. Istedet bruker man det på å lage maskinen tynnere. AtW Nja, her har du jo på sett og viss antatt hvor på aksen tynn/rask man velger å oppholde seg: en form for tradeoff vil det jo alltid være. Det må da kunne la seg gjøre å kutte optisk drev og harddisk, for så å gjøre maskinen akkurat så mye tynnere som det å fjerne disse to komponentenes fravær tilsier? (Også dette er selvsagt en forenkling, varmeutvikling etc vil selvsagt spille en rolle.) Personlig er jeg på ingen måte avhengig av ytelsen til de heftigste Pro-maskinene og et lite kutt plager meg ikke, men skjønner at det kan forholde seg annerledes for andre. Regner med man får kjøpt de nye ramtypene 3rd party på samme måte som man får de nye SSD typene. Å bytte ut minne eller SSD på en MacBook Air slik den er konstruert i dag er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Mulig jeg har blitt feig på mine gamle dager. Jeg har ikke sagt no om hvor på aksen man ønsker å befinne seg, men som du sier, det vil alltid være en trade-off, man kan som du sier gjøre maskinen så mye tynnere som de fjernede komponentene tilsier, eller man kan kjøre maskin tilsvarende kraftigere, uten å gjøre maskinen tynnere. Det blir som nevnt en avveining, det koster noe å lage en maskin tynn. AtW Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Må man virkelig kjøpe og installere Snow Leopard for å få installert Lion? Irriterende! Du trenger Snow Leopard for å få lastet ned Lion, ja, hvis du ikke vil vente på USB-minnepennen som kommer med Lion senere i høst. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har ikke sagt no om hvor på aksen man ønsker å befinne seg, men som du sier, det vil alltid være en trade-off, man kan som du sier gjøre maskinen så mye tynnere som de fjernede komponentene tilsier, eller man kan kjøre maskin tilsvarende kraftigere, uten å gjøre maskinen tynnere. Det blir som nevnt en avveining, det koster noe å lage en maskin tynn. AtW Klart. Innbiller meg at strategien er basert på at en på sikt ønsker å gå over til tynnere maskiner. Dette vil selvsagt innebære ytelsesreduksjoner også fremover, så det gjelder å plukke et tidspunkt der markedet klarer å akseptere disse reduksjonene. Å redusere ytelse er sjelden populært, å kutte Pro-modellenes specs går fort utover image. Men: når en holder specs konstant samtidig som maskinen blir gjort tynnere unngår Apple direkte sammenligninger mot en hypotetisk modell med uendret størrelse og raskere komponenter. Skal en noen gang lage maskinene tynnere er det langt enklere å gjøre dette når plassen frigjøres av gammel teknologi. Salgspremisset bak MacBook Air er «fantastisk maskin, hvis du er villig til å leve med begrensningene». Pro-modellene kan ikke ha samme hake. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Må man virkelig kjøpe og installere Snow Leopard for å få installert Lion? Irriterende! Du trenger Snow Leopard for å få lastet ned Lion, ja, hvis du ikke vil vente på USB-minnepennen som kommer med Lion senere i høst. Det har jeg ikke hørt noe om, da blir jeg å vente på den Har de nevnt en pris? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det har jeg ikke hørt noe om, da blir jeg å vente på den Har de nevnt en pris? Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US). http://www.apple.com/pr/library/2011/07/20Mac-OS-X-Lion-Available-Today-From-the-Mac-App-Store.html 70 dollar, tipper 400 kroner i norske butikker. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Salgspremisset bak MacBook Air er «fantastisk maskin, hvis du er villig til å leve med begrensningene». Pro-modellene kan ikke ha samme hake. My thoughts exactly. Tror ikke Apple har råd til å miste image sitt som arbeidsverktøy for kreative profesjonelle. Selv om mange i videobransjen ser ut til å ha skifta over til Avid/Adobe er det mange som fortsatt tviholder på Mac-hardware. Uten en skikkelig Pro-linje tror jeg nok dét imaget vil sakte men sikkert forsvinne. Tror nok det at mange probrukere bruker Mac er en del av det som selger Mac til de som bare sitter på facebook og hører på musikk, mens de leker med speilrefleksen de fikk til konfirmasjonen. Er jo også slående hvor mange filmer/TV-serier som har Mac-hardware med i bildet. Kan hende Apple betaler for produktplasseringa, men jeg ser ikke bort i fra at det også har med at den bransjen er veldig macsentrert i arbeidsflyten sin... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Fikk foretatt en clean install av Lion i dag, men selvfølgelig kommer jeg ikke forbi den "Oppgi Apple-ID" skjermen...nice! "Kommuniserer med Apple" midt i ræva. Lion, I <3 u Endret 27. juli 2011 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå