laserlars Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Noen som vet om det går an å force 720p ut via minidisplay porten til TV'en min? Har nettopp fått ny TV (Samsung D8005) men mac'n viser kun 1080p, og ikke 720p. Jeg kunne se begge oppløsningen på min gamle plasma TV. Finner heller ikke noe godt svar etter å ha googla en god stund. Har MBP 2011 og Lion. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 etter å ha gjort docken om til 2D hva må jeg gjøre for å få vekk baren? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 "Reviews" som ligger på App Store er nesten utelukkende 5 stjerner og "JEG ELSKER DERE APPLE!!!". Jeg postet et langt og saklig, men negativt review der her om dagen som ikke engang ligger ute. I tillegg lot jeg merke til at OSX Lion mest solgte App 2 min etter det kom ut. Har Goebbels fått jobb hos Apple i det siste eller? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Noen som har inntrykk av at Lion er litt mindre polert enn man er vant til fra Apple? Ganske mye småproblemer for folk virker det som? AtW Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har ikke merket et eneste problem. Men dog, jeg bruker ikke den som jobb som eks. folk innen for medier. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Helt enig =) Jeg må nok vurdere en clean install, for dette her er jeg faktisk skuffet over. En omstart av maskinen fungerer som regel, men det måtte så og si aldri til med SL. Maskinen fungerte smooth hele tiden, selv med sjeldne omstarter. Endret 26. juli 2011 av Mala Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Ja, noe av det jeg har oppdaget: Jeg har lagt merke til at batteritiden min er over halvert pga. hvilket tyder på at Lion ikke er like optimalisert som SL var. Det hender ganske ofte at knappene i interfacet ikke responderer når jeg trykker på dem. Særlig faner i Safari kan være umulig å lukke, rett og slett fordi kryss-ut knappen ikke fungerer. Har opplevd det flere ganger med å krysse ut finder-vindu også. I Launch-pad (som forøvrig er århundrets mest ubrukelige "feature") er det mye glitcher. Du kan flytte ikonene inn i Docket mens du er i Launch Pad, men ikke ut igjen. Har flere ganger ikke fått gjort en "omstart" pga. "Finder er i gang". Vil forsåvidt ikke kalle det mindre polert enn hva jeg er vandt med fra Apple, da det har vært mange slike bugs i alle nye OS siden jeg installerte Panther. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Jeg har også lyst til å ta en clean install. Ikke nødvendigvis pga Lion, men for anledningen. Men da må jeg ha skikkelig backup av hele Aperture-biblioteket mitt. Noen som vet hvordan jeg gjør det mest effektivt? Og hva skjer med iPhonen min etterpå? Vil ikke den registrere den nye installasjonen som en my PC og kreve re-sync den og? Endret 26. juli 2011 av Lakus Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Eneste problemet jeg har med hittil med OS X Lion er Flash Player, det fungerer ikke spesielt bra med Google Chrome av en eller annen grunn. Har jeg kjørt Chrome i mer enn 10min så vil YouTube videoer osv som er linket blant annet her på forumet bli en gjennomsiktig tom ramme / rute i nettleseren. Fungerer dog helt fint med Safari, men jeg bruker jo ikke Safari .. Irriterende å måtte åpne Safari for å spille av flash videoer osv.. Nå tok jeg en clean install og alt annet har fungert smertefritt hos meg, men nå har jeg ikke kjørt det så hardt heller enda. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Jeg er generelt fornøyd, dog to ting plager meg med Lion: 1) batteriet er ikke like godt som i SL 2) macen blir sinnsykt varm på sinnsykt kort tid. Umulig å ha den på fanget i en lengre periode. Endret 26. juli 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har så langt kun gode opplevelser med Lion, men jeg har bare brukt MBP-en min mens den har vært kobla til lader etter jeg oppdaterte. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har brukt Lion på en rekke forskjellige maskiner: splitter nye, halvgamle, direkte rustne, toppmodeller, innstegsmodeller, laptoper, stasjonære. Ingen problemer å melde. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Eneste jeg har oppdaget min første dag med Lion (og med Mac), er at en fane frøs i safari. I chrome har jeg ikke oppdaget noe lignende problem. EDIT: Jeg har også opplevd at launchpad lugger av og til når jeg blar mellom sidene. Endret 26. juli 2011 av Smalltimer Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvordan installere en fresh verisjon av Lion? Har lastet ned og oppgradert gjennom Mac App Store, men synes laptopen blir fortere varm, har kortere batteritid, og generelt tregere i vanlige oppgaver. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) http://mashable.com/2011/07/20/lion-clean-install-guide/ Du må ha filen som lastes ned fra App Store for å lage DVD-en, og den slettes dessverre etter installasjon. Nå er vel eneste mulighet å innstallere SL på nytt for så å lase ned Lion og fikse en DVD/minnepinne, så vidt jeg kan skjønne. Red.: Mulig du kan finne imaget eller appen som lastes ned fra App Store fra andre kilder, slik at du slipper å innstallere SL på nytt. Endret 26. juli 2011 av Atald Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Dersom du allerede har Lion kan du starte maskina di på nytt mens du holder inn Alt. Det vil da dukke opp et recovery valg. Du kommer da inn på en skjult partisjon på macen din som inneholder recoveryverktøy. Fra disk utility kan du da slette hele disken, og deretter gjøre en reinstallering. Dette vil ta noe tid, da installasjonsfila hentes fra internett. Alternativt: I appstore, finn fram mac os x lion, hold alt og trykk "installed", da skal du kunne laste ned på nytt. Endret 26. juli 2011 av dabear 4 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Opplever i blant at menylinjen fra Safari i fullskjerm fortsatt er der (og kan trykke på den) når jeg går over til et normalt skrivebord, men det løser seg av seg selv. Ellers ingen problemer med Lion for min del. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dersom du allerede har Lion kan du starte maskina di på nytt mens du holder inn Alt. Det vil da dukke opp et recovery valg. Du kommer da inn på en skjult partisjon på macen din som inneholder recoveryverktøy. Fra disk utility kan du da slette hele disken, og deretter gjøre en reinstallering. Dette vil ta noe tid, da installasjonsfila hentes fra internett. Det er måten å gjøre det på. Da er du sikker på at du alltid får den nyeste versjonen av OS X inkludert alle sikkerhetsoppdateringene! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du må ha filen som lastes ned fra App Store for å lage DVD-en, og den slettes dessverre etter installasjon. Nå er vel eneste mulighet å innstallere SL på nytt for så å lase ned Lion og fikse en DVD/minnepinne, så vidt jeg kan skjønne. Thats a negative. Man kan laste ned Lion på nytt ved å holde inne Option-tasten og trykke på "Purchased" i AppStore. Derifra er det bare å følge hvilken som helst guider for brenning av .dmg filen og innstallering. Jeg gjorde det nettopp selv og det fungerte fint, om vi ser bort ifra at installasjonen stoppet og jeg valgte å installere Snow Leopard og gjøre det på den måten. Men det er visst flere som har opplevd samme feil selv om de har installert gjennom AppStore, så mitt problem ligger nok ikke i det at jeg lastet ned Lion på den måten. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Great! Kjøpte en Boxee Box i dag, og det viser seg at den ikke kan lese 3TB harddisker som er koblet til USB portene. Tror dere det vil funke å koble den til en Time Capsule, og Time Capsulen til Boxee Boxen via en ethernet kabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå